درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 27 اردیبهشت 1403 - 06:33   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  قدرت گوش دادن فعال
  روابط‌عمومی، اهمیت افکار عمومی درون و برون‌سازمانی
  روابط‌عمومی؛ از اطلاع‌رسانی تا اطلاع‌یابی
  کاربردهای بازخورد ساندویچی در روابط‌عمومی
  این روابط را عمومی می‌کند
  ضرورت راه‌اندازی رشته ارتباطات در دانشگاه‌های سراسری و آزاد ارومیه
  بیانیه موسسه کارگزار روابط‌عمومی به مناسبت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  فرسودگی روابط‌عمومی
  ضرورت گذر از ارتباطات سنتی و حرکت به سمت اطلاع‌رسانی نوین
  چشم‌انداز روابط‌عمومی در ایران: امید یا چالش؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 4883صفحه نخست » اخبار بانک و بیمهشنبه، 9 شهریور 1392 - 00:49
نقش پست بانک ایران در گسترش بانکداری اسلامی
محمدرضا ساجدی پور- رئیس اداره کل روابط عمومی پست بانک ایران
  

شارا- بانکداری اسلامی به عنوان بستری سالم و مناسب با هدایت سرمایه های جامعه به بخش های مولد و زیربنائی نقش مهمی در تولید و اشتغال زائی دارد. بانکداری اسلامی روش مناسبی برای مدیریت منابع پولی و مالی است که روح آن بر تعالیم اسلامی استوار است و سعی می کند در چارچوب اصول و مبانی اسلامی و اقتصاد اسلامی به فعالیت های مشروع متنوع پرداخته و در گسترش عدالت و محرومیت زدائی سهیم باشد. بانک ها همواره در گردش پول و ثروت جامعه نقش تعیین کننده دارند و همین عامل موجب شده تا آنان با بهره گیری از روش اسلامی به رشد اقتصاد سالم کمک شایانی داشته باشند.
 فلسفه وجودی بانکداری بدون ربا بر مبنای عدالت است و عدالت در نظام اقتصادی اسلامی نیز مفهومی جزء رفع فقر، ایجاد توازن اقتصادی و اشتغال ندارد و جریان عدالت در این نظام بانکی یعنی توزیع عادلانه منابع و سود و کارمزدهاست زیرا در این شیوه بانکداری؛ کسب درآمد بر مبنای کار و تولید است و سود و زیان واقعی نیز در آن پیش بینی می شود. در نظام بانکداری اسلامی منافع سپرده گذاران و بانک به یکدیگر گره خورده ولی در بانکداری ربوی عناصر اصلی مشارکت در عملیات بانکی یعنی سپرده گذاران، بانک و تسهیلات گیرنده کاملاً از هم مجزا بوده و هریک به دنبال منافع خاص خود می باشند که سهم سپرده گذار و بانک از قبل در قالب رابطه داین و مدیون تعیین می شود.
 اتکاء بر بانکداری ربوی موجب ترویج اقتصاد ناسالم و ایجاد شکاف طبقاتی میان اقلیت پردرآمد و اکثریت تهیدست می شود و حتی سرمایه گذاری در بخش های مولد و اشتغال زا را کاهش داده و در نهایت موجب ایجاد تورم می شود. بانکداری اسلامی با جذب سرمایه های اندک و سرگردان مردم و هدایت آن به سمت تولید و امور زیربنائی، برخلاف بانکداری سنتی و ربوی رفتارهای مثبت اندیشی را در جامعه تشدید و تشویق می کند. پست بانک ایران نیز به عنوان یک بانک خدمتگزار تلاش می کند با ایجاد بسترهای بانکداری الکترونیکی هزینه های خدمات متنوع بانکی از جمله نرخ تجهیز پول را کاهش داده و با ارائه خدمات خرد در تمام نقاط کشور در گسترش بانکداری اسلامی نقش مؤثری ایفاء کند.
 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن


  هفت اشتباه زبان بدن


  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم


  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها


  فرسودگی روابط‌عمومی


  قدرت گوش دادن فعال


  کاربردهای بازخورد ساندویچی در روابط‌عمومی


  چرا «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» و «روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی» از تقویم رسمی کشور حذف شد؟


  عذرخواهی و گلایه‌های عضو باسابقه شورای روابط‌عمومی استان مازندران


  روز ملی روابط‌عمومی: بازگشایی پارادایم جدید روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد