درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 1 خرداد 1403 - 08:15   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

نابینایان و هوش مصنوعی

  نابینایان و هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب دو

مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر

  مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر


ادامه ادامه مطلب سه

چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی

  چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  حرکت از برند شخصی به تجاری
  فرهنگ دیجیتال در روابط‌عمومی
  4 راه برای تصمیم‌گیری موثرتر
  روابط‌عمومی چگونه «هنر هشتم» لقب گرفت؟
  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟
  هرچه من را تأیید کند، درست است!
  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر
  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما
  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم
  اهمیت مشارکت روابط عمومی‌ها در تصمیمات سازمان تأمین‌اجتماعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 49003صفحه نخست » مقالات روابط عمومیچهارشنبه، 11 اسفند 1400 - 15:56
استانداردهای روابط‌عمومی: دستور کار تحقیقاتی
هزاران استاندارد در جهان وجود دارد که توسط متخصصان در بخش‌های مختلف تدوین و توسعه یافته است. علاوه بر این، نهادهای مختلفی در تهیه استانداردهایی که در سطح جهانی استفاده می‌شوند، دخیل هستند. اینها شامل سازمان‌های دولتی، سازمان‌های غیردولتی و سازمان‌هایی هستند که یا در استانداردسازی تخصص دارند یا در فعالیت‌های استانداردسازی مشارکت دارند.
  

مقدمه
هزاران استاندارد در جهان وجود دارد که توسط متخصصان در بخش‌های مختلف تدوین و توسعه یافته است. علاوه بر این، نهادهای مختلفی در تهیه استانداردهایی که در سطح جهانی استفاده می‌شوند، دخیل هستند. اینها شامل سازمان‌های دولتی، سازمان‌های غیردولتی و سازمان‌هایی هستند که یا در استانداردسازی تخصص دارند یا در فعالیت‌های استانداردسازی مشارکت دارند.


«هدف استانداردسازی تضمین یکنواختی رهنمون‌ها و رویه‌های خاص در یک صنعت و حرفه است. استانداردسازی بر فرآیند ایجاد محصول، عملیات کسب‌وکارها، فناوری مورد استفاده و چگونگی ایجاد یا انجام فرآیندهای اجباری خاص تمرکز دارد.»


رایج‌ترین شکل استانداردهای روابط‌عمومی در ایران، استانداردسازی فرآیندهاست. اساسا، استانداردسازی فرآیند، ایجاد مجموعه‌ای از قوانین را توصیف می‌کند که چگونه افراد در یک صنعت و حرفه قرار است یک وظیفه و فعالیت را انجام داده و یا توالی از وظایف را تکمیل کنند. انتشار چهار عنوان کتاب «استانداردهای روابط‌عمومی» توسط انتشارات کارگزار روابط‌عمومی در همین راستا، یعنی استانداردسازی فرایندها و فعالیت‌های روابط‌عمومی صورت گرفته است.


به علاوه استانداردها امکان مقایسه، اعتبارپذیری، افزایش کارایی، رقابت‌افزایی و نوآوری‌های سریع‌ را برای روابط‌عمومی فراهم می‌آورند و بر اعتبار آن می‌افزایند.


الکساندر بومان، جیم مک نامارا و آنسگار زرفاس اتفاق‌نظر دارند که «استانداردها موجب افزایش منزلت روابط‌عمومی به‌عنوان یک حرفه با دیسیپلین و با برنامه می‌شوند و به دیگران ثابت می‌کنند روابط‌عمومی یک حرفه کامل و بالغ است. متاسفانه با وجود 40 سال تحقیق و پژوهش و همچنین طرح مباحث و تبادل‌نظرهای فراوان در مورد ارزش و جایگاه روابط‌عمومی در سازمان، هنوز هم این نگرانی در بین بسیاری از فعالان روابط‌عمومی وجود دارد که این بخش از سازمان هنوز نتوانسته آن‌چنان‌که باید و شاید دیگران را در مورد ارزش والای روابط‌عمومی و حساسیت آن در سازمان متقاعد کند و در این میان، وجود استانداردهای مدون می‌تواند تا حد زیادی اطمینان‌بخش و سازنده باشد.»


استانداردهای روابط‌عمومی این امکان را می‌دهند که ارزش و کیفیت کاری را که انجام می دهید به همه طرف‌های ذینفع از جمله مدیران ارشد نشان دهید.


علاوه بر این، استانداردها کمک می‌کنند تا اطمینان حاصل شود که هر متخصص روابط‌عمومی با پیروی از مجموعه‌ای خاص از قوانین و فرآیندها، وظایف خود را به‌خوبی انجام می‌دهد. این علاوه بر کمک به کاهش خطاها و خطرات، حل مشکل را نیز تسهیل می‌کند.


رویه‌های مستند، جزء ارزشمندی از جعبه ابزار جدید روابط‌عمومی هستند و می‌توانند زمان انجام امور را کاهش دهند. آنها به عنوان راهنمای مرجع به روابط‌عمومی‌ها کمک می‌کنند تا در یک زمین بازی یکسان به رقابت بپردازند.


با این حال سوال اصلی در اینجا این است چه چیزی استانداردسازی را بسیار حیاتی می‌کند و چگونه می‌توانید از این فرآیند نهایت استفاده را ببرید؟ و سوال دیگر این‌که متخصصان روابط‌عمومی چه چیزی باید بدانند و بتوانند انجام دهند؟ پاسخ این سوالات و سوالات دیگر هر چه که باشد باید به این واقعیت توجه داشت که مسئله استانداردها به خط مقدم بحث بین متخصصان و دانشگاهیان تبدیل شده است.


این مقاله حول محور موضوعاتی مانند تعریف استاندارد، تاریخچه استانداردها، مبانی و اصول استانداردها، انواع استانداردهای روابط‌عمومی، کیفیت و کاربردهای استانداردهای مختلف متمرکز شده است و از دریچه‌ای تئوریک، ابعاد مختلف آن را مورد کنکاش قرار می‌دهد.

واژگان کلیدی: روابط‌عمومی، استانداردها، ایزو، استانداردهای روابط‌عمومی
 

 

فهرست مطالب

1. مقدمه
2. استاندارد چیست؟
1-2- تعریف رسمی استاندارد بر اساس ایزو
2-2- استانداردسازی
3-2- انواع و سطوح استاندارد
الف: استانداردهای عمومی و اساسی
ب: استانداردهای ملی و بین‌المللی
ج: تقسیم‌بندی استانداردهای ملی از نظر اجرایی
4-2- اصول و مبانی استاندارد
5-2- کاربردهای استانداردها
6-2- فرایند استانداردها
7-2- اثرات استانداردسازی
8-2- نگرانی‌ها در مورد استانداردسازی
9-2- توسعه و تطبیق استانداردها
3. استانداردهای روابط‌عمومی
1-3- مزایای استانداردهای روابط‌عمومی
2-3- انواع استانداردهای روابط‌عمومی
1-2-3- استانداردهای تحقیقات روابط‌عمومی
2-2-3- استانداردهای سنجش و ارزیابی روابط‌عمومی
3-2-3- استانداردهای آموزشی
4-2-3- استانداردهای مدیریت ارتباطات
5-2-3- استانداردهای مسئولیت اجتماعی شرکتی
6-2-3- استانداردهای چاپ
7-2-3- استانداردهای اخلاقی
8-2-3- استانداردهای پاسخگویی
9-2-3- استانداردهای کارکردی دولت
10-2-3- استانداردهای مدیریت بحران
11-2-3- استانداردهای رسانه‌های سنتی
12-2-3- استانداردهای رسانه‌های اجتماعی
13-2-3- استانداردهای گرافیکی برند
4. تدوین استانداردهای روابط‌عمومی را چگونه شروع کنیم؟
5. نتیجه‌گیری


 

لینک دانلود: http://kpri.ir/?p=8497

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟


  بررسی دو دیدگاه در خصوص مسئولیت اجتماعی


  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم


  خطا بقا در روابط‌عمومی


  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر


  آیا روزنامه‌نگاری و روابط‌عمومی در یک صنعت ادغام می‌شوند؟


  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما


  چرا شرکت‌ها باید گزارش سالانه فرسودگی شغلی را شروع کنند؟


  هرچه من را تأیید کند، درست است!


  خبرنگاران دانشجو با طوفان اطلاعات نادرست در اعتراضات پردیس روبرو هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد