درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 27 اردیبهشت 1403 - 06:11   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کاربردهای بازخورد ساندویچی در روابط‌عمومی
  این روابط را عمومی می‌کند
  ضرورت راه‌اندازی رشته ارتباطات در دانشگاه‌های سراسری و آزاد ارومیه
  بیانیه موسسه کارگزار روابط‌عمومی به مناسبت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  فرسودگی روابط‌عمومی
  ضرورت گذر از ارتباطات سنتی و حرکت به سمت اطلاع‌رسانی نوین
  چشم‌انداز روابط‌عمومی در ایران: امید یا چالش؟
  پایگاه و جایگاه روابط‌عمومی در ایران
  ۲۷ اردیبهشت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  نقش روابط‌عمومی در جهش تولید با مشارکت مردم
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 49307صفحه نخست » تازه های نشر روابط عمومییکشنبه، 28 فروردین 1401 - 05:20
عرضه چاپ دوم کتاب حمید مولانا درباره تجلی علم ارتباطات در شعر
چاپ دوم کتاب «درباره ارتباطات، ارتباطات و تجلی آن در ادبیات و شعر فارسی» تالیف حمید مولانا که ارتباطات و تجلی آن در ادبیات و شعر فارسی است توسط انتشارات سروش منتشر و روانه بازار نشر شد.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| چاپ دوم کتاب «درباره ارتباطات، ارتباطات و تجلی آن در ادبیات و شعر فارسی» تالیف حمید مولانا که ارتباطات و تجلی آن در ادبیات و شعر فارسی است توسط انتشارات سروش منتشر و روانه بازار نشر شد.

به گزارش  راه دانا؛ کتاب «درباره ارتباطات؛ ارتباطات و تجلی آن در ادبیات و شعر فارسی» تألیف حمید مولانا با محوریت ارتباطات و تجلی آن در ادبیات و شعر فارسی به تازگی توسط انتشارات سروش به چاپ دوم رسیده است.

کتاب درباره ارتباطات، در ابتدا به توضیح دایره ارتباطات انسان در ۵ الگو که شامل (ارتباط انسان با خدا، ارتباط انسان با خود، ارتباط انسان با جهان هستی و طبیعت، ارتباط انسان با سایرین، ارتباط با اشیا و لوازم) است، می‌پردازد و سپس جایگاه هرکدام را در ادبیات و شعر فارسی به نمایش می‌گذارد. انتهای کتاب هم اشاره‌ای به ارتباطات متعالی، عالی‌ترین نوع ارتباطات و ارتباطات از دیدگاه قرآن در قالب شعر و ادبیات دارد.

واژه ارتباطات از لغت ربط یا همگرایی است؛ و ربط اساس و جوهر جهان هستی است. در جهان هستی همه اجزای آن با یکدیگر در ارتباط هستند؛ بنابراین بدون ربط و ارتباطات و همگرایی، جهان هستی وجود ندارد. مجهولات و معلومات درباره جهان هستی نیز با شناخت ارتباطات سروکار دارد. سلول‌های ویژه مغز انسان ۸۶ میلیارد تخمین زده شده است که یک شبکه ارتباطی را تشکیل می‌دهند. پدیده ارتباط فلسفه اول است.

ارتباط انسان با خدا از طریق عبادت و طرق مختلف آن و ارتباط انسان با خود از طریق نفس صورت می‌گیرد. ارتباط انسان با جهان هستی نوع آمیزش او را با طبیعت بیان می‌کند و ارتباط انسان با همنوع خود از طریق ارتباطات چهره به چهره و میان‌فردی و گروهی و جمعی اعمال می‌شود.و ارتباط انسان با وسایل و ابزار و اشیا و فناوری‌ها از طریق استفاده و یا پرستش و حتی ستایش آن‌ها بروز می‌کند. هر نوع فناوری، از آغاز تمدن تا امروز، هم می‌تواند وسیله باشد و هم هدف. چوب و سنگ، فلزات و ماشین از هر نوع هم می‌تواند وسایل آسایش باشد و هم تبدیل به بت و بت‌پرستی شود. گرایش و توقف انسان به هر یک از این ابعاد پنج‌گانه در زمان و مکان، کیفیت و کمیت ارتباطاتی را نمایان می‌سازد و بیانگر فرهنگ و نوع زندگی او است. و این خود لزوم امتناع از خود باختن در برابر رفتارهای نغز و شیرین را مطرح می‌کند.

ارتباطات جریان انتقال پیام نیست، بلکه جریان درک پیام است. حیات و زندگی بدون ارتباطات وجود ندارد. انسان مفسر زندگی است و زندگی مفسر انسان. به یک اعتبار، زندگی تفسیر شده آدمی است و هر تفسیری که انسان ارائه می‌کند در واقع زندگی او و دست‌کم زندگی ادراکی و تفسیر شده اوست.

این کتاب برای پژوهشگران سه حوزه ادبیات فارسی، عرفان و علوم اجتماعی سودمند است.

چاپ دوم این کتاب در ۸۸ صفحه رقعی، شمارگان ۵۰۰ نسخه و با قیمت ۴۰ هزار تومان عرضه شده است.


 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ۷ اصل حمایتی در روابط


  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن


  هفت اشتباه زبان بدن


  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم


  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها


  فرسودگی روابط‌عمومی


  کاربردهای بازخورد ساندویچی در روابط‌عمومی


  چند نکته در مورد بهترین راه برای نوشتن بیانیه مطبوعاتی


  چرا «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» و «روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی» از تقویم رسمی کشور حذف شد؟


  عذرخواهی و گلایه‌های عضو باسابقه شورای روابط‌عمومی استان مازندران


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد