درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 1 خرداد 1403 - 05:02   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

نابینایان و هوش مصنوعی

  نابینایان و هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب دو

مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر

  مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر


ادامه ادامه مطلب سه

چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی

  چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  حرکت از برند شخصی به تجاری
  فرهنگ دیجیتال در روابط‌عمومی
  4 راه برای تصمیم‌گیری موثرتر
  روابط‌عمومی چگونه «هنر هشتم» لقب گرفت؟
  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟
  هرچه من را تأیید کند، درست است!
  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر
  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما
  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم
  اهمیت مشارکت روابط عمومی‌ها در تصمیمات سازمان تأمین‌اجتماعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 49850صفحه نخست » مقالات روابط عمومیشنبه، 4 تیر 1401 - 07:43
چگونه می توانیم اخلاق را در روابط‌عمومی اجباری کنیم؟
زیربنای یک روابط‌عمومی قوی، اخلاق تجاری و عملیاتی است و نه صرفاً اخلاق ارتباطی؛ البته اگر متخصصان روابط‌عمومی بتوانند بخشی از اقتدار را به خود اختصاص دهند. مشاوره‌های دست‌اندرکاران روابط‌عمومی به حلقه‌های تصمیم‌گیری نه تنها باید شنیده شود، بلکه باید به عنوان دارای قدرت ارائه منفعت قابل اندازه‌گیری باعث تغییر اساسی در نحوه درک روابط‌عمومی شود.
  

 

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| طنز کوچکی نیست که روابط‌عمومی مشکل شهرت دارد. گاهی اوقات آژانس های روابط‌عمومی با قاچاق اطلاعات نادرست یا گمراه کننده، پنهان کردن تضاد منافع، یا کار با عدم شفافیت، با استانداردهای اخلاقی مخالفت می کنند. مانند چیزی است که یک گزارش آن را "دفاع از رفتار بدخواهانه" می نامد که در آن یک تیم روابط‌عمومی، نمایندگی یک بازیگر بد را انتخاب و قبول می کند.

 

این وضعیت آخر در واقع پیچیده ترین و جذاب ترین موقعیت برای من است، همانطور که در اینجا طرح می کنم. نظر من این است که افراد روابط‌عمومی خوب می توانند از نظر اخلاقی مشتریان بد را نمایندگی کنند - اما فقط در صورتی که این کار را در تلاشی برای تغییر یا جبران آسیب وارده انجام دهند.

 

موضوع اخلاق در روابط‌عمومی اخیراً در یک بحث پر جنب و جوش توییتری پس از اعلامیه 5WPR مطرح شد که نشان می دهد بنیانگذار برکنار شده آن واقعاً همانطور که قبلاً اعلام شده از سمت خود کناره گیری نکرده است. من چیز زیادی در باره آن مورد خاص نمی دانم، اما می دانم که نقض های اخلاقی صنعت به همان اندازه شیوع کووید ظاهر می شود و مانند یک ویروس، رفتار غیراخلاقی می تواند نشان دهنده یک روند برنامه ریزی شده باشد. خوشبختانه متخصصان روابط‌عمومی از نظر اخلاقی آگاه هستند. خبر خوب این است که رتبه آگاهی از نقش شیوه های اخلاقی در میان شرکت های روابط‌عمومی نسبتاً بالاست.

 

"انجمن روابط‌عمومی آمریکا" یک کد اخلاقی دارد. شورای روابط‌عمومی نیز همینطور است که اعضای شرکت باید تأیید کنند که از بیانیه اصول آن تبعیت خواهند کرد. گزارش های مربوط به اخلاق در روابط‌عمومی و ارتباطات نشان می دهد کسانی که وارد حوزه ما می شوند رفتار اخلاقی را در اولویت قرار می دهند. متخصصان جوان پیش‌بینی می‌کنند که زیربنای اخلاقی این صنعت قوی‌تر خواهد شد.

 

در زمانی که اینفلوئنسرهای پولی و محتوای مارک دار رایج هستند و ربات های اجتماعی همه جا حضور دارند، بی اعتمادی زیاد است. ادلمن، بزرگترین شرکت مستقل صنعت روابط‌عمومی، علناً متعهد شد با تغییرات آب و هوایی مبارزه کند، اما مشخص شد که میلیون‌های دلار از شرکت‌ها و گروه‌های سوخت فسیلی دریافت می‌کند. وقتی تحت فشار قرار گرفت، تلاش کرد تا تناقض آشکار را توضیح دهد، در نهایت بیانیه ای در مورد کمک به چنین مشتریانی از طرف شرکت صادر کرد؛ حداقل می توان گفت پاسخی ضعیف و ناامید کننده.

سخت‌ترین سوال این است که چگونه می توان اصول اخلاقی را اجرا کرد؟ البته ترس از قرار گرفتن در معرض عموم بخاطر خطاها و کارهای غیر اخلاقی وجود دارد، اما این یک نرده محافظ غیرقابل اعتماد است. برخی پیشنهاد می‌کنند که مجوز برای متخصصان روابط‌عمومی، مشابه آنچه برای حسابداری یا سایر حرفه‌ها وجود دارد، باشد. این ایده از نظر تئوری عالی است، اما مملو از موانع است. روابط‌عمومی در واقع چندان شبیه قانون یا حسابداری نیست و به نظر من یک آزمون صدور مجوز برای اطمینان از سطحی از صلاحیت حرفه ای بهتر از حفظ یکپارچگی کار می کند.

 

"مری بث وست"، رئیس مشترک شورای اخلاق PRCA در فراخوان اخیر برای اقدام این نکته کلیدی را بیان می کند که وظیفه ما به عنوان متخصصان صادق فقط ارائه اطلاعات شفاف نیست بلکه تأثیرگذاری بر مشتریان یا کارفرمایان خود برای رفتار اخلاقی است.

 

این چالش بزرگ‌تری است، اما برای همه طرف‌ها یک چالش ارزشمندتر است. "وست" به ما توصیه می کند که نقش را به جای اینکه منتظر اعطای آن باشیم، به عهده بگیریم. او می نویسد که دست اندرکاران روابط‌عمومی باید به عنوان صدای وجدان برای سازمان های خود عمل کنند.

 

زیربنای یک روابط‌عمومی قوی، اخلاق تجاری و عملیاتی است و نه صرفاً اخلاق ارتباطی؛ البته اگر متخصصان روابط‌عمومی بتوانند بخشی از اقتدار را به خود اختصاص دهند. مشاوره‌های دست‌اندرکاران روابط‌عمومی به حلقه‌های تصمیم‌گیری نه تنها باید شنیده شود، بلکه باید به عنوان دارای قدرت ارائه منفعت قابل اندازه‌گیری باعث تغییر اساسی در نحوه درک روابط‌عمومی شود.

 

 

منبع انگلیسی:  www.publicrelationstoday.com

منبع فارسی: شارا - شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران
ترجمه: علیرضا شواخی زواره کارشناس روابط‌عمومی و ارتباطات

 17 ژوئن 2022

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟


  بررسی دو دیدگاه در خصوص مسئولیت اجتماعی


  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم


  خطا بقا در روابط‌عمومی


  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر


  آیا روزنامه‌نگاری و روابط‌عمومی در یک صنعت ادغام می‌شوند؟


  استراتژی موفقیت: قدرت پیروزی‌های شخصی


  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما


  چرا شرکت‌ها باید گزارش سالانه فرسودگی شغلی را شروع کنند؟


  هرچه من را تأیید کند، درست است!


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد