درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 27 اردیبهشت 1403 - 10:01   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  روز روابط‌عمومی مبارک
  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن
  قدرت گوش دادن فعال
  روابط‌عمومی، اهمیت افکار عمومی درون و برون‌سازمانی
  روابط‌عمومی؛ از اطلاع‌رسانی تا اطلاع‌یابی
  کاربردهای بازخورد ساندویچی در روابط‌عمومی
  این روابط را عمومی می‌کند
  ضرورت راه‌اندازی رشته ارتباطات در دانشگاه‌های سراسری و آزاد ارومیه
  بیانیه موسسه کارگزار روابط‌عمومی به مناسبت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  فرسودگی روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 51484صفحه نخست » تازه های نشر روابط عمومیپنجشنبه، 4 اسفند 1401 - 05:49
شماره 63 فصلنامه "کارگزار روابط‌عمومی" منتشر شد
شماره 63 فصلنامه "کارگزار روابط‌عمومی" ویژه زمستان 1401 به صورت تمام رنگی با موضوع «تحول دیجیتال در روابط‌عمومی» به سردبیری مهدی باقریان منتشر شد.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| شماره 63 فصلنامه "کارگزار روابط‌عمومی" ویژه زمستان 1401 به صورت تمام رنگی با موضوع «تحول دیجیتال در روابط‌عمومی» به سردبیری مهدی باقریان منتشر شد.

به گزارش شارا، در این شماره از نشریه به مطالب و مقالاتی: درآمدی بر تحول دیجیتال، استراتژی تحول دیجیتال: پل‌هایی برای ساختن، شروع تحول دیجیتال در روابط‌عمومی، روابط‌عمومی به لطف همه‌گیری ویروس کرونا به روابط هوشمند تبدیل شده است، رمزگشایی از متاورس برای رهبران تحول دیجیتال، دولت دیجیتال چه شکلی است؟، هشت نوآوری مهم در حوزه روابط‌عمومی و گزارش برگزاری هفدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی اختصاص دارد.

 

 

لینک فروشگاه:

https://kpri.ir/?p=10463

 

 

 

درآمدی بر تحول دیجیتال
نویسندگان: بهنام تبریزی- اد لام- کرک گیرارد - ابراهیم حبیبی مجنده

پیشینه دیجیتال، به حداقل چهارهزار سال قبل نسبت داده شده است. این پیشنیه، به زمان بابلیان باز می‌گردد که برای اولین بار از ارزش عددی صفر استفاده کرده‌اند. اما آنچه که در عصر مدرن به‌عنوان دیجیتال شناخته می‌شود عمدتا اشاره به فناوری دیجیتال در عرصه ارتباطات و اطلاعات است که در دهه 80 به ثمر رسیده است (کریبر و مارتین؛ 1390: 1-2). فناوری دیجیتال زمینه تحول و انقلاب دیجیتال را فراهم ساخت.

استراتژی تحول دیجیتال: پل‌هایی برای ساختن
تحقق تحول دیجیتال بیش از هر چیز نیازمند وجود یک استراتژی موثر است که نگاه دقیقی به اهداف، موقعیت کنونی و چگونگی حرکت درست به جلو داشته باشد و بتواند نقطه‌های پراکنده را به هم وصل کند. در اینجا می‌خواهیم نگاهی داشته باشیم به پرسش‌هایی که در ارتباط با شکل‌دهی به استراتژی تحول دیجیتال باید مطرح شود و به آن پاسخ داده شود.


بسیاری از شرکت‌ها در سرتاسر جهان در حال دگرگون‌سازی دیجیتالی خود هستند و در این میان با چالش‌های بسیاری بر سر بهبود فرایندهای کاری و توسعه توانمندی‌ها و مدل‌های کاری‌شان روبرو هستند و استراتژی تحول دیجیتال باعث می‌شود پل‌هایی درست بین نقاط درست و در زمان درست و برای تحقق هدف‌های درست ساخته شود.

شروع تحول دیجیتال در روابط‌عمومی
نویسندگان: بن چادور - محمود میمراه - ساراو چاوداری - ابراهیم حبیبی مجنده - ورا توکنووا آبیشوا - یوگینیا سرکووا - لازات کوشمتووا - سالی اسمبکنوا - شارا ماژیتایوا

پیشینه روابط‌عمومی و نحوه توسعه آن در دوران‌های قبل از قرن نوزدهم و دوران‌های بعد از آن که نقطه شروع روابط‌عمومی نوین است چه آن زمان که سازمان‌ها، شرکت‌ها و حتی دولت‌های گوناگون و ادیان جهان تحت هدایت رهبران قدرتمند بودند و از ارتباط برای مدیریت اعتبار خود، هماهنگ‌سازی ساختارها و برقراری قواعد برای وفاداری افراد تحت سرپرستی خود استفاده می‌کردند و چه در دوران معاصر که ارتباطات تعاملی و دوسویه به منصه ظهور رسیده و رویکردهای سنتی روابط‌عمومی به رویکردهای مدرن گذر کرده بدون استفاده و به‌کارگیری داده‌ها و بهره‌مندی از فناوری ارتباطات و اطلاعات اهداف آن محقق نمی‌شد و در عصر کنونی نیز سخنی از مدیریت روابط‌عمومی در میان نبود.

روابط‌عمومی به لطف همه‌گیری ویروس کرونا به روابط هوشمند تبدیل شده است
نویسندگان: کریستین سیتو - پاناگیوتیس کاکولیریس

طی دهه‌ها رشد اقتصاد جهانی، تحول دیجیتال جزو موضوع‌های اصلی موردبحث و توجه تمام شرکت‌ها بوده است و انگیزه اصلی اغلب شرکت‌ها برای پرداختن به این موضوع یا دفاع از خود در برابر رقبایی از درون و بیرون صنعت بوده است، به‌خصوص رقبایی مانند آمازون که وارد بسیاری از حوزه‌ها شده‌اند از لجستیک و خرده‌فروشی گرفته تا خدمات مالی و سلامت و محتوای ویدیویی و غیره و یا حمله و بهره‌گیری از فرصت‌های برآمده از تکنولوژی‌های دیجیتال که می‌تواند مزیت‌های رقابتی جدیدی را در اختیار شرکت‌ها قرار دهد. به‌طورکلی در دوران رشد سریع اقتصادی تمام شرکت‌ها سرشان شلوغ است و آنها فرصت چندانی برای پرداختن به موضوع‌هایی همچون تحول دیجیتال ندارند؛ اما همه‌گیری کووید-19 موجب شد تا بسیاری از رهبران شرکت‌ها و سهام‌داران‌شان این فرصت را پیدا کنند تا توجه بیشتری به تحول دیجیتال داشته باشند و از خود بپرسند: آیا کسب‌وکار ما می‌تواند از بحران به وجود آمده در نتیجه همه‌گیری کووید-19 به‌سلامت عبور کند و به حیات خود ادامه دهد و اگر ما چند سال قبل موضوع تحول دیجیتال را جدی‌تر دنبال کرده بودیم آیا الان شرایط بهتری نداشتیم؟

رمزگشایی از متاورس برای رهبران تحول دیجیتال
استوارت اوبراین

متاورس دنیایی است مجازی برای کاربران و جایی است که کاربران در آنجا می‌توانند تجربیات و علایق‌شان را در قالب سناریوهای شبیه‌سازی‌شده با دیگران به اشتراک بگذارند. درواقع متاورس با این ویژگی‌هایی که دارد می‌تواند نحوه مشتریان با محصولات و خدماتی که از شرکت‌ها دریافت می‌کنند و خود شرکت‌ها را به میزان گسترده‌ای متحول سازد. بااین‌همه نگرانی‌های بسیاری در این زمینه وجود دارد آن‌هم به این دلیل که فناوری‌های جدید به استراتژی‌های پیشرفته و جدیدی نیاز دارند تا به شیوه درستی بتوان آن‌ها را پیاده‌سازی نمود و در مورد آن‌ها اعتمادسازی نمود.

دولت دیجیتال چه شکلی است؟
سخنران: آنا پایپرل

حدود ۳۰ سال پیش، کشور من با نیازی برای ساختن مجدد همه چیز از ابتدا مواجه شد. پس از سال‌ها اشغال توسط شوروی، استونی دوباره استقلال خود را به‌دست آورد، اما هیچ چیزی برای ما باقی نمانده بود. نه زیرساختی، نه مدیریتی، نه قانونی. هرج و مرج سازمانی. رهبران کشور در آن روزها، از روی ناچاری می‌بایست تصمیم‌های جسورانه‌ای می‌گرفتند. تصمیم‌هایی که کشورمان می‌توانست ازپس آن بربیاید. آزمایش‌ها و عدم قطعیت‌های زیادی وجود داشت اما کمی شانس دخیل شد، به‌خصوص در این واقعیت که ما می‌توانستیم روی تعدادی افراد آرمان‌گرای ماهر، رمزنگاران و مهندسان، حساب باز کنیم. من در آن روزها فقط یک بچه بودم. امروز، از ما به عنوان دیجیتالی‌ترین کشور روی زمین نام برده می‌شود.

هشت نوآوری مهم در حوزه روابط‌عمومی
نویسنده: فرانک استرانگ

کارشناسان دلایل بسیاری را مطرح می‌کنند که به ما این اطمینان را می‌دهند که می‌توان نسبت به فناوری روابط‌عمومی خوش‌بین بود، از هوش مصنوعی گرفته که به ما قدرت پیش‌بینی موفقیت‌های آینده می‌دهد تا روش‌های ملموس و دقیق سنجش و ارزیابی روابط‌عمومی.


سال‌ها قبل، من این فرصت را داشتم تا مدیر روابط‌عمومی یک شرکت تولیدکننده و فروشنده نرم‌افزارهای مخصوص روابط‌عمومی باشم که یک شغل جذاب و به‌یادماندنی بویژه از نظر فناوری روابط‌عمومی از نوع B2B برای من بود.


بعدها من به مدت بیست سال با فناوری B2B کارکردم و درنتیجه به تسلط بسیار خوبی در این زمینه دست‌ یافتم و تمام محصولات و بازارهای مرتبط با این فناوری را به‌طور کامل شناختم و تجربیاتم در این زمینه نه به‌مانند یک کاربر نهایی یا شرکت کوچک و متوسط بلکه به‌عنوان یک کارشناس خبره است. این تجربه واقعاً برای من جذاب و آموزنده بود و مرا به یکی از افراد آگاه در این حوزه تبدیل نمود. حدود دو سال قبل من این فرصت را پیدا کردم تا از آن تجربه‌ام در زمینه فناوری روابط‌عمومی دوباره استفاده کنم و پس ‌از آن بود که تصمیم گرفتم مطالبی در ارتباط با فناوری روابط‌عمومی منتشر کنم که در آن‌ها به تعدادی از نوآوری‌هایی که به روابط‌عمومی کمک‌های شایان توجهی کرده و باعث شده‌اند تا روابط‌عمومی به‌جای بهتری برای کار کردن تبدیل شود که در ادامه به هشت مورد آن‌ها اشاره خواهد شد:

گزارش برگزاری هفدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی
«هفدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی» 18 آبان‌ماه 1401 با حضور مهدی باقریان رییس انجمن متخصصان روابط‌عمومی، خسرو رفیعی رییس انجمن روابط‌عمومی ایران، پروفسور حسام‌الدین بیان و جمعی از مدیران و کارشناسان روابط‌عمومی در محل سالن همایش‌های بین‌المللی شهدای محیط‌زیست برگزار شد.

 

سفر تحول دیجیتال در روابط‌عمومی
مهدی باقریان رییس انجمن متخصصان روابط‌عمومی ایران

در بخشی از سرمقاله نشریه آمده است: در دو سه سال گذشته جهان با دو رویداد بزرگ مواجه شد: یکی همه‌گیری کووید-19 که با ایجاد تغییر در رفتار اجتماعی بر فرایند شکل‌گیری «جنبش دیجیتال» و «عصر دیجیتال» تاثیر بسیار زیادی گذاشت و دیگری ظهور جنبش جهانی «متاورس» که نقطه آغازی است برای جستجو، کنکاش و متمرکز کردن تلاش‌ها برای استفاده از فرصت‌های ارتباطی جدید به بهترین شکل ممکن.
یکی از تاثیرهای مهم این دو رویداد مهم بر صنعت روابط‌عمومی این بوده که بر فرایند «تحولِ دیجیتالی» در هنرهشتم سرعت بخشیده است.
تقریباً همه بخش‌های جامعه به نحوی تحت تأثیر «تحول دیجیتال» قرار گرفته است و زندگی تک تک ما الان تحت سیطره تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها، رایانه‌های شخصی و بسیاری از فناوری‌ها و ابزارهای دیگر قرار دارد. قطعا صنعت روابط‌عمومی از این قاعده مستثنی نبوده و نخواهد بود.
 

“فصلنامه کارگزار روابط‌عمومی” از آبان‌ماه ۱۳۸۰ با روش تحلیلی- آموزشی و انتقادی، در دبیرخانه هیئت نظارت بر مطبوعات ثبت شده و در تلاش است تا با فراهم آوردن بستری مناسب جهت چاپ مقالات علمی عرصه «روابط‌‌عمومی»، گام مؤثری در غنای ادبیات روابط‌‌عمومی ایران بردارد.

این فصلنامه علمی تخصصی پذیرای مقالات اساتید، پژوهشگران، محققان، مدیران، کارشناسان و دانشجویان در حوزه روابط‌‌عمومی و ارتباطات است.
 

 

لینک فروشگاه:

https://kpri.ir/?p=10463

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن


  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن


  هفت اشتباه زبان بدن


  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم


  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها


  فرسودگی روابط‌عمومی


  قدرت گوش دادن فعال


  کاربردهای بازخورد ساندویچی در روابط‌عمومی


  چرا «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» و «روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی» از تقویم رسمی کشور حذف شد؟


  ضرورت گذر از ارتباطات سنتی و حرکت به سمت اطلاع‌رسانی نوین


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد