درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 1 خرداد 1403 - 12:20   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

نابینایان و هوش مصنوعی

  نابینایان و هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب دو

مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر

  مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر


ادامه ادامه مطلب سه

چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی

  چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  دیکتاتوری‌ها در جنگ اطلاعاتی پیروز می‌شوند
  جایگزینی متن: افزایش بهره‌وری و ارتقای روابط‌عمومی
  حرکت از برند شخصی به تجاری
  فرهنگ دیجیتال در روابط‌عمومی
  4 راه برای تصمیم‌گیری موثرتر
  روابط‌عمومی چگونه «هنر هشتم» لقب گرفت؟
  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟
  هرچه من را تأیید کند، درست است!
  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر
  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 51605صفحه نخست » مقالات روابط عمومیچهارشنبه، 20 اردیبهشت 1402 - 07:47
نقش روابط‌عمومی که اغلب به اشتباه درک می‌شود
تمرکز تبلیغات بر فروش محصولات به مصرف کنندگان از طریق قرار دادن کنترل شده پیام های رسانه ای پولی، نقشی محدود و خاص است. از سوی دیگر، نقش بازاریابی گسترده‌تر از نقش تبلیغاتی است، اما همچنان به جای ذینفعان یا عموم مردم کلیدی سازمان، بر مصرف‌کنندگان متمرکز است. برعکس، نقش روابط‌عمومی کمک به سازمان‌ها برای توسعه و حفظ تنوع روابط کلیدی با سهامداران است که موفقیت بلندمدت سازمان را تضمین می‌کند. اهداف روابط‌عمومی گسترده تر از اهداف تبلیغات یا بازاریابی است و نتایج آنها بسیار گسترده است.
  

 شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا) || روابط‌عمومی (PR) در مورد شهرت است - نتیجه کاری که انجام می دهید، آنچه می گویید و آنچه دیگران در مورد شما می گویند. روابط‌عمومی رشته‌ای است که با هدف کسب درک و حمایت و تأثیرگذاری بر عقاید و رفتار به شهرت می‌پردازد. این تلاش برنامه ریزی شده و مستمر برای ایجاد و حفظ حسن نیت و درک متقابل بین یک سازمان و عموم مردم آن است (موسسه چارتر از روابط‌عمومی، انگلستان).
 
 روابط‌عمومی چتری است که تحت آن سایر فعالیت های ارتباطی - از جمله بازاریابی و تبلیغات، انجام می شود (آستین و پینکلتون، 2009). تکنیک های روابط‌عمومی اغلب در بازاریابی و تبلیغات و همچنین ارتباطات بازاریابی برای فروش محصولات و خدمات استفاده می شود. عملکرد روابط‌عمومی طیف وسیعی از فعالیت‌ها را در بر می‌گیرد که می‌تواند منجر به سردرگمی شود - برای کسانی که در این حرفه نیستند، در مورد اینکه چگونه
روابط‌عمومی با بازاریابی و تبلیغات متفاوت است. برای اینکه ما تفاوت را درک کنیم، باید به اهداف هر یک نگاه کنیم که به طرق مهمی متفاوت است.
 
 تمرکز تبلیغات بر فروش محصولات به مصرف کنندگان از طریق قرار دادن کنترل شده پیام های رسانه ای پولی، نقشی محدود و خاص است. از سوی دیگر، نقش بازاریابی گسترده‌تر از نقش تبلیغاتی است، اما همچنان به جای ذینفعان یا عموم مردم کلیدی سازمان، بر مصرف‌کنندگان متمرکز است. برعکس، نقش روابط‌عمومی کمک به سازمان‌ها برای توسعه و حفظ تنوع روابط کلیدی با سهامداران است که موفقیت بلندمدت سازمان را تضمین می‌کند. اهداف روابط‌عمومی گسترده تر از اهداف تبلیغات یا بازاریابی است و نتایج آنها بسیار گسترده است.
 
 برخلاف تبلیغات یا بازاریابی، ذینفعان در فعالیت های روابط‌عمومی محدود به مصرف کنندگان نیستند، بلکه شامل سهامداران، کارکنان، جامعه مستقیمی که سازمان در آن فعالیت می کند، رهبران افکار، قانون گذاران، سازمان های دولتی، تنظیم کننده های صنعت، نمایندگان رسانه ها و بسیاری دیگر را شامل می شود.
 


 نوشته: عایشه رشید ، منتشر شده در 4 جولای 2017، کارشناس باتجربه ارتباطات استراتژیک
 منتشر شده در 4 جولای 2017، ترجمه: علیرضا شواخی زواره،کارشناس و پژوهشگر روابط‌عمومی و ارتباطات
  منبع: شارا،شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟


  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم


  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر


  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما


  هرچه من را تأیید کند، درست است!


  خبرنگاران دانشجو با طوفان اطلاعات نادرست در اعتراضات پردیس روبرو هستند


  نابینایان و هوش مصنوعی


  چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی


  روابط‌عمومی یعنی "مردم‌داری"


  اهمیت مشارکت روابط عمومی‌ها در تصمیمات سازمان تأمین‌اجتماعی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد