درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 12 خرداد 1403 - 14:08   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟

  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


ادامه ادامه مطلب دو

نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه

  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


ادامه ادامه مطلب سه

5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند

  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران: جریان‌سازی پرقدرت دستاوردهای سازمان‌ها از الزامات فعالیت‌های روابط‌عمومی است
  برگزیدگان نخستین جشنواره روابط‌عمومی‌های برتر حوزه صنعت، معدن و اصناف همدان معرفی شد
  پدیده تکنوفرهنگ و استحاله فرهنگ
  رهبران موثر ارزش‌ها را بیان می‌کنند - و بر اساس آنها زندگی می‌کنند
  مهم‌ترین مباحث برجسته دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  رئیس عزیز، شما جلسات زیادی برگزار می‌کنید - بهترین تیم‌ها جلسات کمتری دارند
  چگونه روابط حرفه‌ای معنادار ایجاد کنیم
  نشت اسناد داخلی گوگل جزئیات عملکرد الگوریتم رتبه‌بندی را آشکار می‌کند
  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند
  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 51705صفحه نخست » مقالات روابط عمومیشنبه، 20 اسفند 1401 - 15:28
کاربردهای کلان‌داده‌ در روابط‌عمومی
روزانه اطلاعات زیادی در شبکه‌ تولید می‌شود. این اطلاعات برای بیشتر کسب‌وکارها ارزشمند است، زیرا بینش‌ها و افق‌هایی پیشِ روی ما می‌گذارد که تا چند دهه پیش امکان دسترسی به آن نبود. در صورتی که به درستی از کلان‌داده‌ها استفاده شود می‌تواند زمین بازی متخصصان روابط‌عمومی را تغییر دهد.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا) || روزانه اطلاعات زیادی در شبکه‌ تولید می‌شود. این اطلاعات برای بیشتر کسب‌وکارها ارزشمند است، زیرا بینش‌ها و افق‌هایی پیشِ روی ما می‌گذارد که تا چند دهه پیش امکان دسترسی به آن نبود.

در صورتی که به درستی از کلان‌داده‌ها استفاده شود می‌تواند زمین بازی متخصصان روابط‌عمومی را تغییر دهد.

روابط‌عمومی برای بهبود عملکرد کارزارهایش و خلق ارزش بیشتر برای مشتری، به شدت به داده‌ها و تجزیه و تحلیل آن متکی است.

کلان‌داده‌ها برای نگارش و اجرایی کردن استراتژی روابط‌عمومی بسیار مهم شده‌اند و متخصصان روابط‌عمومی می‌بایست درک کاملی از نحوه‌ی استفاده آن داشته باشند تا به سود برند خویش از این امکان استفاده کنند.

مخاطبان و مصرف‌کنندگان کالا و خدمات ما مدام در حال به جا گذاشتن ردپای دیجیتال هستند. مجموعه‌ی داده‌های جمع‌آوری‌شده دید وسیعی به ما می‌دهند در رابطه با رفتار مشتری و الگوهایی که از آنها پیروی می‌کنند. همچنین می‌توان از آن برای ارزیابی کارزارهای روابط‌‌عمومی استفاده کرد.

از جمله مهمترین کاربردهای کلان‌داده در عرصه‌ی
روابط‌عمومی عبارتند از:

1 سنجش رسانه‌های اکتسابی: وقتی یک شخص ثالث هر گونه تبلیغی را منتشر می‌کند و ما برای آن پولی نمی‌دهیم، در واقع داریم از رسانه‌ی اکتسابی (Earned Media) استفاده می‌کنیم.

رسانه‌های اکتسابی اهمیت زیادی برای ما دارند؛ زیرا بر تجربیات و توصیه‌های مثبت مشتری تکیه دارند. پیش از ظهور کلان‌داده، عملکرد رسانه‌های اکتسابی به روش‌های سنتی سنجیده می‌شد که نتایج قابل اعتمادی هم ارائه نمی‌کرد.

امروزه اندازه‌گیری رسانه‌های اکتسابی از نظر لایک‌ها و میزان تعاملی بودن پست‌ها به‌سهولت قابل دسترسی است. پس کارگزاران روابط‌عمومی می‌توانند به‌راحتی عملکرد خود را در شبکه بسنجند.

2 تجزیه و تحلیل احساسات: از طریق ترکیب داده‌ها و ابزارهای گوش دادن اجتماعی (Social Listening)، متخصصان روابط‌عمومی می‌توانند اطلاعات مهمی در مورد احساسات مشتریان خود به دست آورند.

درک آنچه مشتری احساس می‌کند به روابط‌عمومی اجازه می‌دهد تا استراتژی‌ای را طراحی کند که مطابق با جمعیت هدف باشد. همچنین می‌تواند کمک‌حال ما در مواقع بحران باشد و رویکرد منفی رسانه‌ها به سازمان ما را تعدیل کند؛ چون دارد رفتار مشتری ما را به‌درستی می‌سنجد.

3 استخراج تاریخچه روند: از طریق تجزیه و تحلیل داده‌ها، متخصصان روابط‌عمومی می‌توانند از روندی که در گذشته پدید آمده رمزگشایی و پیش‌بینی کنند چه زمانی ممکن است دوباره اتفاق بیفتد.

روابط‌عمومی با دسترسی به داده‌های مربوط به هشتگ‌های پرطرفدار- یعنی آنچه که مشتریان به طور مثبت در مورد آن صحبت می‌کنند و آنچه باعث واکنش منفی می‌شود – می‌تواند استراتژی مؤثرتری طرح‌ریزی کند.

منبع: مداد سیاه



 


 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید


  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟


  رئیس عزیز، شما جلسات زیادی برگزار می‌کنید - بهترین تیم‌ها جلسات کمتری دارند


  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟


  چگونه روابط حرفه‌ای معنادار ایجاد کنیم


  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم


  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


  جلسه فوق محرمانه ای در مادرید با حضور مدیران اجرایی گوگل دیپ مایند، آنتروپیک و هوش مصنوعی مایکروسافت آغاز می‌شود


  نشت اسناد داخلی گوگل جزئیات عملکرد الگوریتم رتبه‌بندی را آشکار می‌کند


  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد