درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 31 اردیبهشت 1403 - 20:22   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

نابینایان و هوش مصنوعی

  نابینایان و هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب دو

مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر

  مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر


ادامه ادامه مطلب سه

چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی

  چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  روابط‌عمومی چگونه «هنر هشتم» لقب گرفت؟
  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟
  هرچه من را تأیید کند، درست است!
  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر
  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما
  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم
  اهمیت مشارکت روابط عمومی‌ها در تصمیمات سازمان تأمین‌اجتماعی
  نابینایان و هوش مصنوعی
  چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی
  روابط‌عمومی یعنی "مردم‌داری"
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 52112صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریدوشنبه، 17 اردیبهشت 1403 - 12:01
علوم ارتباطات محاسباتی چیست؟
علی شاکر - پژوهشگران ارتباطات محاسباتی از الگوریتم‌های یادگیری ماشین، تحلیل شبکه، پردازش زبان طبیعی و ابزارهای محاسباتی مختلف برای استخراج اطلاعات معنی‌دار از این مجموعه داده‌های عظیم استفاده می‌کنند.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا) || علوم ارتباطات محاسباتی، رشته‌ای میان رشته‌ای است که نظریه‌ها و روش‌های مطالعات ارتباطات، علوم رایانه، آمار و سایر زمینه‌های مرتبط را با هم ترکیب می‌کند تا بتواند به مطالعه‌ی پدیده‌های ارتباطی با استفاده از ابزارها و تکنیک‌های محاسباتی بپردازد.

 یکی از اهداف اصلی این رشته توسعه‌ی روش‌هایی برای تجزیه و تحلیل داده‌های ارتباطی در مقیاس بزرگ است. مانند پست‌های رسانه‌های اجتماعی، مقالات خبری، ایمیل‌ها و...

 پژوهشگران ارتباطات محاسباتی از الگوریتم‌های یادگیری ماشین، تحلیل شبکه، پردازش زبان طبیعی و ابزارهای محاسباتی مختلف برای استخراج اطلاعات معنی‌دار از این مجموعه داده‌های عظیم استفاده می‌کنند.

به عنوان مثال، تحلیل احساسات یک تکنیک رایج است که در علوم ارتباطات محاسباتی است که از آن می‌توان برای تجزیه و تحلیل محتوای احساسی داده‌های متنی استفاده کرد.

پژوهشگران می‌توانند از الگوریتم‌ های یادگیری ماشین برای طبقه‌بندی متن به عنوان مثبت، منفی یا خنثی استفاده کنند و سپس تجزیه و تحلیل کنند که چگونه احساسات در زمینه‌های مختلف، مانند رویدادهای سیاسی یا گرایش‌های اجتماعی متفاوت است.

یکی دیگر از زمینه‌های تحقیق در علوم ارتباطات محاسباتی، تحلیل شبکه‌ای جوامع آنلاین است. با تجزیه و تحلیل ارتباطات بین افراد و گروه‌ها در شبکه‌های آنلاین، پژوهشگران می‌توانند بینشی در مورد رفتار آنلاین و پویایی‌های اجتماعی به دست آورند.

به عنوان مثال، آنها می‌توانند رهبران افکار و تأثیرگذاران مهم در شبکه‌های رسانه‌های اجتماعی را شناسایی کنند و به بررسی نحوه‌ی انتشار اطلاعات از طریق این شبکه‌ها بپردازند.

سایر زمینه‌های تحقیقاتی در علم ارتباطات محاسباتی شامل روزنامه‌نگاری محاسباتی است؛ یعنی استفاده از روش‌های محاسباتی برای تجزیه و تحلیل و تولید محتوای خبری و مطالعه رفتار سیاسی آنلاین. هدف این کار درک چگونگی تأثیرگذاری نگرش‌ها و رفتارهای سیاسی از ارتباطات آنلاین است.

علم ارتباطات محاسباتی فرصت‌های جدیدی را برای مطالعه پدیده‌های ارتباطی در مقیاس و به دست آوردن بینش در مورد چگونگی شکل‌دهی ارتباطات به دنیای اطراف ما ارائه می‌دهد.

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟


  بررسی دو دیدگاه در خصوص مسئولیت اجتماعی


  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم


  خطا بقا در روابط‌عمومی


  استراتژی موفقیت: قدرت پیروزی‌های شخصی


  آیا روزنامه‌نگاری و روابط‌عمومی در یک صنعت ادغام می‌شوند؟


  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر


  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما


  چرا شرکت‌ها باید گزارش سالانه فرسودگی شغلی را شروع کنند؟


  هرچه من را تأیید کند، درست است!


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد