درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 27 اردیبهشت 1403 - 06:53   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  قدرت گوش دادن فعال
  روابط‌عمومی، اهمیت افکار عمومی درون و برون‌سازمانی
  روابط‌عمومی؛ از اطلاع‌رسانی تا اطلاع‌یابی
  کاربردهای بازخورد ساندویچی در روابط‌عمومی
  این روابط را عمومی می‌کند
  ضرورت راه‌اندازی رشته ارتباطات در دانشگاه‌های سراسری و آزاد ارومیه
  بیانیه موسسه کارگزار روابط‌عمومی به مناسبت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  فرسودگی روابط‌عمومی
  ضرورت گذر از ارتباطات سنتی و حرکت به سمت اطلاع‌رسانی نوین
  چشم‌انداز روابط‌عمومی در ایران: امید یا چالش؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 52241صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیسه شنبه، 26 اردیبهشت 1402 - 08:39
«اعتمادسازی عمومی»، هدف غایی روابط‌عمومی‌ در صنعت بیمه است
اگر نگاهی عمیق‌تر به فعالیت روابط‌عمومی‌ داشته باشیم و پا را از خصوصیات ذاتی و نگرش‌های عموم فراتر بگذاریم می‌توان روابط‌عمومی‌ را در قالب یک فرآیند استراتژیک بلندمدت ارزیابی کرد و از آن با عناوینی همچون «مدیریت اعتماد عمومی» و یا «مدیریت برند» نام برد.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || مجتبی حیدری، نایب رئیس هیأت مدیره‌ و مدیرعامل شرکت بیمه اتکایی ایران‌معین در پیامی ۲۷ اردیبهشت، روز ارتباطات و روابط‌عمومی‌ را تبریک گفته و بر"اعتماد سازی عمومی" توسط این مدیریت تاکید کرد.

به گزارش
روابط‌عمومی‌ متن پیام به این شرح است:
روابط‌عمومی‌ به‌عنوان یکی از مدیریت‌های لاینفک هر مجموعه‌ای وظیفه‌ مهمی همچون تنویر افکارعمومی و بالا بردن سطح آگاهی و دانش نسبت به اهداف سازمان را بر عهده دارد.

این موضوع زمانی اهمیت دوچندان پیدا می‌کند که شما در مجموعه‌ای به‌دنبال فروش خدمتی ناملموس همچون بیمه هستید. برخلاف آنچه در نگرش‌های بازاریابی و سنتی روابط‌عمومی‌ برداشت می‌شود این است که فعالیت این واحد در صنعت بیمه به جذب پرتفو و سود بیشتر بینجامد، در حالی‌که مهم‌تر از آن غایت رسالت روابط‌عمومی‌ به افزایش سطح آگاهی، فرهنگ‌سازی و به بیان دیگر به سواد بیمه‌ای جامعه منجر می‌شود.

فرهنگ‌سازی و ارتقاء سواد بیمه‌ای به این معنی نیست که در قالب پروژه‌ای تبلیغاتی تک‌تک رشته‌های بیمه‌ای را معرفی کنیم بلکه رسالت اصلی این است که بیمه در ناخودآگاه قرار بگیرد و افراد را به سطحی از آگاهی برساند که بیمه یک ضرورت است و برای هر فعالیتی خود به‌دنبال آن رشته خاص کشانده شوند.

اگر نگاهی عمیق‌تر به فعالیت روابط‌عمومی‌ داشته باشیم و پا را از خصوصیات ذاتی و نگرش‌های عموم فراتر بگذاریم می‌توان روابط‌عمومی‌ را در قالب یک فرآیند استراتژیک بلندمدت ارزیابی کرد و از آن با عناوینی همچون «مدیریت اعتماد عمومی» و یا «مدیریت برند» نام برد.

خلق اعتماد و مدیریت برند فرآیندی است که تثبیت جایگاه برند و خوشنامی مجموعه را به‌عنوان یک استراتژی هدفمند در سرلوحه کار روابط عمومی‌ها قرار می‌دهد که این مهم هرگز در کوتاه‌مدت محقق نخواهد شد.

عموماً عملکرد بیمه‌ها در شاخه‌های مختلف این باور را در بین مردم به وجود آورده که جبران خسارات و تعهدات به درستی پوشش داده نمی‌شود و این مسأله مخاطبان بیمه‌ها را همواره با نگرانی و تردید مواجه کرده که ریشه‌یابی آن در این مقاله نمی‌گنجد؛ موضوعی که می‌بایست با حمایت مدیران ارشد و بروزرسانی محصولات و خدمات جدید و متنوع در کنار فرهنگ‌سازی بیمه‌ها به بی‌اعتمادی عموم پایان داده و به تغییر نگرش‌ها در این زمینه منتهی شود.

گفتنی است تفکیک وظایف واحدهای توسعه بازار و روابط‌عمومی‌ها در اموری همچون کاهش پرتفوی یک یا چند رشته بیمه‌ای خاص در کوتاه‌مدت با موضوع برندینگ و حفظ اعتماد عمومی موضوع دیگری است که می‌بایست برای مدیران ارشد بیمه‌ها شفاف شود تا در آینده اهداف کوتاه‌مدت، سدی در برابر اهداف استراتژیک بلندمدت نباشد.
 

ضمن تبریک روز ارتباطات و روابط‌عمومی‌، برای تمامی همکاران این عرصه که همواره در تلاش برای رفع موانع بروکراتیک و کنار گذاشتن باورهای سنتی به‌منظور بسترسازی اصول استراتژیک در تبلیغ و اطلاع‌رسانی در راستای اهداف سازمانی‌شان هستند، آرزوی توفیق روزافزون را دارم.

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن


  هفت اشتباه زبان بدن


  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم


  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها


  فرسودگی روابط‌عمومی


  قدرت گوش دادن فعال


  کاربردهای بازخورد ساندویچی در روابط‌عمومی


  چرا «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» و «روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی» از تقویم رسمی کشور حذف شد؟


  عذرخواهی و گلایه‌های عضو باسابقه شورای روابط‌عمومی استان مازندران


  روز ملی روابط‌عمومی: بازگشایی پارادایم جدید روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد