درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 28 اردیبهشت 1403 - 00:18   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟

  چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  برگزاری بوت‌کمپ تحول در روابط‌عمومی صنایع با استفاده از هوش مصنوعی در تبریز
  وزیر علوم خطاب به روابط‌عمومی دانشگاه‌ها؛ قبل از بحرانی شدن اعتراضات دانشجویی اطلاع‌رسانی کنید
  دو بال پرواز برای موفقیت کسب‌وکارها
  روابط‌عمومی در ایران؛ مصائب و چشم‌انداز
  چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟
  گوگل از آینده هوش مصنوعی رونمایی کرد
  پیام مدیرکل روابط‌عمومی سازمان تات به مناسبت روز ارتباطات و روابط‌عمومی
  روز روابط‌عمومی مبارک
  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن
  قدرت گوش دادن فعال
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 52283صفحه نخست » مقالات روابط عمومیجمعه، 29 اردیبهشت 1402 - 09:43
نقش روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌ در توسعه کسب‌ وکار
دکتر شهرام شیرکوند - سازمان‌ها و شرکت‌هایی که از وجود روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌ تخصصی و توانمندی‌های روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌ برای حمایت از سازمان وتوسعه صنعتی بهره نمی‌گیرند، سازمان‌شان را ضعیف کرده و ریسک خطرات مختلف در زمینه حفظ تصویر مناسب و مثبت سازمان در جامعه و بین رقبا را پذیرفته‌اند.
  

 شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || با در نظر گرفتن این موضوع و اینکه در جوامع فعلی روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌ یکی از اصلی‌ترین ابزارهای تبلیغات پیشبردی محسوب می‌شود و روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌ عاملی برای ایجاد مناسبات مطلوب با اقشار و جوامع مختلفی که با بنگاه یا شرکت سروکار دارند، به شمار می‌آید، ازاین‌رو نمی‌توان از نقش روابط‌عمومی در ارتقا و توسعه برند غافل شد. روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌، علمی در مورد ارتقای برند و خوش‌نامی سازمان است؛ اگر روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌ سازمان، رقابت را جدی نگیرد از محیط کسب‌وکار حذف می‌شود. روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌ نتیجه تحولات جوامع و سیستم‌ها و نظام‌های ارتباطی سازمان‌هاست که در دو بعد درون‌سازمانی و برون‌سازمانی اتفاق می‌افتد تا اعتماد میان افراد در محیط کار و جامعه نسبت به آنچه از سوی سازمان انجام می‌شود به‌دست آید.
 
 سازمان‌ها و شرکت‌هایی که از وجود روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌ تخصصی و توانمندی‌های روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌ برای حمایت از سازمان وتوسعه صنعتی بهره نمی‌گیرند، سازمان‌شان را ضعیف کرده و ریسک خطرات مختلف در زمینه حفظ تصویر مناسب و مثبت سازمان در جامعه و بین رقبا را پذیرفته‌اند.
 
 بنابراین ایجاد رابطه مناسب نیازمند شناخت نگرش‌های افراد در داخل و خارج سازمان است. برنامه‌های ارتباطی، اطلاع‌رسانی و معرفی مناسب برند، پایش رسانه‌ها، تولید خبر و اثرگذاری در افکار عمومی به‌ویژه در شبکه‌های اجتماعی، از یکپارچگی، انسجام و تمامیت برند محافظت کرده و ارتقا و پیشرفت آن را به بهترین نحو مدیریت می‌کند. به جرات می‌توان گفت یکی از دغدغه‌های مدیران روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌ شناخت نداشتن صاحبان صنایع و بنگاه‌ها از علم روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌ مدرن و کارکردهای صنعت
روابط‌عمومی است، از این رو ضرورت دارد با تشکیل کمیته‌ای متشکل از متخصصان و کارشناسان حوزه روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌ و تدوین برنامه‌ای منسجم، در جهت شناساندن صنعت روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌ به صاحبان صنایع کشور و نقش آن در توسعه برند گام برداشت. در زمینه نقش صنعت روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌ در توسعه صنعتی، می‌توان گفت: روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌ در نطفه تولید صنعتی قرار دارد و از زمان راه‌اندازی صنایع (صنایع کوچک و بزرگ)، در همه مراحل صنعت را هدایت می‌کند و تنها روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌ قادر به انجام این مهم است.
 
 در عرصه کسب‌وکار نیز روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌ به‌عنوان یک تکنیک حمایت از بازار شناخته‌شده است. هر سازمانی در یک دوره مشخص باید گزارش عملکرد و فعالیت‌های خود را به سهامداران و سایر ذی‌نفعان ارائه کرده، میزان موفقیت خود را در بازاریابی اعلام کند. به این منظور، نقش‌آفرینی روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌ در جذب سهامداران ناراضی در مجامع شرکت‌ها حیاتی است و موجب اطلاع‌رسانی مناسب درباره فعالیت‌های انجام‌شده در جهت منافع ذی‌نفعان و ایجاد آرامش نسبی در بین آنها می‌شود. در هر صنفی رقبا همواره تلاش می‌کنند برنامه‌های سازمان رقیب را مخدوش کرده و خوش‌نامی آن را در جامعه خدشه‌دار کنند.
 
 هرچند این نوع رفتارها در کسب‌وکار سالم با اخلاق حرفه‌ای منافات دارد، اما روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌ در راستای مقابله با تهدیدات و ایجاد فرصت‌ها، در پیشگیری از این موارد نقش بسیار موثری خواهد داشت. سازمان‌ها و شرکت‌هایی که از وجود روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌ تخصصی و توانمندی‌های روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌ برای حمایت از سازمان وتوسعه صنعتی بهره نمی‌گیرند، سازمان‌شان را ضعیف کرده و ریسک خطرات مختلف در زمینه حفظ تصویر مناسب و مثبت سازمان در جامعه و بین رقبا را پذیرفته‌اند. نقش روابط عمومی‌ها هم تاکتیکی و هم استراتژیک است و ازاین‌جهت مهم هستند که می‌توانند جهان‌بینی انسان‌ها را تغییر دهند.
 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن


  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن


  هفت اشتباه زبان بدن


  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم


  فرسودگی روابط‌عمومی


  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها


  کاربردهای بازخورد ساندویچی در روابط‌عمومی


  قدرت گوش دادن فعال


  ضرورت گذر از ارتباطات سنتی و حرکت به سمت اطلاع‌رسانی نوین


  نقش روابط‌عمومی در جهش تولید با مشارکت مردم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد