درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 27 اردیبهشت 1403 - 04:21   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کتاب تحول دیجیتال در صنعت روابط‌عمومی رونمایی شد
  ضرورت گذر از ارتباطات سنتی و حرکت به سمت اطلاع‌رسانی نوین
  چشم‌انداز روابط‌عمومی در ایران: امید یا چالش؟
  پایگاه و جایگاه روابط‌عمومی در ایران
  ۲۷ اردیبهشت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  نقش روابط‌عمومی در جهش تولید با مشارکت مردم
  بیانیه انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن
  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم
  هفت اشتباه زبان بدن
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 52521صفحه نخست » تازه های نشر روابط عمومیپنجشنبه، 25 خرداد 1402 - 03:52
انتشار شماره 64 فصلنامه "کارگزار روابط‌عمومی" ویژه بهار 1402
شماره 64 فصلنامه "کارگزار روابط‌عمومی" ویژه بهار 1402 به صورت تمام رنگی به سردبیری مهدی باقریان منتشر شد. این شماره از نشریه به دو پرونده «مسئولیت اجتماعی شرکتی» و «ای‌اس‌جی» اختصاص دارد.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || شماره 64 فصلنامه "کارگزار روابط‌عمومی" ویژه بهار 1402 به صورت تمام رنگی به سردبیری مهدی باقریان منتشر شد.

 

این شماره از نشریه به دو پرونده «مسئولیت اجتماعی شرکتی» و «ای‌اس‌جی» اختصاص دارد.
 

- ای‌اس‌جی و فرصت‌های روابط‌عمومی

در بخشی از «سخن آغازین» این شماره از مجله آمده است: «ای‌اس‌جی» (ESG) چارچوبی است که به ذ‌‌ی‌نفعان هر شرکت و سازمانی کمک می‌کند بفهمند یک سازمان چگونه در حال مدیریت ریسک‌ها و فرصت‌های مرتبط با محیط‌زیست، جامعه و اقدام‌های حاکمیتی است. ای‌اس‌جی به ما یادآور می‌شود که مسایل مرتبط با توسعه پایدار و متوازن فقط به موضوع‌های زیست‌محیطی محدود نمی‌شود و علاوه بر مسایل مرتبط با محیط‌زیست و جامعه به موضوع‌ها و دغدغه‌های رایج بین مشتریان، تامین‌کنندگان و کارکنان نیز ارتباط پیدا می‌کند


تاکنون هیچ‌گاه به اندازه‌ الان فشارها در ارتباط با سیاست‌های زیست‌محیطی، اجتماعی و حاکمیتی و تاثیرگذاری آن بر تعیین اهداف و خواسته‌ها زیاد نبوده و باعث نشده بود تا شرکت‌ها و مشتریان و ذ‌‌ی‌نفعان تا بدین‌حد و اندازه در این زمینه همسو و حساس باشند.


شواهد زیادی نشان می‌دهد که ابتکارهای زیست‌محیطی، اجتماعی و حاکمیتی برای رشد کسب‌وکارها بسیار مهم هستند و همه اینها بر یک واقعیت ساده متکی است: مسایل ای‌اس‌جی برای مشتریان و مصرف‌کنندگان اهمیت دارد.


مصرف‌کنندگان، کسب‌وکارها را به عنوان عوامل تغییر حیاتی می‌بینند و اگر برند مورد علاقه‌شان در مسایل مربوط به ای‌اس‌جی کوتاهی کند، از خود واکنش منفی نشان می‌دهند.


از همین‌رو سال 2023 را می‌توان نقطه‌ی عطفی در تاریخ ای‌اس‌جی دانست و سالی طلایی در زمینه سرمایه‌گذاری‌های زیست‌محیطی، اجتماعی و حاکمیتی نامید به‌طوری‌که رسانه‌ها نیز روی خوشی به خبرهای مرتبط با ای‌اس‌جی نشان دادند...»

 

- آیا روابط‌عمومی‌ها مسئول رسیدگی به ای‌اس‌جی هستند؟
در این گفتگو دکتر «مارک وینر» مدیر عامل موسسه
روابط‌عمومی و «تینا مک کورکیندیل» مدیر ارشد Public Relay و نویسنده «تکنولوژی روابط‌عمومی، داده‌ها و بینش» سؤالات سختی در مورد ارتباطات و پیام‌های مربوط به ای‌اس‌جی (ESG) و منافع اجتماعی و نقش شرکت‌های بزرگ و کوچک می‌پرسند.

- مسئولیت اجتماعی شرکتی در روابط‌عمومی چیست؟
ایجاد یک فرهنگ مسئولیت اجتماعی شرکتی امری مهم و کلیدی است و روابط‌عمومی سازمان‌ها و شرکت‌ها نقشی اساسی و حیاتی در ایجاد اعتماد عمومی نسبت به برندها بازی می‌کنند. به‌طور کلی، رابطه بین روابط‌عمومی و مسئولیت اجتماعی شرکتی رابطه‌ای ضروری است و شرکت‌ها می‌بایستی گام‌های حساب شده‌ای را در این زمینه بردارند که منعکس کننده اعتقادات و اولویت‌های اخلاقی آن‌ها باشد. در این میان، فعالان روابط‌عمومی‌بایستی خود را مهیای تعریف کردن داستان مسئولیت اجتماعی شرکتی برای مخاطبان مختلف به شیوه‌ای صادقانه و شفاف نمایند و موضوع مسئولیت اجتماعی شرکتی را به عنوان یک تاکتیک بازاریابی پیگیری کنند.


به‌طور کلی، هر گاه شرکت‌ها اقدام به انتخاب استراتژی‌های مسئولیت اجتماعی شرکتی مناسب و بر اساس دلایل درست کنند در واقع دست به‌کارهایی در زمینه مسئولیت اجتماعی شرکتی خواهند زد که به آن‌ها اعتقاد واقعی دارند و فقط به‌دنبال اقدامات تبلیغی و نمایشی نخواهند بود چرا که تبدیل کردن مسئولیت اجتماعی شرکتی به یک ابزار بازاریابی صرف نه تنها نمی‌تواند به بهبود وجهه و منزلت برندها کمکی کند بلکه می‌تواند اعتبار آن‌ها را نیز زیر سوال ببرد.
 

“فصلنامه کارگزار روابط‌عمومی” از آبان‌ماه ۱۳۸۰ با روش تحلیلی- آموزشی و انتقادی، در دبیرخانه هیئت نظارت بر مطبوعات ثبت شده و در تلاش است تا با فراهم آوردن بستری مناسب جهت چاپ مقالات علمی‌عرصه «روابط‌عمومی»، گام مؤثری در غنای ادبیات روابط‌عمومی ایران بردارد.

این فصلنامه علمی‌تخصصی پذیرای مقالات اساتید، پژوهشگران، محققان، مدیران، کارشناسان و دانشجویان در حوزه روابط‌عمومی ‌و ارتباطات است.
 
انتهای پیام/

 



 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ۷ اصل حمایتی در روابط


  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن


  کتاب تحول دیجیتال در صنعت روابط‌عمومی رونمایی شد


  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن


  هفت اشتباه زبان بدن


  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن


  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم


  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها


  چند نکته در مورد بهترین راه برای نوشتن بیانیه مطبوعاتی


  چرا «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» و «روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی» از تقویم رسمی کشور حذف شد؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد