درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 27 اردیبهشت 1403 - 19:31   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟

  چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  وزیر علوم خطاب به روابط‌عمومی دانشگاه‌ها؛ قبل از بحرانی شدن اعتراضات دانشجویی اطلاع‌رسانی کنید
  دو بال پرواز برای موفقیت کسب‌وکارها
  روابط‌عمومی در ایران؛ مصائب و چشم‌انداز
  چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟
  گوگل از آینده هوش مصنوعی رونمایی کرد
  پیام مدیرکل روابط‌عمومی سازمان تات به مناسبت روز ارتباطات و روابط‌عمومی
  روز روابط‌عمومی مبارک
  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن
  قدرت گوش دادن فعال
  روابط‌عمومی، اهمیت افکار عمومی درون و برون‌سازمانی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 52816صفحه نخست » تازه های نشر روابط عمومیچهارشنبه، 28 تیر 1402 - 12:16
رونمایی کتاب‌ «روابط‌عمومی ای‌اس‌جی» از دو نویسنده خوزستانی
خواندن این کتاب و آگاهی به نحوه ترسیم ای‌اس‌جی در روابط‌عمومی‌ها و آشنایی با پیامدهای آن در قلمرو محیط‌زیست، مسئولیت‌های اجتماعی و حاکمیتی، برای مخاطبین به‌ویژه فعالان حوزه روابط‌عمومی و مدیران ارشد سازمانی توصیه می‌شود.
  

 

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || مواردی که در دو کتاب «قدرت سخنوری» و «روابط‌عمومی ای‌اس‌جی» به‌خوبی بیان شده و مخاطبان را در این حوزه‌های تخصصی مجذوب خود می‌کند.

رونمایی از دو کتاب در آخرین روزهای گرمِ تیرماه، گرمابخش بازار فرهنگی خوزستان و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی شد؛ یکی در هنر سخنوری با ترجمه‌ی ناب کیوان لطفی و دیگری در حوزه روابط‌عمومی و هنر ارتباطات در سه رکن محیط‌زیست، مسئولیت‌های اجتماعی و حاکمیتی، نوشته‌ای تخصصی با قلمی روان و قابل تامل از دو نویسنده و متخصص ارتباطات، ولید آلبوناصر و مهدی باقریان.

به گزارش کاوش اخبار، در روزگار سخت بازار نشر و بی‌رونقی کتابخوانی، استقبال اهالی هنر و فعالان حوزه ارتباطات از این دو اثر، در کنار برخورداری از شیوه نگارش روان، نشان‌دهنده پرداختن به موضوعات به‌روز و جذابی است که تاکنون کمتر مورد توجه قرار گرفته یا به صورتی تخصصی، بدان پرداخته نشده است؛ مواردی که در دو کتاب «قدرت سخنوری» و «روابط‌عمومی ای‌اس‌جی» به‌خوبی بیان شده و مخاطبان را در این حوزه‌های تخصصی مجذوب خود می‌کند.

جانِ کلام کتاب قدرت سخنوری، همان یادداشتی است که مترجم در ابتدای این کتاب آورده و این هنر را به «فوران بی‌محابای نور درون» تعبیر کرده است: «راه با قدرت سخن گفتن با فروریختن مرزها هموار می‌شود و هنگامی که موانع درونی و بیرونی سخنور برطرف شود، نور درون او بی‌محابا فوران می‌کند». این هنر، هنری است که می‌توان تحول‌بخش باشد و سرچشمه بالندگی شود.

موضوع‌های مطرح شده در کتاب
روابط‌عمومی ای‌اس‌جی نیز همچون قدرت سخنوری، حس کنجکاوی مخاطب به‌ویژه فعالان حوزه روابط‌عمومی و ارتباطات را برمی‌انگیزد و همین برانگیختگی، ممکن است در صورت همراهی، به تحولی در حوزه روابط‌عمومی‌ها و شیوه‌های اطلاع‌رسانی بر پایه رکن‌های سه‌گانه محیط‌زیست، مسئولیت‌های اجتماعی و حاکمیتی تبدیل شود.

 



آنچه این روزها در کلام اکثر کارشناسان روابط‌عمومی و فعالان این حوزه در نشست‌های تخصصی و یا دورهمی‌های دوستانه ، مطرح می‌شود، این است آنچنان که شایسته و بایسته است روابط‌عمومی‌ها از جایگاه چندانی برخوردار نیستند و بیشتر به چشم چاپ بنری یا انتشار اطلاعیه ترحیمی، به این جایگاه نگاه می‌شود. این کتاب در پی آن است که با ترسیم شیوه‌های نوین بر پایه ای‌اس‌جی، چنین نگاهی را از روابط‌عمومی‌ها بزداید و بر منزلت و موقعیت روابط‌عمومی‌ها هم در درون و هم بیرون بیفزاید؛ بر پایه این نگاه، روابط‌عمومی نقشی کلیدی در توسعه پایدار و متوازن شرکت‌ها و سازمان‌ها خواهد داشت؛ توسعه‌ای که باعث می‌شود آن شرکت و سازمان به جای بهتری برای سرمایه‌گذاری های بلند مدت مطمئن و پایدار تبدیل شود.

کتاب روابط‌عمومی ای‌اس‌جی سعی دارد تا مهمترین مؤلفه موفقیت یک شرکت را به تصویر بکشد و این مفهوم را در جای جای روابط‌عمومی‌ها درونی کند که «بُرد با کسانی است که اهمیت می‌دهند». ای‌اس‌جی نیز دقیقا از همین مفهوم سرچشمه گرفته و به جنبشی کنش‌گرایانه قرن تبدیل شده است.

مؤلفان این کتاب، که یکی متخصص امور بین‌الملل است و پژوهش‌های متعددی در حوزه رسانه و روابط‌عمومی دارد و دیگری نیز محققی زبده در حوزه روابط‌عمومی است، در این کتاب به‌خوبی توانسته‌اند ذهن فعالان حوزه روابط‌عمومی و ارتباطات را به این سوال مهم درگیر کنند که «شان و جایگاه شرکت و سازمان‌شان کجاست و در آینده قرار است به کجا رسند؟»

پاسخ به این سوال، تدوین استراتژی‌هایی بر پایه دغدغه‌های محیط‌زیستی، مسئولیت‌های اجتماعی و حاکمیتی شرکت و سازمان است، که در صورت پیاده‌سازی و اجرایی شدن، اعتبار و منزلت آن شرکت یا بِرند، جهشی خیره‌کننده خواهد داشت.

هرچند درگذشته این موارد برای شرکت‌ها جنبه فانتیزی و تبلیغاتی داشته اما به عقیده نویسندگان کتاب، امروزه این شرایط تغییر کرده و شرط بقا و اعتبار شرکت‌ها و سازمان‌ها، پیاده‌سازی چنین استراتژی بر پایه مؤلفه‌های سه‌گانه است؛ مؤلفه‌هایی با پیامدهای متنوع که در طرح دایره‌وار جلد کتاب نیز آمده و از آن به عنوان عاملی در تصمیم‌گیری «نسل هزاره» در قضاوت‌های‌شان یاد شده است.

خواندن این کتاب و آگاهی به نحوه ترسیم ای‌اس‌جی در روابط‌عمومی‌ها و آشنایی با پیامدهای آن در قلمرو محیط‌زیست، مسئولیت‌های اجتماعی و حاکمیتی، برای مخاطبین به‌ویژه فعالان حوزه روابط‌عمومی و مدیران ارشد سازمانی توصیه می‌شود.

انتهای پیام/

 




 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن


  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن


  هفت اشتباه زبان بدن


  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم


  فرسودگی روابط‌عمومی


  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها


  کاربردهای بازخورد ساندویچی در روابط‌عمومی


  قدرت گوش دادن فعال


  ضرورت گذر از ارتباطات سنتی و حرکت به سمت اطلاع‌رسانی نوین


  نقش روابط‌عمومی در جهش تولید با مشارکت مردم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد