درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 28 اردیبهشت 1403 - 15:37   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد

  رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد


ادامه ادامه مطلب دو

چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟

  چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  پوستر دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی چه چیزی را نشان می‌دهد؟
  ملازاده سکاندار روابط عمومی بیمه دی شد
  ضرورت ارتقای جایگاه روابط عمومی در صنعت بیمه
  رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد
  هفت گام برای توسعه روابط‌عمومی
  روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی، فرصتی برای بهره‌مندی از هوش مصنوعی در روابط‌عمومی
  پنج عنوان شغلی جدید در حوزه روابط‌عمومی تعریف شد
  ارتباطات پایدار و نقش روابط‌عمومی‌
  در نکوهش چاپلوسی و رفتارهای منافقانه
  مرجعیت رسانه‌ای
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 52822صفحه نخست » مقالات روابط عمومیشنبه، 31 تیر 1402 - 05:32
آنچه باید در مورد روابط‌عمومی در آسیای مرکزی بدانید
الکساندر لیختمن - آسیای مرکزی، از جمله قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان (و طبق برخی طبقه بندی ها، مغولستان نیز) در حال حاضر اهمیت ژئوپلیتیک و اقتصادی قابل توجهی دارد. این منطقه میزبان انجمن ها و اجلاس های بین المللی با مشارکت مدیران ارشد شرکت هایی مانند گوگل است. در کنار این، تعداد شرکت‌های محلی فناوری اطلاعات، استارت‌آپ‌های نوآورانه، و مراکز 100 شرکت برتر جهانی در حال افزایش است. بخش اقتصادی در آسیای مرکزی نیز روند مثبتی را نشان می دهد.
  

    شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || آسیای مرکزی، از جمله قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان (و طبق برخی طبقه بندی ها، مغولستان نیز) در حال حاضر اهمیت ژئوپلیتیک و اقتصادی قابل توجهی دارد. این منطقه میزبان انجمن ها و اجلاس های بین المللی با مشارکت مدیران ارشد شرکت هایی مانند گوگل است. در کنار این، تعداد شرکت‌های محلی فناوری اطلاعات، استارت‌آپ‌های نوآورانه، و مراکز 100 شرکت برتر جهانی در حال افزایش است. بخش اقتصادی در آسیای مرکزی نیز روند مثبتی را نشان می دهد.


در میان این رشد و تحول سریع، قوانین منحصر به فردی در بازی وجود دارد که باید توسط متخصصان روابط‌عمومی که قصد کار در این منطقه را دارند در نظر بگیرند. من با تیمم در سال 2022 وارد منطقه شدم و در طول یک سال، چندین کنفرانس مطبوعاتی از جمله با قاسم ژومارت توکایف، رئیس جمهوری قزاقستان برگزار کردیم. ما همچنین صدها مقاله منتشر کردیم و کمپین های روابط‌عمومی را با مشارکت وبلاگ نویسان راه اندازی کردیم. در این مقاله، مشاهدات خود را در مورد بازار روابط‌عمومی در آسیای مرکزی به اشتراک خواهم گذاشت.

روابط‌عمومی = بازاریابی


نمایندگان کسب و کار همیشه بین روابط‌عمومی، بازاریابی و تبلیغات تمایز قائل نمی شوند. بسیاری از آنها به جای ایجاد استراتژی های ارتباطی بلندمدت، بیشتر بر بازده مالی و فروش سریع متمرکز هستند. توجه به این نکته مهم است که پذیرش فناوری های دیجیتال در آسیای مرکزی در حال افزایش است. به عنوان مثال، در قزاقستان، ضریب نفوذ اینترنت در میان اکثریت جمعیت 90.1٪ است. این همچنین به طور قابل توجهی بر نقش روابط‌عمومی تأثیر می گذارد و متخصصان را ملزم می کند که انعطاف پذیرتر باشند و به طور فعال از ابزارهای بازاریابی استفاده کنند.


به عنوان مثال، علاوه بر سازماندهی نشریات رسانه ای ارگانیک، از متخصصان روابط‌عمومی انتظار می رود که کمپین های تبلیغاتی هدفمند راه اندازی کنند. یک پست فیس بوک می تواند واکنش شدید عمومی را برانگیزد یا مقامات محلی را وادار به اقدام کند. این روند تنها با گذشت هر سال تشدید می شود. محبوب ترین پلتفرم های رسانه های اجتماعی در آسیای مرکزی فیسبوک، اینستاگرام و تیک تاک هستند. در برخی از کشورها، تلگرام نیز محبوب است.


تاکید شدید بر اتصالات افقی


ارتباطات در اینجا به خوبی کار می کند. تجار و روزنامه نگاران به توصیه های آشنایان اعتماد می کنند و این اغلب به یک عامل کلیدی در فرآیندهای تصمیم گیری تبدیل می شود. در هر کشور، بسیاری از متخصصان در همان صنعت یکدیگر را می شناسند. این یک مزیت قابل توجه برای مدیران روابط‌عمومی است زیرا توصیه ها، تماس ها، ارتباطات و روابط نقشی حیاتی دارند.


از سوی دیگر، تمایل به شایعات در منطقه وجود دارد: شایعات و اخبار عمومی از طریق دهان به دهان پخش می شود. نزدیک به نیمی از تلاش‌های ارتباطی به سمت ارتباطات دیجیتال، به ویژه در شکل‌دهی و نظارت بر افکار عمومی در رسانه‌های اجتماعی انجام می‌شود.


تمرکز بر مسئولیت اجتماعی شرکت (CSR)


در سال های اخیر، توجه فزاینده ای به مسئولیت اجتماعی شرکت (CSR) در آسیای مرکزی شده است. هم شرکت های محلی و هم شرکت های بین المللی اهمیت شیوه های تجاری پایدار و مشارکت جامعه را تشخیص می دهند. آژانس های روابط‌عمومی از سازمان ها در توسعه و اجرای استراتژی های CSR، ترویج ابتکارات آنها و ایجاد روابط مثبت با سهامداران حمایت می کنند. رسانه ها به طور فعال از اخبار مرتبط با موضوعات مهم اجتماعی حمایت می کنند و به طور مثبت دریافت می کنند.


ارتباط با ارگان های دولتی و فعالیت های تبلیغاتی اطلاعاتی


شرایط سیاسی در کشورهای آسیای مرکزی کاملاً منحصر به فرد است. به عنوان مثال، در قزاقستان، شهروندان و ساکنان فعال سیاسی می توانند آشکارا نارضایتی خود را از اقدامات مقامات ابراز کنند. با این حال، رسانه ها در تاجیکستان در محدوده سانسور شدید عمل می کنند.


متخصصان روابط‌عمومی که در منطقه کار می کنند باید چارچوب های نظارتی پیچیده و زمینه فرهنگی ایجاد شده را دنبال کنند. آنها باید تلاش کنند تا در صورت امکان روابط قوی با نهادهای دولتی برقرار کنند.

 

بومی سازی و درک فرهنگی


آسیای مرکزی منطقه ای غنی از تنوع فرهنگی است که در آن هر کشور آداب و رسوم، سنت ها و زبان های منحصر به فرد خود را دارد. متخصصان روابط‌عمومی در اینجا باید فرهنگ و ترجیحات محلی را درک کنند. این شامل همه چیز از تعطیلات ملی گرفته تا نقاشی های دیواری قابل توجه روی دیوارهای خانه است. برای شرکت‌هایی که قصد دارند بیانیه‌ای با صدای بلند در منطقه داشته باشند، توصیه می‌کنم بر همکاری با هنرمندان، کارگردانان، نوازندگان و سایر افراد با استعداد محلی تمرکز کنند. هر کشور در آسیای مرکزی دارای استعدادهای غنی است و فرهنگ منحصر به فرد خود را دارد که به آن بسیار افتخار می کند.


درک اطلاعات و زبان


هنگام کار در آسیای مرکزی، مهم است که ویژگی های خاص مناطق مختلف در داخل کشور را در نظر بگیرید: ذهنیت، سرعت زندگی، کانال های اطلاعاتی و عوامل دیگر. برای مثال، رسانه‌ها در غرب قزاقستان، قالب‌های کوچک‌تر را ترجیح می‌دهند و تمایلی به نظرخواهی از نمایندگان شرکت‌ها ندارند. از سوی دیگر، در آلماتی، جنوب قزاقستان، روزنامه نگاران عاشق نقل قول از نمایندگان، سازمان دهندگان و سخنرانان برند هستند. در تاشکند و بیشکک، ارتباطات می تواند به زبان روسی انجام شود، در حالی که در اوش یا نمانگان، به ترتیب به زبان قرقیزستانی و ازبکی انجام می شود.


به هر حال، زبان سزاوار توجه ویژه است. جوانان در چندین کشور تسلط خوبی به زبان انگلیسی دارند. این را می توان به عنوان مثال در مورد ازبکستان گفت. با این حال، هنوز توصیه می شود که مطالب را به زبان ملی تهیه کنید. برای انجام این کار، توصیه می‌کنم با زبان مادری مشورت کنید، زیرا ابزارهای استاندارد ترجمه مانند Google Translate هنوز با زبان‌های ترکی دست و پنجه نرم می‌کنند و نمی‌توانند به طور کامل معنای مورد نظر متن را منتقل کنند. همین توصیه در مورد سخنرانان نیز صدق می کند. در حالت ایده آل، سخنران باید نماینده فرهنگ محلی باشد. یا دعوت از مترجم قابل قبول است.


مهمتر از همه: احترام


در چندین کشور آسیای مرکزی، روابط‌عمومی نسبتاً اخیراً ظهور کرده است، اما این بدان معنا نیست که متخصصان حرفه ای در اینجا وجود ندارند. بسیاری از متخصصان روابط‌عمومی در شرکت های بین المللی کار می کنند، کشور خود را در مسابقات مختلف نمایندگی می کنند و در زمینه کاری خود مهارت بالایی دارند. همین امر در مورد روزنامه نگاران، بازرگانان، وبلاگ نویسان و بسیاری دیگر صدق می کند.


متخصصان بسیار خوبی در اینجا وجود دارند که کمپین های پر جنب و جوشی راه اندازی می کنند و هر روز تلاش می کنند تا کشور خود را بهتر کنند.

 

الکساندر لیختمن مدیر عامل ITCOMMS، یک آژانس روابط‌عمومی برای شرکت های فناوری اطلاعات است. 

17 جولای 2023
 

منبع: prdaily

 

انتهای پیام/

        

 

 


 


 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  هفت گام برای توسعه روابط‌عمومی


  8 راه برای تقویت رابطه ایمنی عمومی - جامعه با روابط‌عمومی


  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن


  مرجعیت رسانه‌ای


  در نکوهش چاپلوسی و رفتارهای منافقانه


  فرسودگی روابط‌عمومی


  کاربردهای بازخورد ساندویچی در روابط‌عمومی


  قدرت گوش دادن فعال


  ارتباطات پایدار و نقش روابط‌عمومی‌


  روابط‌عمومی در ایران؛ مصائب و چشم‌انداز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد