درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 27 اردیبهشت 1403 - 21:59   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟

  چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  برگزاری بوت‌کمپ تحول در روابط‌عمومی صنایع با استفاده از هوش مصنوعی در تبریز
  وزیر علوم خطاب به روابط‌عمومی دانشگاه‌ها؛ قبل از بحرانی شدن اعتراضات دانشجویی اطلاع‌رسانی کنید
  دو بال پرواز برای موفقیت کسب‌وکارها
  روابط‌عمومی در ایران؛ مصائب و چشم‌انداز
  چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟
  گوگل از آینده هوش مصنوعی رونمایی کرد
  پیام مدیرکل روابط‌عمومی سازمان تات به مناسبت روز ارتباطات و روابط‌عمومی
  روز روابط‌عمومی مبارک
  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن
  قدرت گوش دادن فعال
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 52845صفحه نخست » تازه های نشر روابط عمومیدوشنبه، 2 مرداد 1402 - 07:28
گزارشی از کتاب؛ کلماتی که اهمیت دارند
اناهید هاشمی - یافته‌ها نشان داد که برجسته‌کردن موضوعاتی و کلماتی توسط رسانه‌های خبری که به نامزدهای انتخاباتی مربوط می‌شد چگونه توانست نتایج را به شکل غیرمنتظره‌ای عوض کند.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || رسانه‌ها نقش مهمی در آگاه‌سازی مردم در کمپین‌های انتخاباتی ایفا می‌کنند و این پرسش که مردم چه اطلاعاتی در طول کمپین‌های انتخاباتی دریافت می‌کنند همواره از اهمیت زیادی برخوردار بوده است. در کمپین انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 ممکن است به نظر برسد که همه چیز درباره یک جنس مرد باشد. اما این کمپین به میزان بی‌سابقه‌ای درباره رسانه‌های خبری و روابط آن با مردی که برنده شد و زنی که او را شکست داد نیز بود.

 

در کتاب کلماتی که مهم هستند نویسندگان ارزیابی می‌کنند که چگونه رسانه‌های خبری انتخابات فوق‌العاده 2016 را پوشش دادند و مهم‌تر از آن، چه اطلاعاتی درست، نادرست یا جایی دراین‌بین در واقع به‌جای دهندگان کمک کرد تا تصمیم خود را بگیرند.

 

این کتاب با استفاده از توییت‌های بی‌درنگ روزنامه‌نگاران و پوشش خبری منتشر شده از رویدادهای مبارزات انتخاباتی، همراه با داده‌های نظرسنجی گالوپ که نحوه برداشت رای‌دهندگان از این گزارش را اندازه‌گیری می‌کند، جریان اطلاعات نامزدها و کمپین‌های آن‌ها را به روزنامه‌نگاران و مردم نشان می‌دهد. شواهد کشف شده نشان می‌دهد که چگونه پیروزی دونالد ترامپ و شکست هیلاری کلینتون، تا حد زیادی نتیجه واکنش رسانه‌های خبری به این دو نامزد منحصربه‌فرد بوده است. در گزارش کنونی قصد دارم شرح مختصری از فصل ششم کتاب کلماتی که مهم هستند داشته باشم.


چیزهایی که مردم درباره ترامپ و کلینتون شنیدند:
نوشته حاضر بر روش‌هایی متمرکز است که اطلاعات مربوط به دو کاندیدای اصلی ریاست‌جمهوری حزب در آگاهی مردم عادی آمریکایی در طول مبارزات انتخاباتی عمومی نفوذ کرده است و در این مورد در خصوص نظرسنجی گالوپ صحبت می‌کند؛ اما گالوپ در این مورد چه کرد؟ گالوپ یک نظرسنجی مقطعی متقاطع شامل تقریباً 60000 مصاحبه با آمریکایی‌های متوسط انجام داد که در ماه‌های مهم پایانی مبارزات انتخاباتی ریاست‌جمهوری از جولای تا نوامبر پخش شد.

 

این داده‌ها بینش بی‌نظیری را در اختیار افراد قرار می‌دهد که نه‌تنها از میزان توجهی که عموم به هر نامزد می‌کردند، بلکه در مورد کاندیداهایی که آمریکایی‌ها به‌راحتی می‌توانستند آن‌ها را به طور روزانه به‌خاطر بیاورند، نیز در اختیار افراد قرار می‌دهند. در ادامه پاسخ‌هایی را بر اساس معیارهای کلی‌تر جمع‌آوری شده است که آیا پاسخ‌دهنده درباره هر یک از کاندیداها «در یک یا دو روز گذشته» چیزی خوانده، دیده یا شنیده است، یک معیار غیرمستقیم از دریافت اطلاعات مربوط به کمپین در محل کار یا دیگرانی که ممکن است با آنها تعامل داشته باشند. گالوپ همچنین ترجیحات نامزدهای این پاسخ‌دهندگان را به روشی استاندارد اندازه‌گیری نکرد تا بپرسد که آنها قصد دارند به چه کسی رأی دهند.

 

در عوض، نظرسنجی میزان مطلوبیت هر یک از نامزدها را به طور روزانه اندازه‌گیری کرد و امکان محاسبه مطلوبیت نسبی نامزد بین کلینتون و ترامپ در طول زمان را فراهم کرد. ازآنجایی‌که اکثر آمریکایی‌ها علاقه‌ای به سیاست ندارند، کمپین‌ها منبع مهمی برای اطلاعات شهروندان هستند. فعالیت‌های نامزدها و پوشش مطبوعاتی آنها می‌تواند به‌عنوان محرک رأی‌گیری عمل کنند. در دهه‌های اخیر منابع خبری، به‌ویژه در اینترنت بسط پیدا کرده است و رسانه‌های اجتماعی فرصت دیگری را برای شهروندان فراهم می‌کند تا درباره نامزدها و مسائل بیاموزند و درباره آن‌ها با دوستان خود یا از طریق شبکه‌های اجتماعی گفتگو کنند.


در چهار انتخابات اخیر در ماه‌های کمپین انتخاباتی 2016، 78 درصد از آمریکایی‌ها به طور متوسط گفتند که چیزی درباره دونالد ترامپ خوانده، دیده یا شنیده‌اند در یکی دو روز گذشته. درحالی‌که 75 درصد در مورد هیلاری کلینتون همین را گفتند. در چند روز قبل از مصاحبه، بر اساس نمونه گالوپ از تقریباً 500 پاسخگوی بزرگسال که به طور تصادفی هر روز انتخاب شده‌اند، چیزی در مورد کلینتون یا ترامپ دیده یا شنیده است. میانگین امتیاز کلی توجه برای دو نامزد 77 درصد بود. بالاترین سطح در 27 سپتامبر بود، زمانی که میانگین ارزش کلینتون و ترامپ روی‌هم 90 درصد بوده است. این یک روز پس از اولین مناظره ریاست‌جمهوری بود که در دانشگاه هافسترا در لانگ آیلند برگزار شد و توسط NBC اداره می‌شد.


اما سوالی که تحت عنوانی در این گزارش مطرح شده این است که در مورد کاندیداها چه خوانده، دیده یا شنیده شده است؟


اولین نتیجه‌گیری‌ها از تحلیل خاطرات آمریکایی‌ها از آنچه درباره هیلاری کلینتون خوانده، دیده یا شنیده‌اند، میزان فوق‌العاده تمرکز آنها روی «ایمیل‌ها» است. در 13 هفته از 18 هفته تحت پوشش پروژه، ایمیل‌ها اولین یا دومین کلمه اساسی بودند که در پاسخ به این سؤال که پاسخ‌دهندگان در مورد کلینتون چه چیزی خوانده‌اند، دیده‌اند یا شنیده‌اند. نظرسنجی گالوپ در اوت 2015، زمانی که کمپین‌های نامزدی تازه شروع شده بود، نشان داد که ایمیل‌ها از قبل عاملی در ذهن آمریکایی‌ها وقتی از آنها پرسیده می‌شد که درباره کلینتون چه خوانده، دیده یا شنیده‌اند، بوده است. اما در مورد ترامپ چه چیزی تداعی‌گر بود؟

 

فقدان یک موضوع غالب در یادآوری ترامپ تا حدی نشان‌دهنده فقدان یک عبارت متعارف یا خلاصه‌ای است که کمپین او را در برمی‌گرفت – برخلاف «ایمیل» که به‌راحتی به یاد می‌آید و به‌راحتی با کلینتون مرتبط می‌شود. در طول مبارزات انتخاباتی، داستان‌های دراماتیک زیادی درباره ترامپ وجود داشت که در یک روایت نمی‌گنجید.

 

توجه مردم از یک داستان ترامپ به داستان بعدی و داستان بعدی منتقل شد. اما مسئله ایمیل تنها موضوع موردبحث درباره هیلاری کلینتون نبود جمهوری‌خواهان اغلب به رسوایی‌های مرتبط با کلینتون اشاره می‌کردند که مستقل‌ها یا دموکرات‌ها بعید می‌دانستند آن‌ها را مطرح کنند، مانند اتهامات سوء مالی مرتبط با بنیاد کلینتون و گمانه‌زنی‌ها در مورد حوادثی که منجر به کشته شدن یک سفیر آمریکا و سه آمریکایی دیگر در لیبی شد در حالی که کلینتون وزیر امور خارجه بود و مسئله سلامتی کلینتون که از سال 2011 مطرح بود و در 11 سپتامبر به اوج خود رسید موجب شک و شبهه در میان برخی از رای دهندگان شد.

 

در شب قبل از انتخابات هم مجدداً فیلمی از کلینتون منتشر شد که در حال ازدست‌دادن کنترل خودش در حین راه‌رفتن است. اما کلماتی نیز وجود داشت تا صحبت‌های ترامپ را جنجالی و به تیتر روزنامه‌ها و موضوع برجسته‌ای در ذهن مردم تبدیل کند از جمله صحبت‌هایی در مورد مهاجران، مالیات و زنان.


درمجموع یافته‌ها نشان داد که برجسته‌کردن موضوعاتی و کلماتی توسط رسانه‌های خبری که به نامزدهای انتخاباتی مربوط می‌شد چگونه توانست نتایج را به شکل غیرمنتظره‌ای عوض کند.

 

انتهای پیام/

 

 


 


 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن


  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن


  هفت اشتباه زبان بدن


  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم


  فرسودگی روابط‌عمومی


  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها


  کاربردهای بازخورد ساندویچی در روابط‌عمومی


  قدرت گوش دادن فعال


  ضرورت گذر از ارتباطات سنتی و حرکت به سمت اطلاع‌رسانی نوین


  نقش روابط‌عمومی در جهش تولید با مشارکت مردم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد