شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || اراده دولت با نیروهای اجرایی خود در سطح ادارات بروز وظهور پیدا می کند. قوانین، شیوه نامه ها و بخشنامه ها در یک سو قرار دارند و اجراکنندگان(کارکنان) در سویی دیگر. عوامل اجرایی دولت یا همان مجریان قوانین در گستره ی ایران و در دستگاه های دولتی، عمومی غیر دولتی و نیمه خصوصی کوشش می کنند تا تصمیمات دولت را تعیین و عملیاتی کنند. آن ها در سطحِ نخستِ ارتباط با مردم که دریافت کنندگان خدمات عمومی هستند، قرار دارند و می توانند قضاوت کنندگان صادقی باشند در مورد چگونگی دریافت این خدمات که هر روزه ارائه می شوند.
برحسب آمار، کشورما در حدود دومیلیون و اندی کارمند دارد که در دهه ی گذشته تاکنون در همین حدود تثبیت شده است. فعالیت کارمندان دولت در پهنای ایران انجام می شود و همه ی زندگی این قشر هم به اندک دستمزد و حقوق اواخر ماه دستگاه دولتی منوط شده است.
هم اکنون زندگی کارکنان دولت، دشوارترین برهه های زمانی و کاری خود را می گذراند. این دشواری امور در یک سو به توقعات مردمی می رسد و درسویی دیگر به انتظار قشر کارمند از دست اندرکاران دولتی دخیل در معیشتشان در سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه پیوند خورده است. تصمیماتی که رقم زننده ی کاهش سطح معیشتی این نیروها و خانواده هایشان بوده و به تضعیف اراده و انگیزه ی انجام وظایف سازمانی آنان منجر شده است.
روشن است شور و انرژی لازم برای خدمات به مردم، باعث خروجی بهتر کارکنان است؛ روندی که در این چرخه در همین مدت صورت نمی گیرد.
از سویی انتخاب مدیران ناآشنا با سازمان اداری و استخدامی و بودجه یی که برای دستمزد کارمند در برابر غول تورم، حقوق کارکنان دولت را سطح سنجی می کنند، نارضایتی هایی عمیق و دامنه داری را سبب شده و در میان این دلخوری، خستگی و دلزدگی کارکنان، ایجاد تغییرات ناگهانی و پی درپی ساعت های کاردر آغازین صبحگاه، توان نیروی انسانی و بالطبع بهره وری آن را تحلیل برده و غیر عملیاتی نموده است.
در برخی سطوح تصمیمگیری، باعث شدهاند کارکنان خود را در" تنگنای شدید مالی، تصمیمسازیهای شناور و سفرههای کوچک" شده ببیند که این موجب اُفت خدمات به مردم و نارضایتی آنان و در آخر خروج نیروهای کیفی از چرخه کارشناسی و سطوح پایین صف و ستاد دستگاههای دولتی و توقعات گسترده مردمی خواهد شد.
=====✍ سیًد محمًد ستًاری=====
=====✍ مسئول روابط عمومی=====
انتهای پیام/
|