درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 31 اردیبهشت 1403 - 18:50   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

نابینایان و هوش مصنوعی

  نابینایان و هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب دو

مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر

  مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر


ادامه ادامه مطلب سه

چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی

  چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  روابط‌عمومی چگونه «هنر هشتم» لقب گرفت؟
  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟
  هرچه من را تأیید کند، درست است!
  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر
  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما
  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم
  اهمیت مشارکت روابط عمومی‌ها در تصمیمات سازمان تأمین‌اجتماعی
  نابینایان و هوش مصنوعی
  چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی
  روابط‌عمومی یعنی "مردم‌داری"
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 53367صفحه نخست » آموزش روابط عمومیپنجشنبه، 20 اردیبهشت 1403 - 09:25
چرا بحث با کسی که به دلایل اعتقادی ندارد، بی‌نتیجه است؟
این جمله توماس پین، فیلسوف و انقلابی آمریکایی، بیانگر این واقعیت است که بحث کردن با کسی که به دلایل و استدلال اعتقادی ندارد، معمولاً بی‌نتیجه است.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || "بحث کردن با کسی که به دلایل و استدلال اعتقادی ندارد، بسیار شبیه به خوراندن دارو به آدم مرده است!" توماس پین

این جمله توماس پین، فیلسوف و انقلابی آمریکایی، بیانگر این واقعیت است که بحث کردن با کسی که به دلایل و استدلال اعتقادی ندارد، معمولاً بی‌نتیجه است.

این افراد معمولاً نظرات خود را بر اساس احساسات یا باورهای شخصی بنا می‌کنند، نه بر اساس منطق و استدلال. به همین دلیل، آنها معمولاً با دلایل و استدلال‌های شما موافق نیستند، حتی اگر این دلایل و استدلال‌ها کاملاً منطقی و مستدل باشند.

مثلاً، فرض کنید شما با کسی که معتقد است زمین تخت است، بحث می‌کنید. شما می‌توانید به او توضیح دهید که شواهد علمی زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد زمین گرد است. اما این فرد به دلایل شما اهمیتی نمی‌دهد، زیرا او معتقد است که زمین تخت است.

در این شرایط، بحث کردن با این فرد معمولاً بی‌نتیجه است. این فرد نظر خود را تغییر نخواهد داد، حتی اگر شما دلایل قانع‌کننده‌ای داشته باشید.

البته، همیشه استثناهایی وجود دارد. گاهی اوقات ممکن است بتوانید با کسی که به دلایل و استدلال اعتقادی ندارد، بحث کنید و او را قانع کنید که نظر خود را تغییر دهد. اما این کار معمولاً دشوار است و نیاز به تلاش زیادی دارد.

در اینجا چند نکته برای بحث کردن با کسی که به دلایل و استدلال اعتقادی ندارد آورده شده است:

از بحث کردن با افرادی که مستعد خشم هستند، خودداری کنید. این افراد معمولاً به دلایل شما گوش نمی‌دهند و ممکن است عصبانی شوند و بحث را خراب کنند.

به آرامی و منطقی صحبت کنید. سعی کنید از تعصب و قضاوت خودداری کنید.

روی نقاط مشترک تمرکز کنید. سعی کنید مواردی را پیدا کنید که با این فرد موافق هستید و از آنها به عنوان نقطه شروع استفاده کنید.

از مثال‌های ملموس استفاده کنید. مثال‌های ملموس می‌توانند به شما کمک کنند تا نظرات خود را به طور واضح‌تر بیان کنید.

اگر می‌خواهید با کسی که به دلایل و استدلال اعتقادی ندارد، بحث کنید، این نکات را به خاطر بسپارید. اما انتظار نداشته باشید که همیشه بتوانید او را قانع کنید.

 

انتهای پیام/

 

 


 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟


  بررسی دو دیدگاه در خصوص مسئولیت اجتماعی


  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم


  خطا بقا در روابط‌عمومی


  استراتژی موفقیت: قدرت پیروزی‌های شخصی


  آیا روزنامه‌نگاری و روابط‌عمومی در یک صنعت ادغام می‌شوند؟


  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر


  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما


  چرا شرکت‌ها باید گزارش سالانه فرسودگی شغلی را شروع کنند؟


  هرچه من را تأیید کند، درست است!


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد