درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 1 خرداد 1403 - 03:32   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

نابینایان و هوش مصنوعی

  نابینایان و هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب دو

مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر

  مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر


ادامه ادامه مطلب سه

چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی

  چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  حرکت از برند شخصی به تجاری
  فرهنگ دیجیتال در روابط‌عمومی
  4 راه برای تصمیم‌گیری موثرتر
  روابط‌عمومی چگونه «هنر هشتم» لقب گرفت؟
  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟
  هرچه من را تأیید کند، درست است!
  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر
  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما
  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم
  اهمیت مشارکت روابط عمومی‌ها در تصمیمات سازمان تأمین‌اجتماعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 53657صفحه نخست » مقالات روابط عمومیجمعه، 5 آبان 1402 - 09:51
ارزش‌آفرینی در افزایش توان رقابتی در عرصه کسب‌وکار
دکتر شهرام شیرکوند، پژوهشگر و مشاور صنعت - مهم‌ترین ابزار خلق ارزش و از بین بردن اتلاف در سازمان‌ها تفکر ناب است. تفکر ناب، نگرشی است برای افزایش بهره‌وری و ارزش‌آفرینی پیوسته و حداقل کردن هزینه‌ها و اتلاف‌ها؛ این تفکر به بسیاری از مدیران کمک کرده تا از جعبه ‌ابزار بهبود ناب، به منظور خلق ارزش واقعی برای مشتری، به گونه‌ای اثربخش استفاده کنند.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || ارزش‌ها براساس زمان، مکان و افراد مرتبط با عوامل متغیر محیطی، تغییر می‌کند. در واقع این تغییر، یک تبادل انرژی یا انتقال پیام بین افراد و سازمان‌ها در حوزه کسب‌ وکار است. ارزش آفرینی موجب تسهیل زندگی و کسب و کار برای دیگران می‌شود. ارزش آفرینی همچنین نقش بسیار مهمی در سوددهی و ماندگاری کسب و کار اقتصادی دارد.

به این لحاظ بسیاری از مدیران برای آگاهی از نقاط ضعف و قوت سازمان یا شرکت خود در قیاس با سایر رقیبان، ارزش‌های مشتری را تجزیه و تحلیل می‌کنند. خلق ارزش برای مشتریان محصولات یا خدمات، یکی از مهم‌ترین عوامل سودآوری سازمان‌ها و بنگاه‌های اقتصادی به شمار می‌رود. از این رو، رقابت در این عرصه و هدف‌ گذاری بنگاه‌های اقتصادی برای دستیابی به مزیت رقابتی پایدار و برتری استراتژیک نسبت به رقیبان موجود سبب شده تا خواسته‌های مشتریان و جلب رضایت آنها با اهمیت شود.

در حقیقت رضایتمندی مشتری به عنوان معیار سنجش برای میزان خشنودی وی از کالا یا خدماتی که خریداری کرده بوده، همین‌طور نحوه قضاوت مصرف کننده درباره میزان ارزشی است که عایدش شده است. در این راستا باید درنظر داشته باشیم که این ارزش را نیروی انسانی سازمان یا شرکت در مشتری ایجاد می‌کند. از این رو، باید فرهنگ سازمانی برای نهادینه‌ سازی یا توسعه این امر از سوی مدیران ایجاد شود و خلق ارزش برای مشتری به فرهنگ سازمانی تبدیل شود. امروزه مدیریت سرمایه‌های انسانی، هنر و تخصص مدیران به شمار می‌رود و افرادی که از این هنر و تخصص بهره‌مند هستند، به آسانی به هدف‌های مدیریتی خود دست می‌یابند. مدیران موفق هر روز با تفکری نوین و ناب در عرصه مدیریت ظاهر می‌شوند و از فرصت‌ها و امکانات موجود به بهترین شکل ممکن استفاده می‌کنند. اما مدیران سنتی اغلب گرفتار تشریفات شده و برای رفع مشکلات خاص، به راهکارهای معمول و متعارف متوسل می‌شوند در حالی که مدیر ناب پیوسته درباره مشکلات سازمان می‌اندیشد، علت‌های ریشه‌ای آنها را می‌جوید و تجربه‌ها را تا یافتن بهترین شیوه برای انجام اقدامات اصلاحی راهبری می‌کند.

مهم‌ترین ابزار خلق ارزش و از بین بردن اتلاف در سازمان‌ها تفکر ناب است. تفکر ناب، نگرشی است برای افزایش بهره‌وری و ارزش‌آفرینی پیوسته و حداقل کردن هزینه‌ها و اتلاف‌ها؛ این تفکر به بسیاری از مدیران کمک کرده تا از جعبه ‌ابزار بهبود ناب، به منظور خلق ارزش واقعی برای مشتری، به گونه‌ای اثربخش استفاده کنند. به طور حتم به منظور افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه در سازمان بهره‌گیری از روش‌های مطرح دنیا مانند تفکر ناب ضرورت دارد. برخی مدیران این روش را در سراسر دنیا اجرا کرده و با تشکیل گروه‌های تخصصی، به انجام کارهای گروهی در راستای شناسایی اتلاف‌ها اقدام می‌کنند. مهم‌ترین وظایف مدیر ناب‌اندیش را می‌توان این‌گونه بیان کرد: ایجاد تغییر در فرهنگ سازمانی همسو با اصول و رویه‌های ناب، طراحی برنامه‌ای جامع و برنامه‌ریزی‌شده به جای راه‌حل‌های تک‌منظوره، تامین منابع لازم، حفظ اصول ناب و عمل به آن و تعهد بلندمدت، اختیار دادن به کارمندان و تاکید بر کار گروهی.

به طور کلی تفکر ناب در ۵ اصل اساسی خلاصه می‌شود؛ با درک دقیق این اصول می‌توان ضمن بکارگیری کامل روش‌ها و فنون ناب به راهکار پایداری در ناب‌سازی سازمان و فرآیندهای آن دست یافت. این ۵ اصل اساسی عبارتند از:

۱- تعیین دقیق ارزش هر محصول معین از دیدگاه مشتری؛ ۲- شناسایی جریان ارزش محصول؛ ۳- ایجاد حرکت بدون وقفه در این ارزش؛ ۴- امکان دادن به مشتری تا بتواند این ارزش را از تولیدکننده به‌دست آورد ؛ ۵-تعقیب و جست‌وجوی کمال. در نگرش و تفکر ناب، تولید فقط به مفهوم ساختن یک محصول نیست زیرا تولید با جمع‌آوری چند دستگاه و عده‌ای کارگر به‌ سادگی رخ می‌دهد.


عرصه فعلی کسب‌ وکار، تصویر جدیدی از سازمان با نگرش نوین ارائه می‌کند. با این نگرش، سازمان مجموعه‌ای از فرآیندهایی است که هدف آن ایجاد ارزش برای مشتریان است. در اصل سازمان‌ها در مسیر تغییر به بنگاه اقتصادی ناب، باید بستر و زیرساخت‌های مناسب را به منظور نهادینه شدن تفکر ناب در تمام سطوح مهیا کنند و فرهنگ سازمانی را در این زمینه توسعه دهند؛ نهادینه ‌سازی این نوع تفکر ارتباط نزدیکی با نوع نگرش و ارزش‌های حاکم بر سازمان و کارکنان آن دارد. «ناب اندیشیدن» باید به فرهنگ سازمانی تبدیل شود. بنابراین کاربرد تفکر و مدیریت ناب، به کسب رضایت مشتریان و توسعه آنها، رضایتمندی مدیران و کارکنان از عملکردشان در سازمان، افزایش بهره ‌وری و بالا رفتن توان رقابتی در عرصه کسب‌وکار منتج می‌شود.


 

انتهای پیام/

 

 


 


 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟


  بررسی دو دیدگاه در خصوص مسئولیت اجتماعی


  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم


  خطا بقا در روابط‌عمومی


  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر


  آیا روزنامه‌نگاری و روابط‌عمومی در یک صنعت ادغام می‌شوند؟


  استراتژی موفقیت: قدرت پیروزی‌های شخصی


  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما


  چرا شرکت‌ها باید گزارش سالانه فرسودگی شغلی را شروع کنند؟


  هرچه من را تأیید کند، درست است!


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد