Wag The Dog: مدیریت و هدایت افکار عمومی
شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || فیلم داستان خود را در حاشیه یکی از دورههای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا آغاز میشود جایی که رییس جمهور مستقر آمریکا که یکی از نامزدهای انتخابات پیش روست، در مظان اتهام یک رسوایی اخلاقی قرار گرفته و بخاطر آزار جنسی یک دختر پیشاهنگ، محبوبیتش به شدت در شیب تند نزول افتاده است. این همان زمانهای بحرانی است که عملکرد واحد روابطعمومی را در راس اهمیت سازمان قرار میدهد.
تیم حمایتی و مشاوران رییس جمهور به فکر چارهجویی میافتند و قصد دارند تمهیداتی بیاندیشند که حواس مردم را در بازه زمانی یازده روزه تا انتخابات، از مسائل پیش آمده پرت کنند تا انتخابات با کمترین آسیب برای رییس جمهور برگزار شود. دو نفر از تیم تبلیغاتی کاخ سفید، به نامهای کنراد برین (با بازی رابرت دنیرو) و وینفرد آیمز (با بازی آن هیش)، به سراغ یک تهیهکننده باسابقه هالیوودی به نام استنلی ماتس (با بازی داستین هافمن) میروند تا انحراف افکار عمومی از مسئله رسوایی اخلاقی رییس جمهور را، با ترفندهای کارساز رسانهای برنامهریزی و اجرا کنند.
Jerry Maguire: جنگیدن برای حفظ و نگهداری مشتری
هیچ لیستی برای مدیران روابطعمومی بدون فیلم جری مگووایر کامل نیست.
این فیلم زندگی یک دلال و ایجنت ورزشی را نشان میدهد که در ابتدا زندگی خوب و مناسبی داشته اما برای رسیدن به خواسته ای بزرگتر همه چیزش را کنار می گذارد و از ابتدا شروع می کند. جری مگوایر مدیر برنامهی بازیکنان ورزشی است و همیشه به دنبال یافتن کارها و موکلانی پر سود است. او کارمند یک شرکت مدیر امور ورزشکاران سرشناس به نام اس ام آی است. جری در کارش بسیار موفق و پرانرژی است و همه به او علاقه مند هستند اما دوستانش همیشه به او حسادت میکنند تا اینکه متوجه میشود جایی از کارش ایراد دارد و با مشکلات فراوان مجبور به ترک شرکت و تاسیس شرکتی تازه میشود.
حل تنشها و مشکلات با شرکتهای رقیب و ارتباط موثر با مشتریان مهارتهای کلیدی است که در این فیلم به مانند یک کلاس آموزشی برای مدیران روابطعمومی از آن استفاده کنید!
Thank You for Smoking: راهکارهای برون رفت از ترندهای منفی
قطعا یکی از سخت ترین حوزههایی که یک مدیر روابطعمومی میتواند خدمت کند شرکتهایی است که در صدر اخبار قرار دارند و فروششان باعث خشم ذی نفعان زیادی میشود و مدام با اخبار، شایعات و پروندههای قضایی درگیر هستند. حال تصور کنید در جمع مدیران روابط عمومی سه شرکت اسلحه سازی، دخانیات و فروش الکل نشستهاید و راهکارهای آنها را برای توجیه، اطلاع رسانی و برنامههای تبلیغاتی برای شرکتهایشان میشنوید.
The Social Network: روابطعمومی در شبکه های اجتماعی
روابطعمومی امروز بیش از گذشته شامل رسانه های اجتماعی میشود. این فیلم داستان مارک زاکربرگ است که شبکه فیس بوک را طراحی می کنند، با این هدف که این شبکه نه تنها محلی برای قرارهای دوستانه و به اصطلاح دوست یابی باشد بلکه هر آنچه مربوط به زندگی و فعالیت کابرانشان می شود را نیز روی فضای وب در اختیار همگان قرار دهد. اما جوانی و خامی مارک باعث میشود یک شرکت چند میلیاردی با تعداد زیادی حفره و خلا قانونی ایجاد کند که مجبور به رفع و رجوع آنها باشد.
Sweet Smell of Success: ارتباط با خبرگزاریها
فیلم، روایتی درخشان از فساد مطبوعات و روزنامهنگاران آمریکا به دست میدهد که قدرت و اختیاراتشان در آن سالها رو به افزایش گذاشته بود. عوامل حرفهای فیلم همگی درخشان و بینظیرند، بهخصوص برنستاین با موسیقی جاز خود در خلق فضای کلوبهای شبانه موفق است. کورتیس نیز بهترین نقش عمرش را ایفا میکند. این فیلم نماد ارتباط واحد روابطعمومی با خبرگزاریها و روزنامه نگاران است.
Jersey Girl: رابطه شغل روابطعمومی و زندگی شخصی
روابطعمومی یک صنعت پر فشار و بدون توقف است، در این فیلم جسی در زیر این فشار در جایی دیگر نمیتواند ادامه دهد و دچار مشکلات کاری و خانوادگی میشود. این فیلم یک رابطه جذاب بین شغل روابطعمومی و زندگی شخصی آنها را به نمایش میگذارد. دیدن این فیلم به مدیران و کارکنان روابطعمومی کمک میکند تا این تعادل را بین کار و زندگی خود ایجاد کنند.
Phone Booth: قدرت رسانه ها
داستان دربارهی یک تبلیغاتچی کلاهبردار به نام استوارت شپرد (کالین فارل) است که برای تلفن زدن به معشوقهاش، پَم (کیتی هُلمز)، به یک باجهی تلفن میرود. با ورود به این باجه است که داستان فیلم آغاز میگردد. مردی که مدتهاست استوارت را زیر نظر داشته با تلفن داخل باجه تماس میگیرد، و استوارت با پاسخ دادن به این تماس در موقعیتی قرار میگیرد که در انتهای فیلم به فرد دیگری بدل میشود.
در حالی که فقط در ابتدای فیلم واقعاً در مورد حرفه تبلیغاتی استو شپرد (کالین فارل) صحبت می شود ، این یک فیلم کامل درباره کسی است که نقش یک روزنامه نگار را بازی می کند – بنابراین باید به همین دلیل در لیست بهترین فیلم های روابطعمومی قرار گیرد.
The Candidate: مستند سازی و ارائه با کیفیت
فیلم درباره گروهبانی به نام ریمند شاو (با بازی لارنس هاروی) بود که در جنگ کره به خاطر نجات سربازان جوخه خود، به دریافت مدال افتخار نائل گشته و حالا از سوی مادرش (با ایفای نقش آنجلا لنزبری) که یک فعال سیاسی به حساب می آمد به عنوان معاون کاندیدای ریاست جمهوری آینده معرفی می شود تا با توجه به محبوبیت قهرمانی اش باعث پیروزی آن کاندیدا (که سناتور جان آیسلین، ناپدری اش بود ) گشته و سپس در یک حرکت با ترور رقیب او، باعث پیروزی اش در انتخابات ریاست جمهوری شود.
فیلمی جذاب در مورد اینکه چگونه یک طرفدار روابطعمومی میتواند از مطالب بسیار کمی یک نامزد ایجاد کند. این داستان اصلی است که چگونه روابطعمومی میتواند حقیقت را بچرخاند و قدرت صنعت را نشان میدهد – چه خوب و چه بد.
Primary Colors: چرخش واقعیت
فیلم دیگری درباره مشاوران روابطعمومی سیاسی که به نامزدها در مسیر سیاست کمک می کنند. از سرپوش گذاشتن در رسانه ها تا چرخش، مدیریت شرایط اضطراری روابطعمومی، لذت بخش، سرگرم کننده و آموزشی است.
معرفی فیلم های مخصوص روابطعمومی
All the President’s Men: نقش روابط و شبکه ارتباطی در روابطعمومی
«همهی مردان رییس جمهور» به جای در کنار هم قرار دادن انسانهایی با شخصیتهایی گوناگون، فقط و فقط دو ژورنالیستی را کنار هم قرار میداد که ترکیبشان با یکدیگر را به عنوان یک کاراکتر نمایش داده میشود. کاراکتری که از قضا قهرمان اصلی فیلم هم هستند. این درام سیاسی دارای منبع مطبوعاتی ناشناس است که کاخ سفید را خراب می کند – و بر اساس داستان کلاسیک است و نکات قابل استفاده بسیاری را ارائه میدهد که هر آژانس روابطعمومی بحرانی میتواند از آن یاد بگیرد.
بسته تحلیل مدیریتی فیلم های سینمایی
مجموعه «تحلیلهای مدیریتی فیلم» یک محتوای دیجیتال کارآمد است که با تکیه بر جذابیتهای داستانی و سینمایی مفاهیم مدیریتی را در اختیار مخاطبین خود قرار میدهد. در این مجموعه، آموزش را به وقت فراغت مدیران بردیم تا پیام را با یک روایت در ذهن شان ماندگار کنیم.
گرداورنده: علیرضا شواخی زواره،کارشناس روابطعمومی و ارتباطات و رسانه
انتهای پیام/
|