درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 1 خرداد 1403 - 03:19   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

نابینایان و هوش مصنوعی

  نابینایان و هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب دو

مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر

  مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر


ادامه ادامه مطلب سه

چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی

  چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  حرکت از برند شخصی به تجاری
  فرهنگ دیجیتال در روابط‌عمومی
  4 راه برای تصمیم‌گیری موثرتر
  روابط‌عمومی چگونه «هنر هشتم» لقب گرفت؟
  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟
  هرچه من را تأیید کند، درست است!
  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر
  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما
  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم
  اهمیت مشارکت روابط عمومی‌ها در تصمیمات سازمان تأمین‌اجتماعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 53935صفحه نخست » مقالات روابط عمومیسه شنبه، 7 آذر 1402 - 15:10
در عصر ارتباطات؛ روابط‌عمومی ندارید؟!
از: دکتر فرحناز بازگیر فعال حوزه روابط‌عمومی و ارتباطات. دکتری حرفه‌ای مدیریت روابط‌عمومی - با ورود جهان به عصر فناوری‌های نوین؛ افکار و اندیشه‌های سنتی و پوسیده برخی مدیران ما شدیداً نیازمند پوست‌اندازی و تغییروتحول مبتنی بر آینده‌پژوهی هستند و لذا نداشتن واحد روابط‌عمومی در هر ساختار و سازمانی؛ کوچک یا بزرگ؛ غیرقابل‌بخشش است. بقا و زنده‌ماندن سازمان‌ها در عصر ارتباطات با سرعت فزاینده آن حتماً نیازمند برخورداری از یک روابط‌عمومی خلاق؛ مبتکر و تحول‌آفرین است که همواره در جوش‌وخروش و زایش و بالندگی باشد.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || متاسفانه بازار؛ پاساژها؛ مدارس؛ مساجد؛ اماکن ورزشی و بسیاری دیگر از مراکز تجمعی ما فاقد روابط‌عمومی هستند. شما وقتی وارد یک تالار پذیرایی یا یک رستوران بزرگ یا فروشگاه زنجیره ای و یک درمانگاه و شهربازی و... میشوید همه چیز می‌بینید بجز واحد روابط‌عمومی؟!؟


آیا واقعا در عصر ارتباطات می‌توان ساختاری و سازمانی بدون روابط‌عمومی را متصور بود؟


دو بخش مهم در هر سازمانی باید دوشادوش مدیریت عالیه باشند: مدیر روابط‌عمومی برای آنکه بگوید در نزد افکار عمومی کجا هستیم و مدیر مالی برای آنکه بگوید در میان رقبا کجا هستیم. این خیلی درد آور است که اغلب مدیران ما درک و فهم دقیق و درستی از جغرافیای گسترده روابط‌عمومی؛ جایگاه؛ نقش؛ کارکرد و اهمیت آن ندارند در حالی که این روابط‌عمومی است که می‌تواند به عنوان یک پیشگام فنی حرفه ای تمام واحدهای سازمانی را به گونه ای یکپارچه هماهنگ و همراه نماید که موجب انتفاع و سودآوری بیشتر و همچنین ارتقاء سطح مقبولیت؛ مشروعیت و محبوبیت ما گردد. با ورود جهان به عصر فناوری‌های نوین؛ متاورس؛ هوش مصنوعی و... ؛ ما شدیداً نیازمند پوست اندازی و تغییر و تحول مبتنی بر آینده پژوهی هستیم و لذا نداشتن واحد روابط‌عمومی در هر ساختار و سازمانی؛ کوچک یا بزرگ؛ غیر قابل بخشش است.

 

 بقا و زنده ماندن سازمان‌ها در عصر ارتباطات با سرعت فزاینده آن حتما نیازمند برخورداری از یک روابط‌عمومی خلاق؛ مبتکر و تحول آفرین است که همواره در جوش و خروش و زایش و بالندگی باشد. شرکت خطوط هواپیمایی امارات تا چندی پیش شعارش این بود که: با امارات پرواز کنید. در حالیکه امروزه می‌گوید : پرواز با امارات بهتر است.


این یعنی سازمان خلاق و پویا و در حال بهبود مستمر. طبیعتا اینجا هم اگر نیک بنگریم؛ پای یک روابط‌عمومی در میان است زیرا با افکار سنجی؛ نظر سنجی؛ مخاطب شناسی؛ مشتری مداری و... به این درک و فهم رسیده اند که باید برای رشد و تعالی؛ یک روابط‌عمومی قدرتمند و پای کار و حرفه ای داشته باشند. خیلی از مدیران ما بعضا بخاطر اینکه بر اساس شایسته سالاری ارتقا و انتصاب پیدا نکرده اند؛ فلذا در برخورداری از یک روابط‌عمومی حرفه ای نیز عاجزند و اغلب آنرا فقط بله قربان گوی خود می‌خواهند.

 

برخی مدیران فکر می‌کنند داشتن روابط‌عمومی کاری را از پیش نمی‌برد و به صورت خودسرانه و سلیقه ای خودشان مصاحبه می‌کنند؛ خودشان در رسانه ها حاضر می‌شوند و خودشان می‌برند و می‌دوزند؛ غافل از اینکه اینها بخش بسیار کوچکی از وظایف و ماموریت‌های بسیار بزرگی است که روابط‌عمومی ها دارند. روابط‌عمومی‌ها کار تغذیه اندامها و ارگانها و بخش‌های سازمان را بر عهده دارند و چونان پرستاری حاذق؛ دائما در حال رصد اوضاع و احوال درون و برون سازمان هستند تا نبض زندگی در سازمان بر مدار سلامت و پویایی و سرزندگی تپیده و چرخه عمر آن با کیفیتی مطلوب؛ در گردش و بقا باشد.


اگر بدنبال انتفاع و سودآوری هستید و اگر هنوز در ساختار سازمانی ولو کوچک خود روابط‌عمومی ندارید سریعا نسبت به راه اندازی آن اقدام نموده و از آثار و برکات وجودی چنین واحد ارزشمندی بهره مند شوید. روابط‌عمومی دار و ندار سازمان است.


 

 

 

 

 



 

 



 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟


  بررسی دو دیدگاه در خصوص مسئولیت اجتماعی


  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم


  خطا بقا در روابط‌عمومی


  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر


  استراتژی موفقیت: قدرت پیروزی‌های شخصی


  آیا روزنامه‌نگاری و روابط‌عمومی در یک صنعت ادغام می‌شوند؟


  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما


  چرا شرکت‌ها باید گزارش سالانه فرسودگی شغلی را شروع کنند؟


  هرچه من را تأیید کند، درست است!


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد