درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 12 خرداد 1403 - 19:27   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟

  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


ادامه ادامه مطلب دو

نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه

  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


ادامه ادامه مطلب سه

5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند

  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  آیا هدفون‌هایی که صدا‌ی اطراف را حذف می‌کنند مضرند؟
  روابط‌عمومی: فراتر از بازاریابی و روابط انسانی
  رسانه‌های اجتماعی و قانون: هشداری برای برندها و تولیدکنندگان محتوا
  مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران: جریان‌سازی پرقدرت دستاوردهای سازمان‌ها از الزامات فعالیت‌های روابط‌عمومی است
  برگزیدگان نخستین جشنواره روابط‌عمومی‌های برتر حوزه صنعت، معدن و اصناف همدان معرفی شد
  پدیده تکنوفرهنگ و استحاله فرهنگ
  رهبران موثر ارزش‌ها را بیان می‌کنند - و بر اساس آنها زندگی می‌کنند
  مهم‌ترین مباحث برجسته دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  رئیس عزیز، شما جلسات زیادی برگزار می‌کنید - بهترین تیم‌ها جلسات کمتری دارند
  چگونه روابط حرفه‌ای معنادار ایجاد کنیم
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 54079صفحه نخست » مقالات روابط عمومیچهارشنبه، 22 آذر 1402 - 16:10
روابط‌عمومی با درک مخاطبان، اعتماد آنها را جلب کرد
روابط‌عمومی نقش مهمی در ایجاد و حفظ روابط مثبت بین سازمان و مخاطبان آن دارد. پاسخگویی سریع و شفاف، یکی از مهم‌ترین اصول روابط‌عمومی است که می‌تواند به جلوگیری از بروز بحران‌های روابط‌عمومی کمک کند.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || در یک شرکت بزرگ تولیدکننده لوازم خانگی، مدیر روابط‌عمومی خانمی به نام مریم بود. مریم فردی باتجربه و کاربلد بود و در طول سال‌ها فعالیت خود در این شرکت، روابط خوبی با رسانه‌ها و افکار عمومی برقرار کرده بود.

یک روز، یکی از محصولات این شرکت دچار مشکل شد و تعدادی از مصرف‌کنندگان از آن شکایت کردند. مریم بلافاصله موضوع را پیگیری کرد و با تیم فنی شرکت موضوع را مورد بررسی قرار داد. پس از بررسی‌های اولیه، مشخص شد که مشکل از طراحی محصول است و باید اصلاح شود.

مریم با مشورت و موافقت مدیرعامل تصمیم گرفت که در اسرع وقت این موضوع را به اطلاع عموم برساند. او ابتدا با رسانه‌ها تماس گرفت و توضیحاتی در مورد مشکل ارائه کرد. سپس، بیانیه‌ای رسمی صادر کرد و در آن از مصرف‌کنندگان برای صبوری و همکاری آنها تشکر کرد.

مریم همچنین در شبکه‌های اجتماعی شرکت، پستی منتشر کرد و توضیحاتی در مورد مشکل ارائه کرد. او در این پست از مصرف‌کنندگان خواست که اگر محصول معیوب خریداری کرده‌اند، با شرکت تماس بگیرند تا محصول آنها تعویض شود.

پاسخگویی سریع و شفاف شرکت، باعث شد که اعتماد مصرف‌کنندگان به شرکت حفظ شود. شرکت نیز اقدامات لازم را برای اصلاح مشکل انجام داد و محصولات جدیدی را روانه بازار کرد.

در این داستان،
روابط‌عمومی با پاسخگویی سریع و شفاف خود، توانست از بروز یک بحران جلوگیری کند. او با درک صحیح از مخاطبان هدف شرکت، پیام‌ها را به‌طور موثرتری به آنها منتقل کرد و روابط مثبتی با آنها ایجاد کرد.

چند نکته مهم در خصوص پاسخگویی روابط‌عمومی

سرعت: پاسخگویی سریع و به‌موقع، یکی از مهم‌ترین اصول پاسخگویی روابط‌عمومی است. در صورت بروز هر گونه مشکل، روابط‌عمومی باید در اسرع وقت موضوع را به اطلاع عموم برساند.

شفافیت: پاسخگویی باید شفاف و صادقانه باشد. روابط‌عمومی باید تمام اطلاعات لازم را در اختیار مخاطبان قرار دهد تا آنها بتوانند تصمیم‌گیری درستی داشته باشند.

احترام: روابط‌عمومی باید با مخاطبان خود با احترام برخورد کند. حتی اگر مشکلی ایجاد شده است، روابط‌عمومی باید سعی کند با توضیحات و اقدامات خود، اعتماد مخاطبان را جلب کند.
روابط‌عمومی نقش مهمی در ایجاد و حفظ روابط مثبت بین سازمان و مخاطبان آن دارد. پاسخگویی سریع و شفاف، یکی از مهم‌ترین اصول روابط‌عمومی است که می‌تواند به جلوگیری از بروز بحران‌های روابط‌عمومی کمک کند.

 

انتهای پیام/

<div id="div_eRasanehTrustseal_24429"></div>
<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
<script>eRasaneh_Trustseal(24429, false);</script>


 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟


  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید


  چگونه روابط حرفه‌ای معنادار ایجاد کنیم


  رئیس عزیز، شما جلسات زیادی برگزار می‌کنید - بهترین تیم‌ها جلسات کمتری دارند


  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم


  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟


  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


  نشت اسناد داخلی گوگل جزئیات عملکرد الگوریتم رتبه‌بندی را آشکار می‌کند


  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


  جلسه فوق محرمانه ای در مادرید با حضور مدیران اجرایی گوگل دیپ مایند، آنتروپیک و هوش مصنوعی مایکروسافت آغاز می‌شود


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد