شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || یک مطالعه اخیر توسط شرکت روابطعمومی Good Relations نشان میدهد که روابطعمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسبوکار دارد. این مطالعه نشان داد که کسبوکارهایی که از روابطعمومی موثری برخوردار هستند، چهار برابر بیشتر از همتایان خود سهم بیشتری از صدای خود را در گروه خود ایجاد میکنند.
این مطالعه بر روی بیش از 4500 پاسخ دهنده انجام شد و از تحلیل رگرسیون برای شناسایی و محک زدن بیش از 140 کسبوکار در برابر ویژگیهای کلیدی که تأثیرگذارترین دلایلی هستند که مردم محتوا و داستانهای یک کسبوکار را به اشتراک میگذارند، استفاده کرد.
نتایج کلیدی
نتایج کلیدی مطالعه عبارتند از:
روابطعمومی تأثیر مثبتی بر رشد کسبوکار دارد.
کسبوکارهایی که از روابطعمومی موثری برخوردار هستند، چهار برابر بیشتر از همتایان خود سهم بیشتری از صدای خود را در گروه خود ایجاد میکنند.
کسبوکارهایی که از روابطعمومی موثری برخوردار هستند، از ویژگیهای کلیدی زیر برخوردار هستند:
- اعتماد
- قابل توجه بودن
- مرتبط بودن
- تأثیرگذاری
کسبوکارهایی که از روابطعمومی موثری برخوردار هستند، تأثیر بیشتری از کانالهای کسب شده و متعلق به خود نسبت به رقبای خود بدست میآورند.
درسهایی از رهبران کسبوکار
در بین دستهها، ویژگیهای مشترکی در بین رهبران یافت میشود که به وضوح آنها را متمایز میکند. همه از ویژگیهای اعتماد، قابل توجه بودن و مرتبط بودن امتیاز قوی میدهند. مهمتر از همه آنها تأثیر بیشتری از کانالهای کسب شده و متعلق به خود نسبت به رقبای خود بدست میآورند.
روابطعمومی کم ارزش است
نقشی که روابطعمومی در ساخت کسبوکارها ایفا میکند، با توجه به دشواری اندازهگیری آن، اغلب نامشخص است. این مطالعه نشان میدهد که برای بسیاری از کسبوکارهایی که ما تحسین میکنیم، روابطعمومی در قلب موفقیت آنها قرار دارد و نقش آن به طور کلی در بازاریابی کمتر نشان داده شده است. این یافتهها امیدوارند اکنون تیمهای روابطعمومی و ارتباطات را با شواهدی که برای کمک به کسبوکارها در آزادسازی کامل پتانسیل این رشته نیاز دارند، مجهز کند.
نتیجه گیری
این مطالعه نشان میدهد که روابطعمومی یک ابزار قدرتمند برای رشد کسبوکار است. کسبوکارهایی که از روابطعمومی موثری برخوردار هستند، چهار برابر بیشتر از همتایان خود سهم بیشتری از صدای خود را در گروه خود ایجاد میکنند. این امر به دلیل تأثیر مثبت روابطعمومی بر ویژگیهای کلیدی کسبوکار مانند اعتماد، قابل توجه بودن و مرتبط بودن است.
منبع انگلیسی: prmoment
منبع فارسی: شارا
انتهای پیام/
|