درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 27 اردیبهشت 1403 - 18:16   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟

  چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  وزیر علوم خطاب به روابط‌عمومی دانشگاه‌ها؛ قبل از بحرانی شدن اعتراضات دانشجویی اطلاع‌رسانی کنید
  دو بال پرواز برای موفقیت کسب‌وکارها
  روابط‌عمومی در ایران؛ مصائب و چشم‌انداز
  چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟
  گوگل از آینده هوش مصنوعی رونمایی کرد
  پیام مدیرکل روابط‌عمومی سازمان تات به مناسبت روز ارتباطات و روابط‌عمومی
  روز روابط‌عمومی مبارک
  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن
  قدرت گوش دادن فعال
  روابط‌عمومی، اهمیت افکار عمومی درون و برون‌سازمانی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 54569صفحه نخست » تازه های نشر روابط عمومیچهارشنبه، 9 اسفند 1402 - 04:45
فصلنامه جدید “کارگزار روابط‌عمومی”: پرونده ویژه هوش مصنوعی در روابط‌عمومی
شماره 66 فصلنامه "کارگزار روابط‌عمومی" با موضوع «هوش مصنوعی روابط‌عمومی» به سردبیری مهدی باقریان منتشر شد. به گزارش شارا، موضوع محوری این شماره، فرصت‌های هوش مصنوعی در روابط‌عمومی است و عناوین مهم آن به شرح زیر است:
  

 

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || شماره 66 فصلنامه "کارگزار روابط‌عمومی" با موضوع «هوش مصنوعی روابط‌عمومی» به سردبیری مهدی باقریان منتشر شد.

به گزارش شارا، موضوع محوری این شماره، فرصت‌های هوش مصنوعی در روابط‌عمومی است و عناوین مهم آن به شرح زیر است:


20 سالِ رفته بر کنفرانس روابط‌عمومی: نگاهی به گذشته، حال و آینده

کنفرانس‌ روابط‌عمومی به عنوان یکی از مهم‌ترین رویدادهای علمی و تخصصی در این حوزه، فرصتی ارزشمند برای تبادل نظر و انتقال تجربیات بین متخصصان روابط‌عمومی است. این کنفرانس‌ همچنین به آشنایی مدیران و کارشناسان روابط‌عمومی با آخرین تحولات و دستاوردهای روابط‌عمومی در جهان کمک می‌کند.
برگزاری کنفرانس‌ روابط‌عمومی در ایران تأثیرات مثبت زیادی بر توسعه این رشته داشته است. این کنفرانس‌ به ایجاد فضایی مناسب برای تبادل نظر و انتقال تجربیات بین متخصصان روابط‌عمومی کمک کرده‌اند. همچنین، این کنفرانس‌ به آشنایی مدیران و کارشناسان روابط‌عمومی با آخرین تحولات و دستاوردهای روابط‌عمومی در جهان کمک کرده‌است. در نتیجه، برگزاری کنفرانس‌ روابط‌عمومی به ارتقای دانش و مهارت مدیران و کارشناسان روابط‌عمومی و توسعه روابط‌عمومی در ایران کمک کرده است.

یافته‌های نخستین نظرسنجی «بررسی وضعیت هوش مصنوعی در روابط‌عمومی ایران»
موسسه کارگزار روابط‌عمومی، به عنوان یک نهاد تخصصی در حوزه‌ روابط‌عمومی، همواره به دنبال نوآوری و استفاده از فناوری‌های جدید در این حوزه بوده است. در همین راستا، این موسسه در سال 1402، با همکاری انجمن متخصصان روابط‌عمومی و انجمن روابط‌عمومی ایران، نخستین نظرسنجی «بررسی وضعیت هوش مصنوعی در روابط‌عمومی ایران» را انجام داد.
این نظرسنجی، با هدف شناخت وضعیت استفاده از هوش مصنوعی در روابط‌عمومی ایران و شناسایی چالش‌ها و فرصت‌های پیش‌روی این حوزه، انجام شد. در این نظرسنجی، از ۴۱۶ متخصص روابط‌عمومی در ایران، نظرخواهی شد.

داده و آمار، پیش‌نیاز بهره‌مندی از هوش مصنوعی مولد در روابط‌عمومی
پروفسور علی‌اکبر جلالی  رییس کرسی آموزش و یادگیری الکترونیکی یونسکو
در کتاب یافته‌های نظرسنجی «بررسی وضعیت هوش مصنوعی مولد در روابط‌عمومی ایران»، پروفسور علی‌اکبر جلالی، رئیس کرسی آموزش و یادگیری الکترونیکی یونسکو و استاد مهمان دانشگاه مریلند، در مقدمه خود به اهمیت داده و آمار در بهره‌مندی از هوش مصنوعی مولد در روابط‌عمومی اشاره می‌کند. وی می‌گوید:
«در عصر هوش مصنوعی مولد، داده و آمار نقشی مهم‌تر از گذشته در روابط‌عمومی ایفا می‌کنند. ازآنجایی‌که تا زمان انتشار این متن، آمار دقیقی از وضعیت استفاده از هوش مصنوعی مولد در روابط‌عمومی وجود ندارد، تهیه گزارشی بر اساس روندها و دانش عمومی مخاطبان در مورد کاربردهای برتر هوش مصنوعی مولد در حوزه روابط‌عمومی اقدامی مؤثر و قابل‌تقدیر است. نتایج به‌دست‌آمده در این گزارش بسیار ارزشمند بوده و راه آینده را در بهره‌مندی از این فناوری نوظهور در تهیه یک استراتژی مناسب در روابط‌عمومی‌ها برای استفاده بهتر از آن را فراهم می‌کند.
 

تندیس دکتر نطقی، بنیانگذار روابط‌عمومی ایران ‌
این تندیس توسط هنرمند شناخته‌شده مجسمه‌سازی ایران، علی میرزایی، طراحی و ساخته شده است. جنس اثر سنگ گلاسه با پتینه برنزی است و ارتفاع آن 80 سانتی‌متر است.
تندیس دکتر نطقی نمادی از تلاش‌های بی‌وقفه این استاد بزرگ در توسعه روابط‌عمومی در ایران است.
این تندیس با هدف گرامیداشت یاد و خاطره‌ دکتر نطقی و پاسداشت خدمات ارزنده‌ ایشان در زمینه‌ روابط‌عمومی ساخته شده است.
 

نخستین راهنمای اخلاقی هوش مصنوعی در روابط‌عمومی
هوش مصنوعی به‌سرعت در حال تحول و گسترش است و تأثیرات آن بر روابط‌عمومی را نمی‌توان نادیده گرفت. این فناوری می‌تواند برای بهبود بهره‌وری، افزایش کارایی و ایجاد روابط قوی‌تر با مخاطبان مورداستفاده قرار گیرد. بااین‌حال، استفاده از هوش مصنوعی در روابط‌عمومی نیز چالش‌های اخلاقی خاصی را به همراه دارد.
متخصصان روابط‌عمومی باید از هوش مصنوعی به‌گونه‌ای استفاده کنند که با قوانین حفاظت از داده‌ها، قوانین ضدتبعیض و قوانین ایمنی مطابقت داشته باشد.
این راهنما برای کمک به متخصصان روابط‌عمومی در استفاده اخلاقی از هوش مصنوعی توسط موسسه کارگزار روابط‌عمومی طراحی شده است.
 

دبیر اجرایی بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران:
روابط‌عمومی ایران، آماده ورود به عصر هوش مصنوعی است؟

هوش مصنوعی یکی از فناوری‌های نوظهوری است که در سال‌های اخیر تأثیر قابل توجهی بر زندگی بشر داشته است. این فناوری در حوزه‌های مختلف از جمله روابط‌عمومی نیز کاربردهای فراوانی پیدا کرده است. در همین راستا، بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران با موضوع «هوش مصنوعی مولد و روابط‌عمومی: ارتباطات آینده» در هشتم و نهم اسفندماه ۱۴۰۲ در تهران برگزار می‌شود؛ به همین بهانه گفتگویی با ابراهیم مولائی دبیر اجرایی کنفرانس داشته‌ایم که در پی می‌آید:

مقالات

چالش‌های هوش مصنوعی در روابط‌عمومی
دکتر عباس خسروانی
فراگیری روزافزون هوش مصنوعی در جهان در سال ۲۰۲۳ و افزایش گفت‌وگوها در مورد این پدیده، باعث شده تا هوش مصنوعی توسط سازندگان لغت‌نامه کالینز لقب کلمه سال را به خود اختصاص دهد. بهره‌برداران از این واژه در سال ۲۰۲۳ چهار برابر شده و اغلب در مورد این پدیده نوظهور بحث و گفتگو می‌کنند.
هوش مصنوعی در سال‌های اخیر، توجه‌ها را در رشته‌های مختلف علوم ارتباطات از جمله روابط‌عمومی، بازاریابی و تبلیغات به خود معطوف کرده و کارورزان و پژوهشگران، به پتانسیل تولیدی‌ آن را پی برده‌اند.
روابط‌عمومی در عصر حاضر، نیازمند فهم تحولات فناوری، همزیستی و استفاده از ابزارهای جدید است. این فهم شامل برقراری تعامل فعال و گفت‌وگو با مخاطبان، استفاده از پلتفرم‌های دیجیتال و تغییر در نگرش به روابط با مخاطبان است. تغییرات و تحولات همواره در حوزۀ روابط‌عمومی روی می‌دهند، اما آنچه حایز اهمیت است، سازگاری با این تغییرات و بهره‌مندی از آنان در جهت شناخت مخاطبان و رشد و ارتقای سازمان است.
در این مقاله به بررسی برخی چالش‌ها و نیازمندی‌های استفاده از هوش مصنوعی و سندنویسی در این حوزه خواهیم پرداخت.

 

کاربرد هوش مصنوعی مولد در تولید محتوای روابط‌عمومی
دمیرچی، رضا ، محسنی دفرازی، شهرام

هوش مصنوعی یکی از دستاوردهای مهیج و شگفت‌انگیز بشر امروز است که تاثیرات آن را در همه عرصه¬ها می¬توان مشاهده کرد. به‌ویژه در عرصه روابط‌عمومی، کابردهای آن توسعه پیدا کرده و همه حوزه¬ها از جمله سیستم‌های نظارت رسانه¬ای که برای تحلیل احساسات اخبار و مکالمات در سیستم عامل¬های اجتماعی استفاده می‌شود را در نوردیده و تا تولید اخبار، نحوه پوشش رسانه¬ای، اندازه‌گیری و تجزیه‌وتحلیل داده¬ها و... امتداد پیدا کرده است. هوش مصنوعی در تولید محتوا می¬تواند، پیام¬های استاندارد، انتشار متون خبری تاثیرگذار، توسعه استراتژی خلاقانه، اعتمادسازی و داستان‌پردازی و... را در اختیار متخصصان روابط‌عمومی قرار دهد. از این‌رو در مقاله حاضر، با استفاده از روش توصیفی – اسنادی کاربرد هوش مصنوعی مولد در تولید محتوای روابط‌عمومی مورد مطالعه و مداقه قرار داده و تبیین شده است.

هر آنچه باید درباره‎ آینده‎ هوش مصنوعی در تبلیغات بدانید
پیش‌تر داشتن هوش مصنوعی یکی از نقاط مثبت هر سازمان محسوب می‎شد، اما اکنون یکی از ابزارهای ضروری برای عملیات شرکت است. به گفته‌ اندرو انجی، مدیرعامل لندینگ ای‌آی، «هوش مصنوعی را می‌توان الکتریسیته‌ جدید نامید». با همین جمله باید اهمیت آن در دنیای امروز را متوجه شوید. هوش مصنوعی همه‌جا هست و با پیشروی ما در انقلاب صنعتی چهارم، اهمیت آن روزبه‌روز افزایش می‎یابد. به‌ویژه می‌توان از کاربرد آن در تبلیغات نام برد. حال هوش مصنوعی دقیقاً چگونه عمل می‎کند و چه نقشی در آینده‌ی تبلیغات دارد؟ در این کتاب هوش مصنوعی، کاربرد آن در تبلیغات و راهکارهای بهره‎گیری از آن را مطرح می‌کنیم.
 

هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: مزایا و نمونه‌ها
نویسنده: امی اوکانل متخصص بازاریابی و ارتباطات

در روابط‌عمومی، هوش مصنوعی نقش های بسیاری را بر عهده گرفته و همچنان کاربردهای جدیدی پیدا می‌کند. از آنجایی که بسیاری از عملکردهای روابط‌عمومی به اینترنت متکی هستند، توانایی هوش مصنوعی برای تجزیه‌وتحلیل حجم وسیعی از داده‌ها در چند ثانیه، آن را کاملاً مناسب می‌کند. تجزیه‌وتحلیل داده‌هایی که توسط انسان‌ها چند روز طول می‌کشد، می‌تواند توسط هوش مصنوعی در چند ثانیه انجام شود و بینش‌هایی را ارایه دهد که دقیق‌تر و به‌روزتر هستند.
ابزارهای هوش مصنوعی برای روابط‌عمومی نیز برای خودکارسازی کارهای دستی عالی هستند. هوش مصنوعی می‌تواند پست‌های رسانه‌های اجتماعی، پیش‌نویس بیانیه‌های مطبوعاتی، پاسخ‌گویی به نظرات، ایمیل‌ها و پیام‌های مشتریان، ایجاد فهرست رسانه‌ها و یادداشت‌برداری را برنامه‌ریزی و مدیریت کند. با افزایش قابلیت‌های آن، درک نحوه استفاده از هوش مصنوعی برای روابط‌عمومی ضروری‌تر می‌شود.

 

سایدر 4V هوش مصنوعی در خدمت روابط‌عمومی
دکتر عادل میرشاهی

این‌روزها با معرفی ورژن 4Vابزار جدید هوش مصنوعی با نام سایدر مترجم چت‌جی‌پی‌تی برای گوگل کروم، امکان جدیدی برای روابط‌عمومی‌ها ایجاد شده است.
مترجم چند زبانه هوشمند چت‌جی‌پی‌تی می‌تواند خدمات زیادی را به‌ویژه برای روابط‌عمومی‌هایی که خواهان دستیابی به اطلاعات به‌روز در سطح جهان هستند و می‌خواهند اطلاعات خودشان را به زبان‌های مختلف ترجمه کنند، ارایه دهد.
در این ورژن جدید مترجم چند زبانه ادعا شده که کیفیت ترجمه تا 350 درصد ارتقا یافته است. همچنین گفته شده که این مترجم هوشمند بر اساس موضوع متن، عبارات را انتخاب می‌کند یا به بیانی ترجمه بافت‌محور انجام می‌دهد. در نتیجه ترجمه با کیفیت بسیار بالاتری انجام می‌شود.

معرفی پنج کتاب جدید آموزشی و کاربردی روابط‌عمومی

کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل»
نویسندگان: مهدی باقریان – ولید آلبوناصر
انتشارات کارگزار روابط‌عمومی

کتاب «مدل جهانی روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و ارتباطات»
نویسنده: اتحادیه‌ جهانی روابط‌عمومی و مدیریت ارتباطات
انتشارات کارگزار روابط‌عمومی

کتاب «کلان‌داده در خدمت پژوهش‌های کیفی»
نویسنده: کَتی، ای. میلز
ترجمه: دکتر علی شاکر
انتشارات کارگزار روابط‌عمومی

کتاب «تحول دیجیتال در صنعت روابط‌عمومی»
نویسنده: دکتر ولید آلبوناصر
انتشارات کارگزار روابط‌عمومی

کتاب «اسناد مرجع روابط‌عمومی»
نویسنده: دکتر عادل میرشاهی
انتشارات کارگزار روابط‌عمومی

کتاب «طراحی و برنامه‌ریزی ارتباطات بحران»
نویسندگان: بریتنی "بری" هوپت و لورن آزودو
ترجمه: دکتر سیروان عبدی
با مقدمه: دکتر هادی خانیکی
انتشارات کارگزار روابط‌عمومی

کتاب «بررسی وضعیت هوش مصنوعی در روابط‌عمومی ایران»
مدیریت و تدوین: مهدی باقریان - ابراهیم مولایی
انتشارات کارگزار روابط‌عمومی


گزارش

نخستین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی؛ آینده از آن سازمان‌های دارای روابط‌عمومی موثر است
هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی
رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: آموزش‌گریزی، مهم‌ترین چالش‌ و مانع ارتقای سطح علمی مدیران روابط‌عمومی است
سه ابرچالش متخصصان ارتباطات آبی

"فصلنامه کارگزار روابط‌عمومی" از آبان‌ماه ۱۳۸۰ با روش تحلیلی- آموزشی و انتقادی، در دبیرخانه هیئت نظارت بر مطبوعات ثبت شده و در تلاش است تا با فراهم آوردن بستری مناسب برای چاپ مقالات علمی‌ حوزه «روابط‌عمومی»، گام مؤثری در غنای ادبیات روابط‌عمومی ایران بردارد.

این فصلنامه علمی‌تخصصی پذیرای مقالات اساتید، پژوهشگران، محققان، مدیران، کارشناسان و دانشجویان در حوزه روابط‌‌عمومی ‌و ارتباطات است.

علاقه‌مندان برای دریافت فصلنامه "کارگزار روابط‌عمومی" می‌توانند به وب‌سایت موسسه کارگزار روابط‌عمومی مراجعه کنند.

نشانی وب‌سایت: https://kpri.ir/
 

 

انتهای پیام/

 

 


 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن


  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن


  هفت اشتباه زبان بدن


  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم


  فرسودگی روابط‌عمومی


  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها


  کاربردهای بازخورد ساندویچی در روابط‌عمومی


  قدرت گوش دادن فعال


  ضرورت گذر از ارتباطات سنتی و حرکت به سمت اطلاع‌رسانی نوین


  نقش روابط‌عمومی در جهش تولید با مشارکت مردم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد