درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 12 خرداد 1403 - 04:00   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟

  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


ادامه ادامه مطلب دو

نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه

  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


ادامه ادامه مطلب سه

5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند

  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نشت اسناد داخلی گوگل جزئیات عملکرد الگوریتم رتبه‌بندی را آشکار می‌کند
  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند
  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه
  جلسه فوق محرمانه ای در مادرید با حضور مدیران اجرایی گوگل دیپ مایند، آنتروپیک و هوش مصنوعی مایکروسافت آغاز می‌شود
  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟
  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟
  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم
  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید
  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟
  استراتژی‌های روابط‌عمومی برای رسیدن به نسل Z
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 54677صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعییکشنبه، 13 اسفند 1402 - 18:10
هوش مصنوعی مولد قانون 234 ساله را به چالش می‌کشد
نوشته الکس رایسنر - نوشتن یک اثر خلاقانه، چه کتاب و چه هر چیز دیگر، فرآیندی زمان‌بر و طاقت‌فرساست. رالف الیسون هفت سال طول کشید تا "مرد نامرئی" را بنویسد، جی.دی. سالینجر حدود 10 سال برای نوشتن "ناتور دشت" وقت صرف کرد و جی.کی. رولینگ حداقل پنج سال را صرف اولین کتاب "هری پاتر" کرد. نویسندگان با امید به انتشار اثر خود این ریسک را می‌پذیرند، اما هیچ تضمینی برای موفقیت وجود ندارد. یکی از انگیزه‌های اصلی نویسندگان برای خلق اثر، حق چاپ است.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || هوش مصنوعی مولد، قانونی 234 ساله را به چالش می‌کشد و ممکن است در نهایت حق چاپ را از نقطه شکست عبور دهد و معنای داشتن جامعه خلاق در این فرآیند را تغییر دهد.

نوشتن یک اثر خلاقانه، چه کتاب و چه هر چیز دیگر، فرآیندی زمان‌بر و طاقت‌فرساست.

رالف الیسون هفت سال طول کشید تا "مرد نامرئی" را بنویسد، جی.دی. سالینجر حدود 10 سال برای نوشتن "ناتور دشت" وقت صرف کرد و جی.کی. رولینگ حداقل پنج سال را صرف اولین کتاب "هری پاتر" کرد.

نویسندگان با امید به انتشار اثر خود این ریسک را می‌پذیرند، اما هیچ تضمینی برای موفقیت وجود ندارد.


یکی از انگیزه‌های اصلی نویسندگان برای خلق اثر، حق چاپ است.

چه کسی حاضر است زمان و انرژی زیادی را صرف نوشتن یک کتاب کند، اگر هرکسی بتواند بدون هیچ عواقبی آن را کپی و منتشر کند؟

این دلیلی است که پشت بسیاری از شکایت‌های نقض حق چاپ علیه شرکت‌های هوش مصنوعی است که از ده‌ها هزار کتاب دارای حق چاپ برای آموزش سیستم‌های هوش مصنوعی خود استفاده می‌کنند.

یکی از این شکایت‌ها به "سرقت سیستماتیک در مقیاس انبوه" اشاره می‌کند و شرکت‌های هوش مصنوعی را با خطر پرداخت غرامت‌های سنگین مواجه می‌کند.

در مقابل، شرکت‌هایی مانند OpenAI و Meta استدلال می‌کنند که مدل‌های زبانی آن‌ها از کتاب‌ها "یاد می‌گیرند" و مانند انسان‌ها، آثار "اصلی و تحول‌آفرین" تولید می‌کنند.

به این ترتیب، آنها مدعی هستند که هیچ کپی‌برداری صورت نمی‌گیرد و آموزش مدل‌های هوش مصنوعی با استفاده از کتاب‌ها قانونی است.

متا در پاسخ به یکی از این شکایت‌ها در پاییز گذشته با اشاره به مدل هوش مصنوعی خود گفت: "استفاده از متون برای آموزش LLaMA برای مدل‌سازی آماری زبان و تولید بیان اصلی، طبیعتاً دگرگون‌کننده و استفاده منصفانه است."

این بحث پیچیده‌ای است که به سوالات مهمی در مورد خلاقیت، مالکیت معنوی و نقش هوش مصنوعی در جامعه خلاق اشاره می‌کند. هنوز مشخص نیست که در نهایت چه نتیجه‌ای خواهد داشت، اما واضح است که هوش مصنوعی مولد، چالش‌های جدیدی را برای قوانین و هنجارهای موجود در دنیای خلاقیت ایجاد می‌کند.

سوالاتی برای تفکر:
آیا هوش مصنوعی می‌تواند خلاق باشد؟
چه کسی مالکیت معنوی آثار تولید شده توسط هوش مصنوعی را دارد؟
چگونه می‌توانیم از حقوق خالقان در دنیای هوش مصنوعی محافظت کنیم؟
نقش هوش مصنوعی در جامعه خلاق آینده چیست؟

تاریخ انتشار: 29 فوریه 2024
منبع انگلیسی: theatlantic
منبع فارسی: شارا

 

انتهای پیام/

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  آنچه در مورد اطلاعات نادرست به شما می‌گویند را باور نکنید


  چگونه یک برند شخصی قوی بسازیم: نکات کلیدی از کارشناسان


  استراتژی‌های روابط‌عمومی برای رسیدن به نسل Z


  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟


  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید


  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم


  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟


  جلسه فوق محرمانه ای در مادرید با حضور مدیران اجرایی گوگل دیپ مایند، آنتروپیک و هوش مصنوعی مایکروسافت آغاز می‌شود


  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


  نشت اسناد داخلی گوگل جزئیات عملکرد الگوریتم رتبه‌بندی را آشکار می‌کند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد