درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 28 اردیبهشت 1403 - 13:58   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد

  رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد


ادامه ادامه مطلب دو

چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟

  چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  پوستر دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی چه چیزی را نشان می‌دهد؟
  ملازاده سکاندار روابط عمومی بیمه دی شد
  ضرورت ارتقای جایگاه روابط عمومی در صنعت بیمه
  رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد
  هفت گام برای توسعه روابط‌عمومی
  روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی، فرصتی برای بهره‌مندی از هوش مصنوعی در روابط‌عمومی
  پنج عنوان شغلی جدید در حوزه روابط‌عمومی تعریف شد
  ارتباطات پایدار و نقش روابط‌عمومی‌
  در نکوهش چاپلوسی و رفتارهای منافقانه
  مرجعیت رسانه‌ای
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 54721صفحه نخست » مقالات روابط عمومیدوشنبه، 21 اسفند 1402 - 07:30
بیش از 2 میلیون مقاله علمی از اینترنت ناپدید شده‌اند
تحقیقات جدید نشان می‌دهد که بیش از 2 میلیون مقاله علمی، با وجود داشتن شناسه دیجیتال مقالات علمی (DOI) فعال، در هیچ آرشیو دیجیتال بزرگی ذخیره نشده‌اند. این یافته‌ها نشان می‌دهد که حفظ دیجیتال با رشد دانش علمی در حال رشد مطابقت ندارد.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || مطالعه جدید نشان می‌دهد که سیستم‌های نگهداری مقالات علمی به صورت آنلاین با رشد خروجی تحقیقات همگام نشده‌اند.


تحقیقات جدید نشان می‌دهد که بیش از 2 میلیون مقاله علمی، با وجود داشتن شناسه دیجیتال مقالات علمی (DOI) فعال، در هیچ آرشیو دیجیتال بزرگی ذخیره نشده‌اند. این یافته‌ها نشان می‌دهد که حفظ دیجیتال با رشد دانش علمی در حال رشد مطابقت ندارد.


مارتین ایو، محقق ادبیات، فناوری و انتشارات در دانشگاه لندن، بیش از 7 میلیون مقاله را بررسی کرد که با شناسه دیجیتال مقالات علمی برچسب‌گذاری شده بودند. او دریافت که 28 درصد از این مقالات، در مجموع بیش از 2 میلیون مقاله، در هیچ آرشیو دیجیتالی یافت نشدند. فقط 58 درصد از شناسه دیجیتال مقالات علمی به مقالاتی ارجاع داده شده بودند که در حداقل یک آرشیو ذخیره شده بودند.


چالش‌های حفظ و نگهداری:
- این مطالعه فقط مقالات با شناسه دیجیتال مقالات علمی را ردیابی می‌کند.
- این مطالعه در تمام مخازن دیجیتال جستجو نمی‌کند.


متخصصان حفظ دیجیتال از این تجزیه و تحلیل استقبال کرده‌اند:
ویلیام کیلبرید، مدیر عامل ائتلاف حفظ دیجیتال، می‌گوید: «دانستن میزان واقعی چالش حفظ دیجیتالی که مجلات الکترونیکی با آن مواجه هستند، دشوار است.»


میکائیل لااکسو، محقق انتشارات علمی، می‌گوید: «بسیاری از مردم این فرض را دارند که اگر شما یک شناسه دیجیتال مقالات علمی دارید، برای همیشه وجود دارد. اما این بدان معنا نیست که پیوند همیشه کار خواهد کرد.»


کیت ویتنبرگ، مدیر عامل سرویس آرشیو دیجیتال Portico، می‌گوید: «حفظ محتوا هزینه دارد.»


اقداماتی که می‌توان برای بهبود حفظ دیجیتال انجام داد:
- الزامات قوی‌تر در آژانس‌های ثبت شناسه دیجیتال مقالات علمی
- آموزش و آگاهی بهتر در میان ناشران و محققان


ایو می‌گوید: «همه به دستاوردهای فوری که ممکن است از انتشار مقاله در جایی به دست آورند فکر می‌کنند، اما ما واقعاً باید به پایداری بلندمدت اکوسیستم تحقیقاتی فکر کنیم. بعد از 100 سال مرگ شما، آیا مردم می‌توانند به چیزهایی که روی آنها کار کرده‌اید دسترسی داشته باشند؟»
 

پاورقی:
شناسه دیجیتال مقالات علمی یا شناسه دیجیتال مقالات علمی، یک کد منحصر به فرد برای هر مقاله است که همانند اثر انگشت برای آن مقاله می‌باشد. شناسه دیجیتال مقالات علمی مثل یک بارکد برای شناسایی مقالات آنلاین عمل می‌کند.
 

انتهای پیام/

 

 


 

 

منبع انگلیسی: nature
منبع فارسی: شارا

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  هفت گام برای توسعه روابط‌عمومی


  8 راه برای تقویت رابطه ایمنی عمومی - جامعه با روابط‌عمومی


  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن


  مرجعیت رسانه‌ای


  در نکوهش چاپلوسی و رفتارهای منافقانه


  فرسودگی روابط‌عمومی


  کاربردهای بازخورد ساندویچی در روابط‌عمومی


  قدرت گوش دادن فعال


  ارتباطات پایدار و نقش روابط‌عمومی‌


  روابط‌عمومی در ایران؛ مصائب و چشم‌انداز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد