درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403 - 05:17   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان
  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر
  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت
  مزایای استفاده از دیوار رسانه‌ای در یک رویداد روابط‌عمومی
  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید
  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی
  تبلیغات فریبنده: تقویت روابط‌عمومی دیجیتال و امنیت تبلیغات حیاتی است
  پایان وب؟ چه خبر است؟
  عصر جمینی
  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 54908صفحه نخست » ادامه مطلب یکشنبه، 25 فروردین 1403 - 16:36
واقعیت با فرم طولانی در مدل های زبان بزرگ" و سیستم اس‌اِی‌ف‌ئی
اخیراً، واحد تحقیقات دیپ مایند گوگل از سیستم هوش مصنوعی جدیدی به نام اس‌اِی‌ف‌ئی رونمایی کرده که مدعی است در بررسی صحت اطلاعات تولید شده توسط مدل‌های زبانی بزرگ، عملکردی "فوق بشری" دارد.
  

  شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || اخیراً، واحد تحقیقات دیپ مایند (DeepMind) گوگل از سیستم هوش مصنوعی جدیدی به نام اس‌اِی‌ف‌ئی (اس‌اِی‌ف‌ئی (SAFE) مخفف:Search Augmented Fact Evaluation) رونمایی کرده که مدعی است در بررسی صحت اطلاعات تولید شده توسط مدل‌های زبانی بزرگ، عملکردی "فوق بشری" دارد.


 روش اس‌اِی‌ف‌ئی

اس‌اِی‌ف‌ئی از یک مدل زبان بزرگ (LLM) برای تجزیه متن تولید شده به حقایق فردی استفاده می‌کند و سپس از نتایج جستجوی گوگل برای تعیین صحت هر ادعا استفاده می‌کند.

 عملکرد اس‌اِی‌ف‌ئی

- محققان اس‌اِی‌ف‌ئی را در مقابل حاشیه‌نویسان انسانی بر اساس مجموعه داده‌ای از 16000 واقعیت قرار دادند و دریافتند که:

- ارزیابی‌های اس‌اِی‌ف‌ئی در 72 درصد مواقع با رتبه‌بندی‌های انسانی مطابقت دارد.

- در 76 درصد موارد اختلاف بین اس‌اِی‌ف‌ئی و ارزیابی‌کنندگان انسانی، قضاوت اس‌اِی‌ف‌ئی صحیح بود.

 مزایای اس‌اِی‌ف‌ئی
 

 صرفه جویی در هزینه: استفاده از اس‌اِی‌ف‌ئی حدود 20 برابر ارزان‌تر از حقیقت‌سنجی انسانی است.

 مقیاس‌پذیری: اس‌اِی‌ف‌ئی می‌تواند برای بررسی حجم عظیمی از اطلاعات تولید شده توسط مدل‌های زبانی به کار رود.

 اهمیت شفافیت و اصول انسانی: توسعه ابزارهای بررسی حقایق خودکار باید در فضایی باز و با مشارکت طیف وسیعی از ذینفعان انجام شود.

 نتیجه
اس‌اِی‌ف‌ئی گامی مهم در جهت ایجاد ابزاری برای بررسی خودکار خروجی مدل‌های زبانی بزرگ است.

با این حال، برای اطمینان از دقت و قابل اعتماد بودن این ابزار، به شفافیت و تعهد به اصول انسانی نیاز است.

منبع انگلیسی: VentureBeat
منبع فارسی: شارا

 

انتهای پیام/

 

 


 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت


  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی


  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد