شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- دومین هماندیشی مدیران روابط عمومیها با شورای سیاست گذاری و دبیرخانه کنفرانس حرفه ای گرایی، به میزبانی سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای کشور برگزار شد.
به گزارش شارا، در ابتدای نشست، ابتدا غلامرضا کاظمیدینان، رییس شورای سیاست گذاری کنفرانس، ضمن تاکید بر این موضوع که تمام تلاش و مساعی این شورا بر این است که یک کنفرانس حرفهای، علمی و متفاوت برگزار شود، گفت: از اساتید، کارشناسان و مجربان حوزه روابطعمومی، رسانه و تبلیغات برای ارایه مقاله و سخنرانی دعوت شده و هدفی که برای همه تعریف شده است چگونگی برقراری ارتباط صحیح و تعامل میان فعالان این سه حوزه خواهد بود.
وی اظهار امیدواری کرد که در کنفرانس حرفه ای گرایی، همه شرکتکنندگان مفاهیم و اصول حرفهای شدن را بیاموزند و برکات این یادگیری نصیب جامعه شود.
سپس دکتر داود زارعیان، عضو شورای سیاستگذاری، طی سخنانی تصریح کرد: در روابط عمومی حرفهای، تصمیمگیری برای هیچ مسالهای سخت و دشوار نیست چرا که اصول حرفهای عمل کردن، مسیر صحیح را به صورت واضح به کارگزاران روابط عمومی مینمایاند.
دبیرکل کنفرانس افزود: اگر کارشناسان روابط عمومی بتوانند حرفه ای شدن را بیاموزند و اجرا کنند خود به خود مدیران را نیز به سمت حرفهای شدن میبرند و آنها نیز عملکرد حرفهای را سر لوحه کار خود قرار میدهند.
استاد دانشگاه علامهطباطبایی، برخی شاخص های روابط عمومی حرفه ای را به اختصار چنین ذکر کرد: در روابط عمومی حرفه ای باید از رفتارهای کلیشه ای و تکرار مکررات جدا شد؛ در روابط عمومی حرفه ای انتشارات و طراحی سایت و تولید خبر و ... هدف نیستند بلکه ابزاری هستند برای رسیدن به هدف؛ روابط عمومی حرفه ای باید خدمات حرفه ای ارایه کند.
وی در خاتمه از رویکرد جدیدی که تیم برگزارکننده کنفرانس در پیش گرفتهاند ابراز خشنودی کرد و گفت: شاید این اولین بار است که یک گروه برگزارکننده به صراحت و شفاف، تعهداتی را برای خود ایجاد میکند که شرکتکنندگان میتوانند در روز برگزاری کنفرانس آنها را مطالبه کنند. بنابراین امیدواریم نگاه ما به عنوان شورای سیاست گذاری تا حدود زیادی همان نگاه مخاطبان باشد و بتوانیم انتظارات آنها را برآورده کنیم.
دکتر یونس مظلومی، مدیرعامل بیمه رازی دیگر سخنران این هماندیشی بود. وی که عضو شورای سیاست گذاری کنفرانس نیز هست طی سخنان کوتاهی گفت: حضور در جمع تخصصی و حرفهای روابط عمومیها بسیار آموزنده است و به نظر میرسد مدیران ارشد سازمانها اگر به بقا و پویایی سازمان خود اهمیت میدهند باید به روابط عمومی بها بدهند و برای حرفه ای شدن آن بستر را فراهم کنند.
وی اعلام کرد: با توجه به اینکه در رشته مدیریت تحصیل کردهام و همچنین مدیر یک سازمان مالی نیز هستم، بنا دارم در روز 29 مهرماه در قالب یک سخنرانی علمی انتظارات مدیران ارشد سازمان های مالی از یک روابط عمومی حرفه ای را ارایه کنم.
دیگر سخنران هم اندیشی استاد علیاکبر قاضیزاده بود که به عنوان نماینده رسانهها در شورای سیاستگذاری کنفرانس نیز عضویت دارد. وی شنیدن دغدغههای کارگزاران و کارشناسان روابطعمومیها در برقراری ارتباط با اصحاب رسانه را بسیار جالب دانست و گفت: به عنوان کسی که 42 سال در عرصه روزنامه نگاری کشور فعالیت میکنم به تمام دوستانم در روابط عمومیها توصیه میکنم از رفتارهای کلیشه ای که مربوط به دههها قبل است بپرهیزند چون این گونه رفتارها برای دنیای ارتباطی امروز آفت محسوب میشود.
وی به برگزاری کنفرانس حرفهایگرایی اظهار خوشبینی کرد و افزود: کسانی که در روابط عمومیها کار میکنند اساس ارتباط با رسانهها را بر تکذیب و ارسال جوابیه نگذارند چراکه در پیش گرفتن چنین روالی هم برای آنها و هم برای مردم جامعه حاصلی جز زیان و عقبماندگی نخواهد داشت.
در ادامه این هماندیشی علی شوقی بنام، دبیراجرایی کنفرانس، اظهار کرد: همواره یکی از دغدغههای جامعه ارتباطی، تعامل میان روابط عمومیها، رسانهها و تبلیغات است که سعی میکنیم در قالب این کنفرانس تا حدود زیادی افراد را با نحوه تعامل و ارتباطات اثربخش میان فعالان این سه عرصه آشنا کنیم.
وی اعلام کرد: در روز 29 مهرماه دو مطالعه موردی به صورت کارگاهی توسط دو نفر از اساتید برجسته، ارایه میشود و همچنین با توجه به موضوعات و محورهایی که برای سخنرانان مشخص شده است، پیشبینی میکنیم کنفرانس حرفه ای گرایی در روابط عمومی یک کنفرانس عملیاتی و علمی باشد.
در پایان جلسه هماندیشی، برخی از مدعوین پیشنهادات خود را در خصوص برگزاری مطلوب کنفرانس ارایه کردند که مقرر شد مورد بررسی دبیرخانه کنفرانس قرار گیرد.
|