درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 28 اردیبهشت 1403 - 12:50   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد

  رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد


ادامه ادامه مطلب دو

چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟

  چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  پوستر دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی چه چیزی را نشان می‌دهد؟
  ملازاده سکاندار روابط عمومی بیمه دی شد
  ضرورت ارتقای جایگاه روابط عمومی در صنعت بیمه
  رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد
  هفت گام برای توسعه روابط‌عمومی
  روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی، فرصتی برای بهره‌مندی از هوش مصنوعی در روابط‌عمومی
  پنج عنوان شغلی جدید در حوزه روابط‌عمومی تعریف شد
  ارتباطات پایدار و نقش روابط‌عمومی‌
  در نکوهش چاپلوسی و رفتارهای منافقانه
  مرجعیت رسانه‌ای
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 5930صفحه نخست » مقالات روابط عمومیجمعه، 19 مهر 1392 - 05:27
نقش روابط عمومی در بازار گردشگری
دکتر شهباز برآهویی - تعاریف بازاریابی، مجموعه مفیدی از رهنمودها را برای تجزیه و تحلیل فراهم می کند.
  

تقسیم بازار گردشگری و نقش روابط عمومی ها در کانالهای توزیع گردشگری

 

نویسندگان :

دکتر شهباز برآهویی

مهسا مهرابیان

کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی،دانشگاه آزاد اسلامی،واحد قشم

Mehrabian.mahsa@yahoo.com

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- امروزه تفریح و تفرج جزء جدایی ناپذیر زندگی مردم شده است .گردشگری در وهله¬ی اول فعالیتی انسانی که مسافرت از یک مبداء به یک مقصد و برای تفریح یا تجارت میباشد.این مفهوم در برگیرنده فرآیندهای مبادله ای فرهنگی ،اقتصادی ، اجتماعی ست.گردشگری فعالیت چندجانبه¬ و از لحاظ جغرافیایی پیچیده بوده و نتیجه خدمات مختلفی است که در مراحل گوناگون عرضه میشود.شناخت بازار گردشگری یکی از اهداف مهم در جهت ارتقای این صنعت میباشد هرچه بازار منسجم تر و مشخص تر باشد توسعه گردشگری بهتر اتفاق می افتد.پایه نظری تقسیم بندی ، هدف گذاری و موقعیت یابی موضوع تحقیقات بیشماری در بازاریابی بوده است و جزء سه مرحله اصلی بازاریابی در گرشگری می باشند که در اینجا به بررسی یکی از این مراحل یعنی تقسیم بندی بازار پرداخته ایم.

 

واژگان کلیدی: بازاریابی گردشگری،روابط عمومی ،پایگاه داده ها، کانالهای توزیع

 

 مقدمه :
تعاریف متداول بازاریابی ، مجموعه مفیدی از رهنمودها را برای تجزیه و تحلیل فراهم میکند این رهنمودها ، با تأکید بر تأثیر متقابل مصرف کننده – عرضه کننده و ماهیت پویای محیطی ، بینش هایی را ارائه می دهند ، اما برای بازاریاب گردشگری ، خیلی کلی به نظر می رسند.
لازم است چهار عامل اضافی و برجسته ای را که پون ( 1993 ) آنها رابه عنوان  "گردشگری جدید" ( یک بازار بی ثبات تر و تفکیک شده تر و پیچیده تر) تشریح نموده است و آن را با "گردشگری سنتی"(عمدتاً گردشگری دسته جمعی انبوه) دردهه های گذشته ، مقایسه  می نماید مورد توجه قرار دهیم . با توجه به تجزیه و تحلیل های پون شاید لازم باشد بازاریابی گردشگری موارد ذیل را در نظر بگیرد .
الف ) پیش بینی تغییرات بازار
ب ) بازار رقابتی شدید
ج ) ملاحظات اجتماعی و محیطی
د ) قدرت مصرف کننده

 

http://marketingarticles.ir/other/889-تقسیم-بازار-گردشگری-و-نقش-روابط-عمومی-ها-در-کانالهای-توزیع-گردشگری.html

 

   
  

فايل ها الصاقي:

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  هفت گام برای توسعه روابط‌عمومی


  8 راه برای تقویت رابطه ایمنی عمومی - جامعه با روابط‌عمومی


  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن


  مرجعیت رسانه‌ای


  در نکوهش چاپلوسی و رفتارهای منافقانه


  فرسودگی روابط‌عمومی


  کاربردهای بازخورد ساندویچی در روابط‌عمومی


  قدرت گوش دادن فعال


  ارتباطات پایدار و نقش روابط‌عمومی‌


  ضرورت گذر از ارتباطات سنتی و حرکت به سمت اطلاع‌رسانی نوین


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد