شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا) - آمیت آگاروال، از آگرا، بلاگر شماره یک هند است. بلاگ او هر ماه حدود 1.25 میلیون بازدید کننده به خود جذب می کند. او از شغل پول ساز خود برای اینکه یک بلاگر حرفه ای بشود و پول بیشتری در بیاورد، صرفنظر کرد.
در مصاحبه ای اختصاصی شارا با آقای آرمیت انجام داده است، او داستان موفقیتش را علاوه بر چگونگی استفاده تجاری از بلاگ ها در شرکت ها توضیح داده است.
- شرکت ها چگونه می توانند از بلاگ ها برای تبلیغ محصولات شان استفاده کنند؟
- مایکروسافت، دل حتی رسانه ای مانند نیویورک تایمز نیز بلاگ دارند. بزرگترین مزیت آن این است که بلاگ ها دریچه ای به شرکت ها هستند. از طریق آن فرصتی ایجاد می شود که جامعه ای با اشخاص ارتباط برقرار کند. برای تبلیغ محصولات نیز، بلاگ ها مسیر سنتی مطبوعات را تغییر می دهند. آنها تاثیر ویروسی دارند.
زمانی که نوکیا یک مدل جدید را ارائه می کند، از بلاگر ها می خواهد که در مورد آن در بلاگ شان مطلب بنویسند. ترافیک آنقدر زیاد بود که آنها مجبور شدند سرورشان را دو بار متوقف کنند. آنها در هزینه گزاف تبلیغات صرفه جویی کردند.
- چطور می توان ترافیک بلاگ ها را افزایش داد؟
- مردم به مطالب منحصر به فرد علاقه دارند. دوست ندارند مطالبی را بخوانند که از آن مطلع هستند. در صورتی چنین مطالبی را می خوانند که بخواهند از دیدگاه شما مطلع شوند.
- در مورد آینده بلاگ ها چه فکر می کنید؟
- بلاگ ها آمده اند که بمانند. طبق نظر CEO تکنوراتی، موتور اصلی جستجوی بلاگ ها، آنها بر بیش از 50 میلیون بلاگ نظارت دارند. در هر نیم ثانیه یک بلاگ متولد می شود. این اواخر، وقتی دولت هند بلاگ ها را غیر قانونی اعلام کرد، حتی پدربزرگ من هم بعد از خواندن روزنامه ها کنجکاو شد که در مورد بلاگ ها بیشتر بداند.
- ممکن است به چند مورد استفاده شرکت ها از بلاگ اشاره کنید؟
- شرکت دل از طریق بلاگ هایش ویدئوی کارخانه و محصولاتش را نشان داد. مشتریانش یک سری اطلاعات دست اول کسب کردند. یک شرکت نرم افزاری دیگر، یک مدیر تکنیکال دارد که بر همه بلاگ ها نظارت دارد و مسائل را با مدیریت مطرح می کند. بدین ترتیب شرکت می تواند با مردم در ارتباط باشد و اطلاعات درست را منتقل کند.
- آیا هیچ سیاست خاصی را درمورد بلاگ ها به شرکت ها توصیه می کنید؟
- گرچه کارکنان بلاگ دارند، اما شما صاحب و مخاطب تماس ها هستید. ممکن است با متخصصین قانونی مشورت کنید. به شما پیشنهاد می کنم که بلاگر ها را سانسور نکنید. احتیاجی نیست برای ارسال پیام تان از برنامه های پیچیده، از جمله مطبوعات استفاده کنید.
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا) |