درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 28 اردیبهشت 1403 - 15:33   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد

  رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد


ادامه ادامه مطلب دو

چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟

  چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  پوستر دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی چه چیزی را نشان می‌دهد؟
  ملازاده سکاندار روابط عمومی بیمه دی شد
  ضرورت ارتقای جایگاه روابط عمومی در صنعت بیمه
  رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد
  هفت گام برای توسعه روابط‌عمومی
  روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی، فرصتی برای بهره‌مندی از هوش مصنوعی در روابط‌عمومی
  پنج عنوان شغلی جدید در حوزه روابط‌عمومی تعریف شد
  ارتباطات پایدار و نقش روابط‌عمومی‌
  در نکوهش چاپلوسی و رفتارهای منافقانه
  مرجعیت رسانه‌ای
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 638صفحه نخست » گفتگوچهارشنبه، 27 اردیبهشت 1391 - 03:34
اختصاصی/ آینده روابط عمومی با ابهام روبرو است
چسباندن یکی از وظایف اصلی روابط عمومی به روابط عمومی، کمک چندانی به ارتقای جایگاه آن نمی کند همان طور که آیین نامه جامع فعالیت ها کارساز نبود.
  

 خبر- شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران(شارا):

مهدی باقریان به مناسبت روز ملی ارتباطات و روابط عمومی گفت: بحث اصلی ما این است با گذشت بیش از نیم قرن از شکل گیری روابط عمومی در ایران، تاکنون اتفاق جدی در خصوص ارتقای بایسته جایگاه روابط عمومی رخ نداده است.

این کارشناس روابط عمومی در گفت و گو با شارا در خصوص وضعیت فعلی روابط عمومی اظهار کرد: حاکمیت سلیقه و اظهار نظرهای غیرتخصصی در حوزه روابط عمومی بیش از گذشته خودنمایی می کند و همچنین انتصاب مدیران غیر مرتبط در راس سازمان ها و نهادهای بزرگ در سال های اخیر این عقب ماندگی را مضاعف کرده است.

این فعال روابط عمومی با انتقاد از عدم برگزاری همایش روز ملی ارتباطات و روابط عمومی در دو سال گذشته گفت: با توجه به این که قوانین بسیار خوبی در دولت فعلی مصوب شده و نامگذاری روزی بنام ارتباطات و روابط عمومی توسط همین دولت صورت گرفته، انسداد ایجاد شده را نمی توان با هیچ منطقی توجیه کرد.

 وی گفت: کنار گذاشتن فعالان و صاحب نظران روابط عمومی از تصمیم گیری های کلان این حوزه و قطع ارتباط بین نهادهای مسئول و دلسوران این عرصه، وخامت اوضاع را دوچندان کرده و تعادل را از بین برده است.

باقریان با اشاره به «سه جانبه گرایی» به عنوان یکی از اصول اعتلای روابط عمومی در ایران، خاطرنشان کرد: به اصل سه جانبه گرایی در حوزه روابط عمومی  اعتنایی نمی شود و در خصوص مسایل روابط عمومی دولت و مدیران ارشد سازمان های دولتی و خصوصی به شکل دوجانبه و به هر گونه که خود می خواهند تصمیم گیری می کنند و به همین دلیل حضور و مشارکت فعالان و صاحب نظران روابط عمومی در تصمیم گیری ها کمرنگ شده است و عملا می توان گفت هیچ گونه ارتباطی بین حوزه های تصمیم گیری، اجرایی و حرفه ای وجود ندارد.

این کارشناس روابط عمومی با اشاره به مصوبه اخیر دولت در خصوص سطح سازمانی روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی در وزارت خانه‌ها و معاونت‌های رییس‌جمهور به "مرکز" گفت: در این زمینه با هیچ یک از فعالان و صاحب نظران روابط عمومی مشورت نشده و مسئولان دست اندرکار بدون توجه به هزینه های انجام شده در زمینه مدیریت برند و اعتبار واژه «روابط عمومی» در 60 سال اخیر، رای به ارتقا آن هم با چنین عنوانی عجیب دادند.

وی گفت: چسباندن یکی از وظایف اصلی روابط عمومی به روابط عمومی، کمک چندانی به ارتقای جایگاه هنر هشتم نمی کند همان طور که آیین نامه جامع فعالیت های روابط عمومی در این زمینه مشکل گشا و کارساز نبود.

باقریان افزود: نتیجه چنین تصمیم گیری های یک جانبه، علاوه بر تسری و تعمیق برداشت سلیقه ای، موجب دور شدن فعالان روابط عمومی از حوزه تصمیم گیری امور مربوط به خود نیز می شود.

سردبیر شبکه خبری اطلاع رسانی روابط عمومی تصریح کرد: هم اکنون فعالان صاحب نظر روابط عمومی به شیوه اعمال مدیریت در امور کلان روابط عمومی کشور معترض هستند و خواستار رعایت اصل سه جانبه گرایی در این حوزه بسیار مهم هستند.

دبیر دومین کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی گفت: اگر تعارف را کنار بگذاریم و مسایل حوزه روابط عمومی را از منظر حرفه ای نگاه کنیم، می بینیم که شرایط موجود، شرایط خوبی نیست و روز به روز از هدف فلسفی و تاسیسی خود دور می شویم.

باقریان با اشاره به خواست دلسوزان و مسئولان کشور نسبت به اعتلا و ارتقای جایگاه روابط عمومی در کشور گفت: مسولان بلند مرتبه کشور قطعا خواستار جایگاه بسیار رفیع تر از موجود برای روابط عمومی کشور هستند و همه از شرایط فعلی ناراضی هستند.

باقریان در پایان در مورد چالش های موجود در روابط عمومی گفت: «کمی گرایی» و «نفع گرایی شخصی» دو چالش عمده روابط عمومی امروز ایران است. همچنین فقدان شرایط انتصاب مدیران روابط عمومی از جمله ضعف های مهم در این حوزه است. در این راستا اگر صلاحیت های حرفه ای لازم برای انتصاب مدیران روابط عمومی تعیین شود، برخی از مشکلات موجود نیز رفع خواهد شد.

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
عسکرنیا
| 1391/2/29 - 09:47 |     0     0     |
امیدوارم در آینده ی نزدیک شاهد تغییرات رو به رشدی درعرصه ی روابط عمومی و ارتباطات در راستای خواست کارشناسان روابط عمومی باشیم .


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  هفت گام برای توسعه روابط‌عمومی


  8 راه برای تقویت رابطه ایمنی عمومی - جامعه با روابط‌عمومی


  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن


  مرجعیت رسانه‌ای


  در نکوهش چاپلوسی و رفتارهای منافقانه


  فرسودگی روابط‌عمومی


  کاربردهای بازخورد ساندویچی در روابط‌عمومی


  قدرت گوش دادن فعال


  ارتباطات پایدار و نقش روابط‌عمومی‌


  روابط‌عمومی در ایران؛ مصائب و چشم‌انداز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد