درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 18 خرداد 1403 - 18:33   

برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد


ادامه ادامه مطلب یک

۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی

  ۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب دو

60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است

  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


ادامه ادامه مطلب سه

مه مغزی طولانی کووید: تاثیر و راهبردهای مقابله

  مه مغزی طولانی کووید: تاثیر و راهبردهای مقابله


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا هوش مصنوعی را به واتس‌اپ بیزینس می‌آورد تا به کسب‌وکارها در تعامل با مشتریان کمک کند
  داستان‌ها می‌توانند ما را نجات دهند
  از تخلفات تبلیغاتی هوش مصنوعی وحشت نکنید
  چرا بازگشت پنج روزه در دفتر بعید است
  جهش‌های ناگهانی "مدل‌های زبان بزرگ" یک سراب است
  گوگل: تمرکز بیش از حد بر روی لینک‌ها می‌تواند اتلاف وقت باشد
  پیمایش سونامی نقره‌ای: تطبیق استراتژی‌های بازاریابی و روابط‌عمومی برای تغییر نسل‌ها
  تنها کارمند روابط‌عمومی توییتر استعفا داد
  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد
  روابط‌عمومی‌های عزیز…
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 6795صفحه نخست » مقالات روابط عمومیدوشنبه، 13 آبان 1392 - 09:51
سه نکته بسیار مهم در نگارش بیانیه های خبری روابط عمومی
وقتی می خواهید گزارش مطبوعاتی خود را ارسال کنید، مهمترین بخش فعالیت روابط عمومی را انجام می دهید.
  

سه نکته بسیار مهم در نگارش بیانیه های خبری روابط عمومی
 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  وقتی می خواهید گزارش مطبوعاتی خود را ارسال کنید، مهمترین بخش فعالیت روابط عمومی را انجام می دهید و پیش از آن بایستی زمان و مکانی را برای این کار اختصاص دهید.


به یاد داشته باشید که نشریات و وبلاگ نویسان، برای نگارش بخشی از داستان های خودشان به گزارش های خبری شما نیاز دارند.


اینترنت این امکان را برای هر متخصص روابط عمومی بوجود آورده است که با مشتریان خودش مستقیما ارتباط برقرار کند؛ این بدین معنی است که مخاطبان هدف شما، بسیار و بسیار بیشتر از زمانی است که شما گزارش خبری تان را به صورت مکتوب برای تعدادی از مطبوعات ارسال می کردید. اکنون بایستی به نیازهای تمام گروه هایی که ممکن است خواننده گزارش خبری شما باشند و آنهایی که شما امیدوارید که گزارش شما را بخوانند توجه کنید.

اگر شبهه ای در نیاز برای گزارش خبری تان دارید، از طریق اشاره هایی ذیل می توانید درک صحیحی پیدا کنید. در اینجا سه نکته که بایستی در خصوص نگارش گزارش خبری در نظر داشته باشید و سپس آن را در زمان مناسب ارسال کنید، نوشته شده است:


1. «ارزش های خبری» داستان شما. این مورد می تواند شامل چند جزء باشد:
1. میزان ارتباط
2. اثرات/عواقب یا انکار (توسط مشتریان، جامعه، عموم مردم و...)
3. آثار / فواید (برای شرکت و برند یا شرکت و برندی که ارائه می کنید)
4. اهمیت (می تواند به موضوع ارتباطی شما مرتبط باشد.)
5. بهنگام بودن (که همچنین می تواند به موضوع ارتباطی شما مرتبط باشد.)


2. بهینه سازی آن برای اینترنت. این بحث خود شامل مواردی می شود:

• بهینه سازی کلمات کلیدی. سئو (بهینه سازی برای موتورهای جستجو) مهمترین بخش هر چیزی است که شما در اینترنت منتشر می کنید. مطمئن شوید که گزارش های خبری تان برای میلیون ها کاربر اینترنت که در گوگل، یاهو و یا بینگ که جذب کننده های اصلی ترافیک مخاطبان به سایت شما هستند، دیده می شوند. شما می توانید در سایت شارا، اطلاعات زیادی را درباره سئو کسب کنید.


• عنوان گزارش. این مورد شامل مهارت سئویی است اما مهمترین مساله ای که تولید عنوان را شکل می دهد، فریبندگی، جذابیت، و روشن بودن اطلاعات و آثار گزارش بر خواننده است. مطمئن شوید که عنوان تان موجز، شفاف و خلاقانه انتخاب شود. (بایستی در نظر داشت که اگر عنوان بر اساس اصول سئو انتخاب شود، بحث خلاقیت کمتر باید مد نظر قرار گیرد. مترجم)


• عنوان تصویر. در مورد انتخاب تصویر نیز می توانید در موضوع بهینه سازی تصاویر از مقالات ترجمه و تالیفی مترجم در سایت شارا، استفاده کنید. اما به طور خلاصه، تصاویر شما بایستی با استفاده از کلمات کلیدی بهینه سازی شود. وقتی یک تصویر را درون یک وبلاگ یا حتی یک گزارش خبری قرار می دهید، بایستی نامی بهینه سازی شده بر مبنای کلمات کلیدی مشابه آنچه در متن وجود دارد، برایش انتخاب کنید. این مساله می تواند بر نتایج جستجوی شما و در نهایتا بر آمار بازدید از سایتتان تاثیر داشته باشد.


3. سبک، فرم و ترکیب گزارش خبری. چیزهایی که بایستی در یک گزارش خبری یافته شود، شامل:
• تاریخ گزارش. این تاریخ را می توانید برای آینده یا در همان تاریخ نگارش گزارش خبری قرار دهید. اگر شما گزارش خبری تان را برای آدرس های ایمیل مطبوعات ارسال می کنید، به خاطر داشته باشید که چنانچه قرار است گزارش در تاریخ خاصی منتشر شود، حتما تاریخ آن را مشخص کنید.


• به این سوالات پاسخ داده باشید: که، چه، کی، کجا و چرا. این پاسخ ها می تواند ارزش های خبری گزارش تان را نشان دهد: چه اتفاقی افتاده است، چه کسی بر آن اثر گذاشته است، «چرا این خبر، «خبر» شد»، کی اتفاق افتاد، کجا اتفاق افتاد.


• مرتبط ترین اطلاعات شما بایستی در بالای گزارش خبری یا ضمیمه پیشنهاد خبری تان باشد. این به خواننده و کسانی که شما می خواهید برای نگارش خبر یا گزارش خاصی متقاعدشان کنید، کمک می کند که درکی از اهمیت موضوع بدست آورند.


• ورق دیگ بخار. این جایی است که شما به طور خلاصه شرکت خود را و آنچه انجام می دهید و هویت خودتان را توضیح دهید. این همچنین مکانی است که می توانید از آن برای توصیف شرکتی که می خواهید در مورد آن پوشش خبری کسب کنید، استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر شما یک شرکت تکنولوژی درخواست جدیدی گرفته اید، شرکت خودتان و شرکت آنان را در کنار یکدیگر توصیف کنید. آنها قدردانی خواهند کرد و احتمال دارد گزارش خبری تان را به اتاق خبرشان ارسال کنند تا برای مشتریان و بازدید کنندگانشان منتشر شود.


• لینک ها و پیشنهاداتی برای عمل. گزارش خبری شما جای بسیار خوبی است که می توانید در آن مردم را به عملی ترغیب کنید. از گزارش خبری تنها به عنوان یک ابزار تبلیغاتی استفاده نکنید، در عین حال از آن به عنوان ابزاری ارزش آفرین برای مشتریان تان و مشتریان بالقوه تان استفاده کنید. این کار را با پیشکش یک کتاب الکترونیکی رایگان، کاغذ سفید و هر چیزی که می تواند از آنها کلیکی برای ورود به سایت شما بگیرد، انجام دهید.


• در نهایت، لحن مطبوعاتی خود را نیز بسته به اینکه چه کسی را می خواهید به نگارش خبر ترغیب کنید، تغییر دهید. اگرچه شما متن را به سادگی در سایت خود و چند سایت انتشار گزارش های خبری منتشر می کنید و اگرچه انتشار مطالب شما به صورت تبادلی صورت می گیرد. افرادی که اطلاعات زیادی در مورد صنعت شما دارند، اطلاعات متفاوتی را نسبت به کسانی که در مورد آن اطلاعات زیادی ندارند می طلبند.
کلید موفقیت در گزارش های خبری ادامه انتشار آنها با یک جریان ثابت از اخبار است. اگرچه یک گزارش خبری ممکن است در اولین بار ترافیک و بازدید کمتری را دریافت کند، بدون شک این اخبار در آینده مورد توجه سایرین قرار خواهد گرفت و داستان های بیشتری در مورد آن منتشر شده و عموم افراد از آن بازدید خواهند کرد. پروسه انتشار اخبار خود را ادامه دهید. برای برخی نکات در مورد ارزش های خبری، یادداشت های دیگری را در شارا مطالعه کنید تنها به یاد داشته باشید، همیشه برای داستان های خوب نیاز وجود دارد.

مترجم: 
عادل میرشاهی کارشناس روابط عمومی و سئو پی آر
منبع: http://publicrelationsblogger.com/2009/12/3-important-things-to-consider-when.html
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

  

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  استراتژی رشد: ایجاد و محافظت از ارزش


  ایجاد بینش مشتری


  تفسیر جلد کتاب هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل


  تنها کارمند روابط‌عمومی توییتر استعفا داد


  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد


  آینده روابط‌عمومی در سال 2024: عبور از مرزها


  روابط‌عمومی‌های عزیز…


  پیمایش سونامی نقره‌ای: تطبیق استراتژی‌های بازاریابی و روابط‌عمومی برای تغییر نسل‌ها


  جهش‌های ناگهانی "مدل‌های زبان بزرگ" یک سراب است


  گوگل: تمرکز بیش از حد بر روی لینک‌ها می‌تواند اتلاف وقت باشد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد