درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 12 خرداد 1403 - 05:05   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟

  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


ادامه ادامه مطلب دو

نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه

  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


ادامه ادامه مطلب سه

5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند

  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نشت اسناد داخلی گوگل جزئیات عملکرد الگوریتم رتبه‌بندی را آشکار می‌کند
  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند
  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه
  جلسه فوق محرمانه ای در مادرید با حضور مدیران اجرایی گوگل دیپ مایند، آنتروپیک و هوش مصنوعی مایکروسافت آغاز می‌شود
  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟
  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟
  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم
  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید
  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟
  استراتژی‌های روابط‌عمومی برای رسیدن به نسل Z
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 8569صفحه نخست » پنجشنبه، 3 بهمن 1392 - 22:25
بررسی تاثیرنقش واسطه ای تعهدسازمانی درارتباط بین بازاریابی داخلی و بازارمداری بانک ها
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- کارکنان تاثیربسزایی درارائه خدمات ومحصولات دارند واین امر درسازمانهای خدماتی تاثیر بسزایی دارنددر راستای توسعه استراتژی های بازاریابی، بازاریابان بانک ها، نیاز دارند بدانند ویژگی هایی که مصرف کنندگان در انتخاب بانک استفاده می کنند، کدامند اگر بازاریابان بتوانند درک کنند که چه ویژگی هایی در ارزیابی خدمت از سوی مشتریان آنان مورد استفاده قرار می گیرد
  

بررسی تاثیرنقش واسطه ای تعهدسازمانی درارتباط بین بازاریابی داخلی و بازارمداری بانک ها

(مطالعه موردی:بانکهای دولتی وخصوصی شهرستان بهشهر)
 

نویسندگان:

مریم سازواری
کارشناس ارشد مدیریت اجرایی (بازاریابی وصادرات)،دانشگاه پیام نور بابل
M.sazvari@yahoo.com

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- کارکنان تاثیربسزایی درارائه خدمات ومحصولات دارند واین امر درسازمانهای خدماتی تاثیر بسزایی دارنددر راستای توسعه استراتژی های بازاریابی، بازاریابان بانک ها، نیاز دارند بدانند ویژگی هایی که مصرف کنندگان در انتخاب بانک استفاده می کنند، کدامند اگر بازاریابان بتوانند درک کنند که چه ویژگی هایی در ارزیابی خدمت از سوی مشتریان آنان مورد استفاده قرار می گیرد بهتر می توانند آن را مدیریت کنند و بر ارزیابی ها و ادراکات مشتریانشان، تاثیرگذار باشند.در این پژوهش نحوه ارتباط بین بازاریابی داخلی، بازار‌مداری وتعهدسازمانی بانکها با استفاده از مدل معادلات ساختاری و کاربرد نرم‌افزار لیزرل 50/8 مورد بررسی قرار گرفته است. این تحقیق در بین 161نفراز مدیران و کارمندان بانکها ی دولتی وخصوصی شهرستان بهشهرانجام شد. نتایج نشان داد که بازاریابی داخلی هم بربازارمداری وهم تعهدسازمانی تاثیرمثبت دارد.  هم چنین مشخص شد که بازاریابی داخلی ازطریق تعهدسازمانی بربازارمداری بانکها تأثیر مثبت دارد. تأثیر بازاریابی داخلی بربازارمداری بیشتر ازتعهدسازمانی است این نشان دهنده اهمیت بازاریابی داخلی برای سازمانهاست. تعهدسازمانی نیز به طورمستقیم بربازارمداری سازمانها تاثیرمثبت دارد.

واژگان کلیدی : بازاریابی داخلی،بازارمداری و تعهد سازمانی

 

 مقدمه :
درفضای رقابتی امروز بازاریابی داخلی وتعهدسازمانی بعنوان عوامل موثر بربازارمداری سازمانها موردتوجه بسیاری قرارگرفته است .کارکنان تاثیربسزایی درارائه خدمات ومحصولات دارند واین امر درسازمانهای خدماتی تاثیر بسزایی دارندلذاتوجه به بازاریابی داخلی که نگاه ویژه ای به کارکنان داردضروری به نظر می رسد تا به تعهد سازمانی وبه تبع آن بازارمداری دست یابیم. باتوجه به وضع قانون خصوصی سازی درکشور واهمیت تلاش سازمانها برجذب روزافزون مشتریان ازسویی دیگر،بازارمداری وتوجه بیش ازپیش به مشتری باید در تصمیمات وبرنامه های سازمانها مدنظر قرارگیرد باتوجه به این موضوع ، تحقیقات موثر وگسترده درموردآن ضروری به نظر می رسد. تحقیقات مختلفی درزمینه ارتباط بین بازاریابی داخلی وهریک از متغیرهای تحقیق به طورجداگانه انجام شده است .اما نکته ای که وجود دارد این است که بازاریابی داخلی هم به طورمستقیم وهم به طور غیرمستقیم بر بازارمداری تاثیر دارد در نتیجه این تحقیق به دنبال تعیین جهت و نوع ارتباط بین بازاریابی داخلی ،بازارمداری وتعهدسازمانی است. در بخش بعدی، برای آشنایی با متغیرهای مورد بررسی در تحقیق ، هر یک از آنها تعریف و ابعاد آنها مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد. 

 

دریافت فایل کامل مقاله

 

 

 

   
  

فايل ها الصاقي:

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  آنچه در مورد اطلاعات نادرست به شما می‌گویند را باور نکنید


  چگونه یک برند شخصی قوی بسازیم: نکات کلیدی از کارشناسان


  استراتژی‌های روابط‌عمومی برای رسیدن به نسل Z


  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟


  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید


  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم


  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟


  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد