درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 1 خرداد 1403 - 04:10   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

نابینایان و هوش مصنوعی

  نابینایان و هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب دو

مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر

  مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر


ادامه ادامه مطلب سه

چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی

  چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  حرکت از برند شخصی به تجاری
  فرهنگ دیجیتال در روابط‌عمومی
  4 راه برای تصمیم‌گیری موثرتر
  روابط‌عمومی چگونه «هنر هشتم» لقب گرفت؟
  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟
  هرچه من را تأیید کند، درست است!
  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر
  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما
  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم
  اهمیت مشارکت روابط عمومی‌ها در تصمیمات سازمان تأمین‌اجتماعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 8624صفحه نخست » مقالات روابط عمومییکشنبه، 6 بهمن 1392 - 07:06
کار با عنوان متخصص روابط عمومی
حرفه ای با عنوان متخصص روابط عمومی می تواند بسیار پر ارزش باشد. بیشتر و بیشتر سازمان ها و کسب و کارها امروزه درجریان اهمیت روابط عمومی بر اثربخشی و ارائه تصویری مناسب و تاثیر آن در موفقیتشان هستند. در نتیجه متخصصان روابط عمومی صرف نظر از وضعیت اقتصادی شرکت، به طور فزاینده مورد جستجو واقع می شوند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، سردبیر شارا- حرفه ای با عنوان متخصص روابط عمومی می تواند بسیار پر ارزش باشد. بیشتر و بیشتر سازمان ها و کسب و کارها امروزه درجریان اهمیت روابط عمومی بر اثربخشی و ارائه تصویری مناسب و تاثیر آن در موفقیتشان هستند. در نتیجه متخصصان روابط عمومی صرف نظر از وضعیت اقتصادی شرکت، به طور فزاینده مورد جستجو واقع می شوند.


متخصصان روابط عمومی چه می کنند؟
مسئولیت اصلی متخصصان روابط عمومی ارتباط با عموم و رسانه ها از جانب مشتری که می تواند شرکت، سازمان غیر انتفاعی یا یک فرد باشد، می باشد. و نتیجه این ارتباطات بایستی ایجاد تصویری مثبت و خلق روابط مستحکم با رسانه، مشتریان، کارکنان، سرمایه گذاران و سایر گروه های ذینفع دیگر و همچنین مردم است.


یک متخصص روابط عمومی انتظار می رود که در رویدادهای عمومی از قبیل کنفرانس ها حاضر شود، گزارش های خبری و مطبوعاتی بنویسد و خبرنامه منتشر کند و وظایف متنوعی را برای اثربخشی بر تصویر عمومی مشتری اش انجام دهد. در بسیاری از موارد، این کار نیازمند مقدار زیادی انعطاف پذیری در محل کار و برنامه است. به ویژه در شرایط بحرانی که این انعطاف پذیری تشدید می شود. برای مثال، وقتی اخبار منفی درباره مشتری را به عموم ارائه می کنید، از متخصص روابط عمومی انتظار می رود به سرعت و به طور کارآمد پاسخ هایی را برای کمک به مشتریان و به منظور حفظ شهرت خوب مشتری اش ارائه دهد.


یک متخصص روابط عمومی ممکن است در یک شرکت روابط عمومی کار کند، یا در یک بخش روابط عمومی از یک شرکت بزرگتر یا سازمانی غیر انتفاعی. اما بسیاری از متخصصان روابط عمومی به تنهایی فعالیت خود را به عنوان مشاور یا متخصص فری لنس، کسب و کار خود را می گردانند.


چه کسی می تواند تبدیل به یک متخصص روابط عمومی شود؟
به منظور اینکه در روابط عمومی شما را به عنوان یک متخصص شناسایی کنند، بایستی درجه کارشناسی خود را در رشته های روزنامه نگاری یا ارتباطات [روابط عمومی] اخذ کرده باشید. اما بسیاری از افراد که مشاغلی را به عنوان متخصص روابط عمومی ایجاد کرده اند، تحصیلات تکمیلی خود را به طور رسمی در شاخه هایی از قبیل زبان انگلیسی، تبلیغات، نگارش خلاق، روانشناسی و ... به اتمام رسانده اند. بیشتر آنها، دوره های آموزشی معتبر روابط عمومی را گذرانده اند.


اگرچه آموزش رسمی بسیار مهم است، شرکت های روابط عمومی و سازمان هایی که به دنبال متخصص روابط عمومی می گردند، در عین حال برای مهارت های ارتباطی استثنایی ارزش فوق العاده ای قائل هستند. اینها مهارت هایی هستند که شاید به راحتی به دست آورده نشوند. به منظور نشان دادن بهترین رفتار به مشتریان خود، یک متخصص روابط عمومی بایستی مهارت های کلامی و نگارشی قدرتمندی داشته باشد و همچنین بتواند در شرایط تحت فشار به خوبی کار کند.


درآمد متخصصان روابط عمومی چقدراست؟
درآمد متخصصان روابط عمومی تا حد زیادی متفاوت است اما به طور متوسط آنها در سال حدود 40 هزار پوند دریافت می کنند. در ابتدای ورود به حوزه متخصصان روابط عمومی درآمد از این حد پایین تر است و کسانی که زمان بیشتری را به این امر اختصاص داده اند، درآمدشان تا دوبرابر متوسط می رسد. و تنها تعداد محدودی از متخصصان روابط عمومی که تخصص های بالا دارند، درآمدی 6 رقمی از روابط عمومی کسب می کنند.


[در ایران مشاوره روابط عمومی برای متخصصان تازه وارد برابر با یک و نیم برابر هزینه تدریس برای استاد محاسبه می شود. که البته این رقم در مواردی خاص که متخصص روابط عمومی از حرفه ای های روابط عمومی به حساب می آید، تا اندازه ای متفاوت است.- مترجم]


منبع: http://www.ipr.org.uk/working-as-a-pr-specialist.html
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)


 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟


  بررسی دو دیدگاه در خصوص مسئولیت اجتماعی


  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم


  خطا بقا در روابط‌عمومی


  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر


  آیا روزنامه‌نگاری و روابط‌عمومی در یک صنعت ادغام می‌شوند؟


  استراتژی موفقیت: قدرت پیروزی‌های شخصی


  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما


  چرا شرکت‌ها باید گزارش سالانه فرسودگی شغلی را شروع کنند؟


  هرچه من را تأیید کند، درست است!


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد