درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 27 اردیبهشت 1403 - 06:03   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کاربردهای بازخورد ساندویچی در روابط‌عمومی
  این روابط را عمومی می‌کند
  ضرورت راه‌اندازی رشته ارتباطات در دانشگاه‌های سراسری و آزاد ارومیه
  بیانیه موسسه کارگزار روابط‌عمومی به مناسبت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  فرسودگی روابط‌عمومی
  ضرورت گذر از ارتباطات سنتی و حرکت به سمت اطلاع‌رسانی نوین
  چشم‌انداز روابط‌عمومی در ایران: امید یا چالش؟
  پایگاه و جایگاه روابط‌عمومی در ایران
  ۲۷ اردیبهشت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  نقش روابط‌عمومی در جهش تولید با مشارکت مردم
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 8719صفحه نخست » جمعه، 11 بهمن 1392 - 04:34
بررسی عوامل موثر بر مالکیت روانی برند و رفتار شهروندی برند
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- موضوع حفظ و تقویت وفاداری مشتریان و عوامل مؤثّر بر آن برای شرکتها که دغدغه حفظ و توسعه جایگاه رقابتی خویش را در بازار دارند به عنوان یک چالش استراتژیک مطرح بوده و هزینه های بسیاری برای درک و شناخت این مهم و دستیابی به راهکار های کاربردی برای تقویت آن، صرف می کنند چرا که با شدّت گرفتن رقابت و نزدیک شدن به سطوح کیفی و کمّی خدماتی که در حوزۀ انتخابی مشتریان قرار دارد،
  

بررسی عوامل موثر بر مالکیت روانی برند و رفتار شهروندی برند

 

دریافت فایل کامل مقاله

 

نویسندگان :

 محمّد طالقانی

دانشیار گروه مدیریت صنعتی دانشگاه آزاد اسلامی (واحد رشت)

فروزش فلاح حسن پور
دانش آموختۀکارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی(بازاریابی) پردیس تحصیلات تکمیلی علوم و تحقیقات گیلان

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- موضوع حفظ و تقویت وفاداری مشتریان و عوامل مؤثّر بر آن برای شرکتها که دغدغه حفظ و توسعه جایگاه رقابتی خویش را در بازار دارند به عنوان یک چالش استراتژیک مطرح بوده و هزینه های بسیاری برای درک و شناخت این مهم و دستیابی به راهکار های کاربردی برای تقویت آن، صرف می کنند چرا که با شدّت گرفتن رقابت و نزدیک شدن به سطوح کیفی و کمّی خدماتی که در حوزۀ انتخابی مشتریان قرار دارد، ارایه خدماتی که بتواند مورد توجّه مشتریان قرار گیرد و آنها را مشتریان دایمی سازمان نماید، امری حیاتی و ضروری تلقی می شود. یکی از عوامل مهمی که در شکل گیری وفاداری نقش دارد علایم تجاری است. ارزش و اعتبار برند یا همان نام ونشان تجاری که از سال 1980 تبدیل به یک مفهوم مهم در بازاریابی شد، در واقع ارزش افزوده ای است که بوسیلۀ نام تجاری برای شرکتها و سازمانها ایجاد می شود.
تحقیق حاضر به تأثیــر اعتبـــار برند بر وفاداری مشتریان بانکی در استان گیــلان پرداخته است ، این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر کنترل متغیر ها از نوع تحقیقات غیر آزمایشی و از شاخۀ تحقیقات توصیفی ــ همبستگی با رویکرد علّـی است. جامعه ی آماری در این تحقیق مشتریان بانک ملّی در سطح استان گیلان می باشند. اطلاعات لازم با استفاده از پرسشنامه جمع آوری گردیده و با استفاده از نرم افزار های SPSS  ، LISREL 8.54 وStatistics17  مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد. نتایج تحقیق حاکی از تأیید فرضیه های 1، 3، 4، 5 و7 می باشد. امّا فرضیه های 2، 6، 8 و9 تأیید نمی گردد.نتایج به شرح زیر است :
اعتبار برند بر تعهّد به وفاداری تأثیر مستقیم ندارد، اعتبار برند بر رضایت مشتری و تعهّد مستمر تأثیر مستقیم دارد. رضایت  بر توصیه شفاهی تأثیر مستقیم و بر تمایل به تغییر برند تأثیر معکوس دارد.تعهّد به وفاداری  بر تمایل به تغییر برند تأثیر منفی دارد و بر توصیه شفاهی تأثیری ندارد.  رضایت بر تعهّد به وفاداری و همچنین تعهّد مستمر بر تمایل به تغییر برند تأثیری ندارد.


واژگان کلیدی : اعتبار برند، وفاداری به برند، رضایت مشتری، تعهّد.

  

مقدمه :
هیچ کسب وکاری در محیط پر تلاطم قرن 21 نمی تواند بدون پیدا کردن جایگاه منحصر به فرد در ذهن مشتریان به حرکت رو به جلوی خود ادامه دهد.شرکتهای قرن 21 این حقیقت را در یافته اند که رمز ماندگاری آنها در عرصه رقابت تنها و تنها به این حقیقت وابسته است که مشتری ، آنها را بر رقیبشان ترجیح دهد و این ترجیح صر فاً تمایل مصرف کننده به استفاده از برند خاصی است .برند (نام و نشان تجاری) ابزاری برای معرفی شرکت به بازار هدفش می باشد.به علاوه ضمن آسان ساختن انتخاب برای مشتریان، به آنها انتظار بهره مندی از سطح مشخصی از کیفیت را می دهد و نیز باعث ایجاد اعتماد و کاهش ریسک مصرف کننده می گردد. یک برند قوی لازمه رسیدن شرکت به سلیقه ها ،چشم انداز ها و دیدگاه های مشتری است تا مشتری نسبت به کالا و خدمات شرکت آگاهی یابد(نیاکان و تندکار،1390،ص 8)یکی از مهم ترین مسائلی که امروزه مدیران با آن مواجه اند، چگونگی فراهم آوردن و گسترش درک بهتری از رابطه بین سازه هایی مثل برند و وفاداری مشتری است.(میتال و همکاران، 2001)  . در اغلب موارد وفاداری مشتری از اهمیت زیادی برای مؤسسات خدماتی و تولیدی برخوردار است و شرکتها تلاش می کنند تا مشتریانی وفادار داشته باشند که عاملی مهم در مؤفّقیت تجاری و افزایش سود دهی و ارزش آفرینی شرکت می باشد.بانکها با خدمات ارائه شده به مشتریان خود،حل مسائل و مشکلات آنها و ارائه تسهیلات سعی در ارتباط مداوم با مشتریان خود دارند. مشتری به مانند یک دارایی برای سازمانها است که ممکن است کوتاه مدت باشد و یا از طریق تکریم به مشتری ،به یک دارایی  بلند مدت تبدیل گردد. اعتماد به یک برند و اعتبار برندی خاص سبب جذب مشتریان،خصوصاً در بانکها  شده و این امر باعث ایجاد رابطه  بلند مدت با بانک می گردد.صنعت بانکداری یکی از پایه های سنگین اقتصاد هر کشوراست و اثر بخشی و توانایی این صنعت نه تنها سبب سودآوری برای بانک می شود بلکه سبب دستیابی به اهداف اقتصادی توسط دولتها نیز می گردد.در این پژوهش نقشی را که برند می تواند در حفظ مشتری و نیز در ارتقا برخی از رفتار های آنها ایفا کند و خود منجر به منافع بلند مدت برای شرکت شود بررسی می گردد .حال پرسش اساسی این است که تأثیر اعتبار برند بر وفاداری مشتریان بانکی چگونه است؟ ریچهلد و ساسر در مقاله خود(1990)نشان دادند که 5%کاهش در تعداد مشتریان باعث از دست رفتن 85%سود بانکها و50%سود شرکتهای بیمه می شود و در عین حال 5%افزایش در میزان نگهداری مشتریان باعث افزایش 25 تا 125% سودآوری بانکها و 75% سودآوری صنایع دیگر می شود.بنابراین سنجش تأثیر اعتبار برند بر وفاداری مشتریان بانکی به عنوان هدف می تواند راهکاری برای ارتقای وفاداری در مشتریان تلقی گردد. زیرا وفاداری مشتری امری مهم است و  یک مشتری وفادار نه تنها از لحاظ عدم تغییر برند خود بلکه از طریق تبلیغات شفاهی ،به عنوان یک حامی در جهت حمایت مادی و معنوی یار و همراه سازمان خواهد بود.

 

 

 

 

 

   
  

فايل ها الصاقي:

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ۷ اصل حمایتی در روابط


  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن


  هفت اشتباه زبان بدن


  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم


  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها


  فرسودگی روابط‌عمومی


  کاربردهای بازخورد ساندویچی در روابط‌عمومی


  چند نکته در مورد بهترین راه برای نوشتن بیانیه مطبوعاتی


  چرا «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» و «روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی» از تقویم رسمی کشور حذف شد؟


  عذرخواهی و گلایه‌های عضو باسابقه شورای روابط‌عمومی استان مازندران


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد