درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 12 خرداد 1403 - 17:04   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟

  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


ادامه ادامه مطلب دو

نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه

  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


ادامه ادامه مطلب سه

5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند

  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  روابط‌عمومی: فراتر از بازاریابی و روابط انسانی
  رسانه‌های اجتماعی و قانون: هشداری برای برندها و تولیدکنندگان محتوا
  مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران: جریان‌سازی پرقدرت دستاوردهای سازمان‌ها از الزامات فعالیت‌های روابط‌عمومی است
  برگزیدگان نخستین جشنواره روابط‌عمومی‌های برتر حوزه صنعت، معدن و اصناف همدان معرفی شد
  پدیده تکنوفرهنگ و استحاله فرهنگ
  رهبران موثر ارزش‌ها را بیان می‌کنند - و بر اساس آنها زندگی می‌کنند
  مهم‌ترین مباحث برجسته دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  رئیس عزیز، شما جلسات زیادی برگزار می‌کنید - بهترین تیم‌ها جلسات کمتری دارند
  چگونه روابط حرفه‌ای معنادار ایجاد کنیم
  نشت اسناد داخلی گوگل جزئیات عملکرد الگوریتم رتبه‌بندی را آشکار می‌کند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 9092صفحه نخست » مقالات روابط عمومیدوشنبه، 28 بهمن 1392 - 12:29
آیا باید یک خبرنگار را در لیست سیاه قرار داد؟
الکس سینگلتون، نویسنده کتاب « روابط عمومی در کلاس حرفه ای» - بهترین تکنیک برای مقابله با خبرنگاران متخاصم، در وهله اول، این است که تا جای ممکن با آنها خوب برخورد کنید- حتی اگر نیاز بود باید دیدگاه آنها را نسبت به خودتان اصلاح کنید، برای مثال، می توانید بیانیه ای را در وبسایت خودتان منتشر کنید. افزایش ضربات و انتقادها می تواند باعث پوشش های خبری خصمانه تری در آینده نسبت به شما را تشویق کند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  اگر یک نشریه مرتبا داستان های منفی در مورد شما می نویسد باید چه کنید؟ این مساله می تواند بسیار نارحت کننده باشد، و بایستی تا می توانید با احتیاط با آن کنار بیایید.


بهترین تکنیک برای مقابله با خبرنگاران متخاصم، در وهله اول، این است که تا جای ممکن با آنها خوب برخورد کنید- حتی اگر نیاز بود باید دیدگاه آنها را نسبت به خودتان اصلاح کنید، برای مثال، می توانید بیانیه ای را در وبسایت خودتان منتشر کنید. افزایش ضربات و انتقادها می تواند باعث پوشش های خبری خصمانه تری در آینده نسبت به شما را تشویق کند.


برخی اوقات پاسخ صحیح این است که باید تمام روابط را قطع کنید- اما این کار ریسک بزرگی را در پی دارد. در سال 2012، دیوید توار، معاون ارتباطات والمارت، اعلام کرد که «ما در کسب و کارمان تصمیمی گرفته ایم که دیگر در نشریات آنلاین مشارکت نکنیم. چراکه مقالات کم کم دارند به گزارش های یکطرفه، غیر منصفانه و نا متعادل تبدیل می شود که توسط خبرنگاران و سردبیران ارائه می شوند.»


این استراتژی بسیار موثر بود زیرا پوشش رسانه ای در جهت متقابل با انتقادات شدیدی را نسبت به وبسایت ایجاد کرد. و این تکنیک بی سابقه نیست. در سال 1984، موبایل اویل، با پوشش یک مقاله مهم، روزنامه نگاران را در انتشار مقالات تحریم کردند. رئیس امور عمومی موسسه گیاهان دارایی شمرتز گفت: «ما به این نتیجه رسیدیم که وضعیت نمی تواند از این بدتر شود. و ما این کار را برای احترامی که نسبت به خودمان قائل بودیم انجام دادیم.»


اما این می تواند نتیجه معکوس نیز داشته باشد، چراکه بایکوت یک نشریه خبری از انتشار اخبار یک موسسه در انظار عمومی می تواند ناعادلانه جلوه کند. چراکه که به نظر می رسد این کار نوعی کتمان حقیقت و یا جلوگیری از افشای واقعیات است. منع یک نشریه، اگر مورد توجه قرار گیرید، خود می تواند یک داستان منفی جدی را علیه شرکت ایجاد کند و شهرت آن را به شدت تحت تاثیر قرار دهد. در این موارد ممنوعیت ارتباط خود می تواند به سمی مهلک برای سازمان تبدیل شود- شانص عواقب منفی بسیار مهمی برای سازمان را در انظار عموم افزایش می دهد. یک حمله جذاب به طور معمول استراتژی بهترین است و این همیشه باید پیش از سایر استراتژی ها در نظر گرفته شود.


خطرات ناشی از انتشارات خصمانه یکی از دلایلی است که شرکت ها را در انظار عمومی نیازمند مشاوره روابط عمومی باتجربه در مدیریت ارتباطات بحران می کند، که می تواند در کوتاه مدت متوجه این شرایط شود. اغلب وقتی یک بحران ناخواسته پیش می آید، شرکت هایی با عملیات روابط عمومی با کسری بودجه قادر نیستند که به سرعت با نیازهای رسانه ای پاسخ دهند. و در این موارد سرعت از اهمیت بسزایی برخوردار است. به همین دلیل است که نظارت بر رسانه های اجتماعی برای روابط عمومی ها حیاتی است، همچنان این می تواند خطری برای بحران باشد. همانطور می گویند: «یک دروغ می تواند قبل از اینکه حقیقت چکمه های خودش را به پا کند، نیمی از جهان را طی کند.»


و به همین دلیل است که حتی وقتی یک روزنامه نگار چندان اشتیاقی به جایگاه شما ندارد، ممنوع کردن آنها از دفتر مطبوعاتی تان باید آخرین راه حل باشد.


نویسنده: الکس سینگلتون، نویسنده کتاب « روابط عمومی در کلاس حرفه ای»
 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟


  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید


  چگونه روابط حرفه‌ای معنادار ایجاد کنیم


  رئیس عزیز، شما جلسات زیادی برگزار می‌کنید - بهترین تیم‌ها جلسات کمتری دارند


  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم


  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟


  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


  جلسه فوق محرمانه ای در مادرید با حضور مدیران اجرایی گوگل دیپ مایند، آنتروپیک و هوش مصنوعی مایکروسافت آغاز می‌شود


  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


  نشت اسناد داخلی گوگل جزئیات عملکرد الگوریتم رتبه‌بندی را آشکار می‌کند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد