درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 1 خرداد 1403 - 03:44   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

نابینایان و هوش مصنوعی

  نابینایان و هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب دو

مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر

  مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر


ادامه ادامه مطلب سه

چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی

  چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  حرکت از برند شخصی به تجاری
  فرهنگ دیجیتال در روابط‌عمومی
  4 راه برای تصمیم‌گیری موثرتر
  روابط‌عمومی چگونه «هنر هشتم» لقب گرفت؟
  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟
  هرچه من را تأیید کند، درست است!
  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر
  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما
  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم
  اهمیت مشارکت روابط عمومی‌ها در تصمیمات سازمان تأمین‌اجتماعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 9441صفحه نخست » تبلیغات و بازاریابییکشنبه، 18 اسفند 1392 - 10:06
آشتی روابط عمومی و تبلیغات در 2014
کریستوفر. پن معاون رئیس جمهور ایالات متحده در صنعت بازاریابی - یکی از موضوعات مورد بحث در چند سال اخیر در تبلیغات و روابط عمومی، دیدگاه های به ظاهر متضادی است که هر کدام نسبت به یکدیگر دارند. افرادی که در حوزه تبلیغات کار می کنند، می گویند PR غیر قابل پیش بینی است و کارگزارانPR می گویند تبلیغات بیش از حد گران و انجام آن کاری ضعیف است. در حالی که با تغییر این دیدگاه می توانیم روابط عمومی و تبلیغات را به هم نزدیک کنیم، تا آنجا که بتوان در زمان و موقعیت مناسب با هم همکاری کنند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- یکی از موضوعات مورد بحث در چند سال اخیر در تبلیغات و روابط عمومی، دیدگاه های به ظاهر متضادی است که هر کدام نسبت به یکدیگر دارند. افرادی که در حوزه تبلیغات کار می کنند، می گویند PR غیر قابل پیش بینی است و کارگزارانPR می گویند تبلیغات بیش از حد گران و انجام آن کاری ضعیف است. در حالی که با تغییر این دیدگاه می توانیم روابط عمومی و تبلیغات را به هم نزدیک کنیم، تا آنجا که بتوان در زمان و موقعیت مناسب با هم همکاری کنند.


در مطالب ارسالی اخیر، راه حلی را به اشتراک گذاشتیم تا روابط عمومی و بازاریابی در زمان واقعی از نقاط عطفی استفاده کنند که اشتراکات بسیاری در آن مورد توجه است. مانند تمرکز بر روی یک موضوع، توجه زیاد و نهایتاً حل و فصل موارد.
 

چشم انداز جهانی تبلیغات
شما در تبلیغات از یک موضوع داغ شروع می کنید و بلافاصله آن را به مناقصه می گذارید و نهایتاً به برجسته کردن مزایای آن برای دریافت توجه بیشتر می پردازید. با این وجود به محض اینکه بازار این موضوع داغ می شود، همزمان با افزایش توجهات، پیشنهاد قیمت، روند صعودی پیدا می کند. در این زمان است که شما شروع به مبارزه تبلیغاتی می کنید که نهایتاً یا ثمر بخش است که با همان میزان دریافتی به تبلیغات ادامه می دهید و یا بی ثمر است.


چشم انداز جهانی روابط عمومی
PR به شما کمک می کند تا بر روی تمرکز به یک موضوع سرمایه گذاری کنید. اما بعد از آنکه یک موج بزرگ از توجه می آید و می رود، اثر PR به سمت کم و کاستی های آن موضوع می رود. برای مثال عنوانBuzzfeed را در نظر بگیرید. در ابتدا از ابزارهای مؤثر و جالب برای جلب توجه استفاده می شود. سپس قبل از استفاده از هر نوع وبلاگ و یا تبلیغاتی، این موضوع مورد بررسی قرار می گیرد تا مؤثرترین راه انتخاب شود (بدون اینکه بر خلاف تبلیغات بگوید این شیوه برای مدت زمان طولانی کارایی دارد و یا ندارد، که البته این بحث دیگری است.) به خاطر داشته باشید اخبار و داستان ها به دنبال اتفاقات جدید هستند و اگر شما بدنبال تبادل اخبار قدیمی باشید هیچکس حاضر نیست درباره ی آن یا شما چیزی بگوید یا بنویسد.


آیا به طور منطقی احساس نمی کنید که می خواهید بر روی نقاط قوت هر کانال سرمایه گذاری کنید؟ پرداخت پول برای تبلیغات زمانی صورت می گیرد که سود کمی بدست می آید و پیشنهاد قیمت پایین است و زمانی برای روابط عمومی پول پرداخت می شود که یک عنوان به نقطه عطف خود و بودجه تبلیغات و جمعیت علاقه مندان خود آسیب می رساند. هنگامی که چرخه اخبار دوره خود را طی کند و موضوع، دیگر تازگی نداشته باشد، موضوع به سمت تبلیغات روی می آورد تا توجه و سود حاصله از منافع خود را حفظ کند. بنابراین آسیب شناسی، جلب توجه، تمرکز و حل و فصل موارد خاص از نکاتی است که هم روابط عمومی و هم تبلیغات را شامل می شود.


در نتیجه انتخاب "تبلیغات یا روابط عمومی" هر کدام به تنهایی یک انتخاب اشتباه است. هر کدام نقاط قوت و ضعف خود را دارند. ترکیب این دو بسیار هوشمندانه است به طوری که به یکدیگر کمک می کنند تا نقاط قوت را تقویت و نقاط ضعف یکدیگر را کاهش دهند. چنانچه هر نام تجاری بخواهد نام خود را در جهان بلند کند باید بتواند به طور هوشمندانه از این دو به صورت ترکیبی استفاده نماید.
 

نوشته ی: کریستوفر S. پن 
معاون رئیس جمهور ایالات متحده در صنعت بازاریابی
مورخ: 4 مارس 2014
مترجم: مریم میرعبدالحق

منبع مرجع: http://www.shara.ir/view/9441/آشتی-روابط-عمومی-و-تبلیغات-در-2014

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟


  بررسی دو دیدگاه در خصوص مسئولیت اجتماعی


  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم


  خطا بقا در روابط‌عمومی


  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر


  آیا روزنامه‌نگاری و روابط‌عمومی در یک صنعت ادغام می‌شوند؟


  استراتژی موفقیت: قدرت پیروزی‌های شخصی


  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما


  چرا شرکت‌ها باید گزارش سالانه فرسودگی شغلی را شروع کنند؟


  هرچه من را تأیید کند، درست است!


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد