درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 27 اردیبهشت 1403 - 17:06   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟

  چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟
  گوگل از آینده هوش مصنوعی رونمایی کرد
  پیام مدیرکل روابط‌عمومی سازمان تات به مناسبت روز ارتباطات و روابط‌عمومی
  روز روابط‌عمومی مبارک
  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن
  قدرت گوش دادن فعال
  روابط‌عمومی، اهمیت افکار عمومی درون و برون‌سازمانی
  روابط‌عمومی؛ از اطلاع‌رسانی تا اطلاع‌یابی
  کاربردهای بازخورد ساندویچی در روابط‌عمومی
  این روابط را عمومی می‌کند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 9554صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیشنبه، 24 اسفند 1392 - 15:23
روزنامه ایران- روابط ‌عمومی دولتی
روزنامه ایران- می‌توان گفت که قدمت یک دولت را روابط‌ عمومی تعیین می‌کند یا آن‌که روابط‌ عمومی به اندازه دولت‌ها قدمت دارد. استمرار یک دولت منوط به جامعه و موجودیت جامعه، به توافق حد‌اقلی مردم مرتبط است که معمولاً از طریق ارتباطات بین اشخاص و گروه‌ها حاصل می‌شود.
  

روابط ‌عمومی دولتی
(مبانی، فنون و رویکردهای روابط‌ عمومی دولتی)

نویسندگان: مهدی‌ باقریان، هادی کمرئی، محمد حمدان عدنان
انتشارات: کارگزار روابط‌ عمومی

روزنامه ایران- می‌توان گفت که قدمت یک دولت را روابط‌ عمومی تعیین می‌کند یا آن‌که روابط‌ عمومی به اندازه دولت‌ها قدمت دارد. استمرار یک دولت منوط به جامعه و موجودیت جامعه، به توافق حد‌اقلی مردم مرتبط است که معمولاً از طریق ارتباطات بین اشخاص و گروه‌ها حاصل می‌شود.


رسیدن به توافق مستلزم چیزی بیش از عمل ساده مبادله اطلاعات است. این امر نیاز به عنصر ترغیب و مشارکت از سوی همه طرف‌های دخیل دارد که از طریق قوه محرکه «روابط‌ عمومی» ممکن می‌شود.
کتاب «روابط‌ عمومی دولتی» شکل‌گیری و استمرار مدنیت هر دولتی را در گرو یک روابط‌ عمومی قوی تعریف می‌کند و هدف روابط ‌عمومی را فراهم آوردن چارچوبی برای تفکر و عمل حول مسائل و موضوع‌هایی که بین مؤسسات دولتی و مردم وجود‌ دارد، تعریف می‌کند.

 


از این رو مشاهده می‌شود که حتی قدیمی‌ترین دولت‌ها هم شکلی از روابط‌ عمومی و ترغیب را برای کسب حمایت مردم به کار می‌گرفتند.


حرفه روابط ‌عمومی همواره مستلزم قابلیت‌های ارتباطی و توانایی‌های تشویقی و ترغیبی است و چنانچه دولتی فاقد مهارت روابط‌ عمومی باشد، مجبور به استفاده از قوای جبری برای کسب حمایت ناخواسته مردم خواهد ‌شد.


این در حالی است که همواره در تعریف روابط‌ عمومی به واژه «پل» بسنده می‌شود. «پل» در معنا کانالی برای رابطه. درست است که موجودیت هر سازمانی را ارتباطات آن سازمان رقم خواهد زد اما حقیقت این است که هر سازمان و هر دولت برای ادامه حیات به تأیید اجتماع نیاز دارد. بنابراین باید شناسانده‌ شده و خود را عرضه کند و در مقابل بازخوردهای جامعه از اقدام‌ها، خود را محک زند. این تنها به یکسوی پل برمی‌گردد و سوی دیگر آن «جامعه» است.


جامعه نیز نیاز دارد در جریان چند و چون اقدام‌های یک سازمان که به نوعی بخشی از نیازهای او را تأمین می‌کند، قرار گیرد و سازمان را از خواسته‌های مورد نظر و مورد نیاز خود مطلع سازد؛ از این رو بیش از این که نیاز به وجود یک پل یا به عبارتی یک کانال مهم جلوه کند نقش نمایندگی روابط‌عمومی که به نوعی دغدغه هر دو سوی پل را یدک می‌کشد می‌تواند در حکم مهارت‌های تشویقی و ترغیبی اتحاد مردم را رقم‌ زند.


این کتاب در 8 فصل بحث‌های سازنده‌ای را پیرامون عملکرد روابط‌ عمومی در دولت ارائه می‌دهد و زمینه‌های مطالعه روابط‌ عمومی دولتی، مفاهیم و تعاریف، نظریه‌های روابط ‌عمومی دولتی، وظایف، قدمت روابط‌ عمومی دولتی در ایران، سطوح آن، ساختار و آینده روابط‌ عمومی در ایران را به صورتی مبسوط تشریح می‌کند.


از این رو کتاب فوق می‌تواند برای همه طبقات اجتماعی از دولتمردان و شاغلان روابط ‌عمومی گرفته تا استادان و دانشجویانی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، مفید واقع شود.
 

 

http://www.iran-newspaper.com/?nid=5607&pid=9&type=0

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

   
  

فايل ها الصاقي:

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن


  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن


  هفت اشتباه زبان بدن


  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم


  فرسودگی روابط‌عمومی


  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها


  کاربردهای بازخورد ساندویچی در روابط‌عمومی


  قدرت گوش دادن فعال


  ضرورت گذر از ارتباطات سنتی و حرکت به سمت اطلاع‌رسانی نوین


  نقش روابط‌عمومی در جهش تولید با مشارکت مردم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد