درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 1 خرداد 1403 - 07:44   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

نابینایان و هوش مصنوعی

  نابینایان و هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب دو

مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر

  مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر


ادامه ادامه مطلب سه

چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی

  چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  حرکت از برند شخصی به تجاری
  فرهنگ دیجیتال در روابط‌عمومی
  4 راه برای تصمیم‌گیری موثرتر
  روابط‌عمومی چگونه «هنر هشتم» لقب گرفت؟
  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟
  هرچه من را تأیید کند، درست است!
  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر
  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما
  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم
  اهمیت مشارکت روابط عمومی‌ها در تصمیمات سازمان تأمین‌اجتماعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 96صفحه نخست » مقالات روابط عمومیشنبه، 6 اسفند 1390 - 15:15
رسانه‌ها و مدرنیته
رسانه‌ها و مدرنیته
  

رسانه‌ها و مدرنیته، اثری جامع در زمینه‌ی رسانه‌ها و مطالعات فرهنگی است که نظریه‌ی انتقادی را با نظریه‌ی اجتماعی پیوند می‌دهد و پیشاهنگ گفتمانی بسیار فراگیر در این عرصه‌ی رو به رشد است.

مسعود لقمان، گروه فرهنگ و هنر- «رسانه‌ها و مدرنیته» یا نظریه‌‌ی اجتماعی رسانه‌ها، نوشته‌ی «جان ب.تامپسون» و با ترجمه‌ی «مسعود اوحدی» در سال 1390 از سوی سروش منتشر شده است.

رسانه‌ها و مدرنیته، اثری جامع در زمینه‌ی رسانه‌ها و مطالعات فرهنگی است که نظریه‌ی انتقادی را با نظریه‌ی اجتماعی پیوند می‌دهد و پیشاهنگ گفتمانی بسیار فراگیر در این عرصه‌ی رو به رشد است. برخی از عمده‌ترین پرسش‌های عرصه‌ی مطالعات فرهنگی و رسانه‌ها در این اثر تامپسون به روشنی طرح شده است: رسانه‌های ارتباطی چه نقشی در شکل‌گیری جوامع مدرن ایفا می‌کنند؟ چگونه می‌توان تأثیر اجتماعی اشکال مدرن ارتباطی و اختلاط و اشاعه‌ی اطلاعات را از ظهور چاپ در اروپای سده‌ی پانزدهم تا گسترش و توسعه‌ی شبکه‌های اجتماعی ارتباطات امروز درک کرد؟

این کتاب شرح برخی از اندیشه‌های نویسنده است که پیش‌تر در کتاب دیگر او با نام «ایدئولوژی و فرهنگ مدرن» طرح شده بود. نویسنده در آن کتاب این دیدگاه را ارائه کرده بود که اگر می‌خواهید دگرگونی‌های فرهنگیِ ملازم با ظهور جوامع مدرک را درک کنیم، باید برای تحول رسانه‌های ارتباطی و تأثیر آن‌ها نقشی اصلی قایل شویم. در این کتاب وی درصدد بازیافت و تعدیل این ادعا برآمده است. بدین‌روی، ماهیت رسانه‌های ارتباطی و اشکال متغییر آن را بررسی کرده و به شرح پیدایش صنعت رسانه پرداخته و برخی از گرایش‌های اخیر در این زمینه را تحلیل کرده، اما بیش از هر چیز تلاش کرده است تا نشان دهد، تحول رسانه‌ها، به شیوه‌ی بنیادین، با دگرگونی‌های پایه‌ای عمده که جهان مدرن را شکل داده، همبافت است. دلمشغولی عمده‌ی کاوش در این همبستگی‌ها، اثریابی حدود و پیرامون آن‌ها، در نظرداشتن پیامدها و دلالت‌هایشان است.

تامپسون با شرح و توضیح دقیق نظریه‌ای شاخص درباره‌ی رسانه‌های ارتباطی و تأثیر آن‌ها به پاسخ این پرسش‌ها و سایر پرسش‌های موجود یا احتمالی می‌پردازد. از نظر تامپسون، تحول و توسعه‌ی رسانه‌های ارتباطی ترکیب و سرشت زندگی اجتماعی را تغییر شکل داده و اشکال جدیدی از عمل و تعامل را به وجود آورده است که دیگر وابسته به الزام سهیم‌بودن مخاطب در مکان مشترک نیست. پیامدهای این دگرگونی بسیار وسیع و دامنه‌دار است و بر بسیاری از جنبه‌های زندگی ما، از خصوصی‌ترین جنبه‌های تجربه شخصی و خود-شکل‌دهی گرفته تا ماهیت متغییر قدرت و رؤیت‌پذیری در حوزه‌ی عمومی، تأثیر می‌گذارد.

تامپسون با تحلیل موضوع‌هایی همبسته مثل ظهور تعامل رسانه‌ای، به وجودآمدن اشکال جدید رویت‌پذیری رسانه‌ای، پیدایی شبکه‌های جهانی ارتباط، دگرگونی سنت، شکل‌پذیری مجدد فرآیند خود-شکل‌دهی و منش رو به تغییر حوزه‌ی عمومی استدلال خود را به منصه‌ی ظهور می‌رساند.

همچنان که دانشوران و دانشگاهیان این زمینه‌ی مطالعات فرهنگی میان‌رشته‌ای اذعان داشته‌اند؛ تامپسون برآورد دقیق اهمیت رسانه‌های عمومی در زندگی اجتماعی مدرن، در صف مقدم پژوهشگران و منتقدان این حیطه قرار دارد.

رسانه‌ها و مدرنیته مرجع مطالعه‌ای ارزشمندی برای دانشجویان رشته‌های مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای، جامعه‌شناسی فرهنگ و تئوری‌های اجتماعی-سیاسی است.

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟


  بررسی دو دیدگاه در خصوص مسئولیت اجتماعی


  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم


  خطا بقا در روابط‌عمومی


  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر


  آیا روزنامه‌نگاری و روابط‌عمومی در یک صنعت ادغام می‌شوند؟


  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما


  چرا شرکت‌ها باید گزارش سالانه فرسودگی شغلی را شروع کنند؟


  هرچه من را تأیید کند، درست است!


  خبرنگاران دانشجو با طوفان اطلاعات نادرست در اعتراضات پردیس روبرو هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد