درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 1 خرداد 1403 - 10:06   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

نابینایان و هوش مصنوعی

  نابینایان و هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب دو

مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر

  مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر


ادامه ادامه مطلب سه

چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی

  چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  حرکت از برند شخصی به تجاری
  فرهنگ دیجیتال در روابط‌عمومی
  4 راه برای تصمیم‌گیری موثرتر
  روابط‌عمومی چگونه «هنر هشتم» لقب گرفت؟
  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟
  هرچه من را تأیید کند، درست است!
  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر
  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما
  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم
  اهمیت مشارکت روابط عمومی‌ها در تصمیمات سازمان تأمین‌اجتماعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 9705صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیچهارشنبه، 6 فروردین 1393 - 23:51
مقدمه‌ای بر روابط‌عمومی در سازمان های جوامع اسلامی
دکتر علی اکبر فرهنگی پدر مدیریت رسانه ایران - اجرای فعالیت‌های روابط‌عمومی در هر شرکت و یا جامعه مبتنی است بر هدف‌های سازمانی و یا آرمان‌های ملی و اجتماعی. در یک نگاه گذرا تمام تلاش‌ها مصروف دستیابی به ایجاد روابط مؤثر با مخاطبان گوناگون است که برای شکل‌دهی و ابقاء یک تصویر ذهنی خوشایند و ایجاد یک اشتهار آبرومند به جوشش درمی‌آیند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- در هر جامعه و سازمان و بنگاه اقتصادی و هر گروه، خواست اولیه و هدف‌های مطرح شده دستیابی به وحدت و یگانگی است و تلاش می‌شود به هر ترتیب شده است به آن جامه عمل بپوشانند. هر چند، بر خلاف شرکت‌ها و سازمان‌های بازرگانی دست‌اندرکاران فعالیت ارتباطات که بیشتر تلاش خود را مصروف استراتژی‌های خود می‌نمایند، مدیران و کارکنان روابط‌عمومی دولتی یا دست‌اندرکاران ارتباطات سعی در رضایت جامعه و فعالیت‌های عمومی مورد توجه آن دارند. اجرای فعالیت‌های روابط‌عمومی در هر شرکت و یا جامعه مبتنی است بر هدف‌های سازمانی و یا آرمان‌های ملی و اجتماعی. در یک نگاه گذرا تمام تلاش‌ها مصروف دستیابی به ایجاد روابط مؤثر با مخاطبان گوناگون است که برای شکل‌دهی و ابقاء یک تصویر ذهنی خوشایند و ایجاد یک اشتهار آبرومند به جوشش درمی‌آیند.


در سازماندهی تصویرسازی ذهنی و مدیریت اشتهار مطلوب، حیاتی است که بدانیم سازمان یا ملت تصویر و یا اشتهار خود را چگونه می‌نگرد و آنرا منبعث از چه می‌دانند. به سازمان یا ملت چگونه نگاه کرده می‌شود و چه فلسفه‌ای بر آنها حاکم است. برنامه‌های تصویرسازی ذهنی برآنند که پیام‌هایی را ارسال دارند که مخاطبان از طریق آنها به نوعی تصویر مطلوب دسترسی یابند. در این برنامه‌ها دست‌اندرکاران روابط‌عمومی به تقویت روحیه اعتماد در ذینفعان خود توجه ویژه دارند. این مهم از طریق برنامه‌های روابط‌عمومی و سیاستگذاری در مورد آنها شدنی است.


در یک سازمان و یا جامعه اسلامی جوهره حاکم بر هدف‌ها و خواست‌های آن مبتنی است بر شریعت و قرآن مجید و در چارچوب جزیی‌تر و عمیق‌تر بر سنت یا احادیث و سیره باقی مانده از پیامبر عظیم‌الشأن و امامان بزرگوار.


در فرهنگ اسلامی حفظ معرفت دینی و خدمتگذاری به امت از مهم‌ترین هدف‌های سازمان‌ها و سیاست‌های مورد نظر است و از طریق آنها مسئولان به خدمت به خلق می‌پردازند و این آرزوی آنهاست که مورد پذیرش خداوند و مردم واقع شود. بنابراین، می‌توان گفت که هدف هر فعالیت تجاری و یا اجتماعی توجه به شرع و بسط و گسترش و حیات مذهبی است.


معنی عربی اسلام، تسلیم و پذیرش خواست خداوند است که خالق زمین و زمان و بشریت و ابدیت است. اسلام انسانیت جامع و در خور توجهی را مورد نظر دارد که در جای جای آن توجه به نظامی متعادل و مبتنی بر قلمرو معنوی دیده می‌شود. همه چیز برای دستیابی به رضای الهی و انجام تکلیف است. حتی کسب و کار که باید در پی سود و منفعت باشند به نوعی در وهله اول رضای خداوند را مقدم بر هر چیز دیگر می‌داند. در این نظام روابط‌عمومی علاوه بر خدمتگذاری به مردم جامعه و تلاش برای جلب رضایت آنها، رضای خداوند و خواسته شریعت را نیز عمیقا در نظر دارد.
 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
 
 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟


  بررسی دو دیدگاه در خصوص مسئولیت اجتماعی


  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم


  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر


  آیا روزنامه‌نگاری و روابط‌عمومی در یک صنعت ادغام می‌شوند؟


  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما


  هرچه من را تأیید کند، درست است!


  خبرنگاران دانشجو با طوفان اطلاعات نادرست در اعتراضات پردیس روبرو هستند


  چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی


  نابینایان و هوش مصنوعی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد