درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 1 خرداد 1403 - 09:56   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

نابینایان و هوش مصنوعی

  نابینایان و هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب دو

مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر

  مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر


ادامه ادامه مطلب سه

چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی

  چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  حرکت از برند شخصی به تجاری
  فرهنگ دیجیتال در روابط‌عمومی
  4 راه برای تصمیم‌گیری موثرتر
  روابط‌عمومی چگونه «هنر هشتم» لقب گرفت؟
  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟
  هرچه من را تأیید کند، درست است!
  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر
  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما
  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم
  اهمیت مشارکت روابط عمومی‌ها در تصمیمات سازمان تأمین‌اجتماعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 9710صفحه نخست » مقالات روابط عمومیپنجشنبه، 7 فروردین 1393 - 19:09
تشکر؛ یکی از وظایف کلیدی روابط عمومی
این عده شاید برای فعالیت هایشان هزینه ای را دریافت کنند و شاید هم این کار را صرفا برای رضایت قلبی انجام دهند. اما در هر حالت انتظاری وجود دارد که افراد می خواهند از آنها برای فعالیت هایشان تقدیر و تشکر شود. این مساله در تمام سازمان هایی که از بخش روابط عمومی برخوردارند وظیفه این واحد است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- هر فعالیتی با حضور، کار و تلاش عده ای انجام می شود.


این عده شاید برای فعالیت هایشان هزینه ای را دریافت کنند و شاید هم این کار را صرفا برای رضایت قلبی انجام دهند. اما در هر حالت انتظاری وجود دارد که افراد می خواهند از آنها برای فعالیت هایشان تقدیر و تشکر شود. این مساله در تمام سازمان هایی که از بخش روابط عمومی برخوردارند وظیفه این واحد است.


تشکر از افراد و اشخاص باید بر مبنای اصول خاصی انجام شود و صرف تشکر گاهی اوقات اسباب ناراحتی را فراهم می کند. بنابراین تشکر باید با توجه به یک سری معیارهای سازمانی و فرهنگی انجام شود.


برخی از شاخص ها برای تشکر از افراد عبارتند از:
1. سن افرادی که قرار است از آنها تشکر شود. بهتر است برای افراد متناسب با سن آنها تشکر خاصر تدارک دیده شود. به عنوان مثال شاید اهدای یک کادو به جوان باعث انبساط خاطر وی شود اما همان کادو برای شخصی که سنی از او گذشته و با توجه به موقعیت او نوعی اهانت تلقی شود.


2. جنس افراد باید در تشکر مورد توجه قرار گیرد. خانم ها به شدت در مورد تقدیر و تشکر حساس هستند و باید در استفاده از واژگان دقت بیشتری را به خرج داد.


3. دلیل تقدیر نیز بسیار مهم است. به عنوان مثال اگر بخواهید به دلیل فعالیت زیاد از یک نفر تقدیر کنید شرایط متفاوتی بر جلسه حاکم خواهد بود تا اینکه مساله نوآوری و خلاقیتی است که او نشان داده است. خلاقیت ارزش به مراتب بیشتری از تلاش دارد و باید بین این ها تفاوت قائل شد.


4. موقعیت شغلی تقدیر شونده باید در تقدیر لحاظ شود. برخی اوقات برای مدیران ارشد، بهتر است تقدیر در مجمع مدیران صورت گیرد تا در جمع کارکنان. برای کارکنان نیز حضور مدیران بسیار ضروری است.


5. موقعیت اجتماعی تقدیر شونده. هرچه از نظر اجتماعی مقام شخص بالاتر باشد، نیاز وی به تقدیری که در آن معروفییت افزایش یابد بیشتر است و هرچه از نظر اجتماعی شخص در جایگاه پایین تری قرار داشته باشد، رفع نیازهای مالی مهمتر به نظر می رسد.


نحوه تقدیر از اشخاص
برای تقدیر از اشخاص نخستین کار جمع آوری رزومه و فعالیت های شاخص وی است. شما باید سعی کنید که خلاصه ای از زندگی وی را به صورت داستان گردهم آورید.


آنگاه بررسی کنید که کار شاخصی که می خواهید از او به آن دلیل تشکر کنید چیست؟ در سازمان های اقتصادی می توانید، ارزش افزوده ای که فعالیت شخص برای سازمان داشته را مورد توجه قرار دهید. بر این مبنا می توانید کادویی مناسب برای وی تهیه کند.


سپس باید شرایط را برای تقدیر در نظر بگیرید. به عنوان مثال برخی از تقدیرها می تواند در میان اعضای یک کارگاه انجام شود و برخی نیز در یک سمینار یا گردهمایی انجام می شود. اما انتخاب این شرایط بر عهده کارگزار روابط عمومی است که بر مبنای شخصیت و فعالیت وی و تاثیر آن بر روند کار انجام می شود.


در برخی از موارد باید شرایطی را برای سخنرانی آنکه از او تقدیر می شود، فراهم کنید و در برخی از موارد نیازی به این کار نیست و هر دو اینها بستگی به مکانی دارد که قرار است از شخص تقدیر شود.
در تقدیر و تشکر می توانید تا اندازه بسیار کمی از شخصیت شخص تعریف کرد اما بیشتر باید تمرکز را بر کاری که انجام شده قرار دهید. این کار باعث می شود که تقدیر از غلو و اغراق دور شود و شما با عنوان پاچه خوار معرفی نشوید.


دعوت از شخصیت ها
برای تقدیر از شرکت ها و اشخاص برجسته بهتر است از لوح یا تندیس استفاده شود. همچنین به خاطر داشته باشید بد نیست در این شرایط از افرادی که به نوعی دارای مشروعیت هستند برای تقدیر دعوت کنید. این کار تقدیر شما را زیباتر و رضایت مخاطب و حضار را بیشتر می کند.


در تقدیر از افراد باید ابتدا به شرایط نامساعدی که وجود داشته اشاره شود و سپس تغییری که به واسطه شخص سبب تغییر آن شرایط شده گوشزد شود.


نباید ها در تقدیر و تشکر
1. هرگز افرادی که با هم سنخیتی ندارند همزمان تقدیر نکنید.
2. هرگز در تقدیر کار افراد را با پول ارزش گذاری نکنید.
3. هرگز چیزی اضافه در مدح افراد نگویید.
4. هرگز خشک و خالی تقدیر و تشکر نکنید.
5. هرگز بدون دلیل تقدیر نکنید.
6. هرگز در جمعی که همه شایسته تقدیر هستند از یک نفر به عنوان رئیس تقدیر نکنید.
7. هرگز بدون اطمینان از تلفظ صحیح اسم شخص او را تقدیر نکنید.
8. هرگز از افراد کوچکتر از شخصی تقدیر شونده برای تقدیر بر روی سن دعوت نکنید.
9. هرگز بدون هماهنگی با تمام مدیران تقدیر را انجام ندهید.
10. هرگز در زمان تقدیر تاخیر نکنید.


منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

نویسنده: عادل میرشاهی (سردبیر شارا)
 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟


  بررسی دو دیدگاه در خصوص مسئولیت اجتماعی


  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم


  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر


  آیا روزنامه‌نگاری و روابط‌عمومی در یک صنعت ادغام می‌شوند؟


  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما


  هرچه من را تأیید کند، درست است!


  خبرنگاران دانشجو با طوفان اطلاعات نادرست در اعتراضات پردیس روبرو هستند


  چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی


  نابینایان و هوش مصنوعی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد