درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 25 اردیبهشت 1403 - 18:04   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ما دقیقاً چه‌کاره‌ایم؟
  چرا «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» و «روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی» از تقویم رسمی کشور حذف شد؟
  منصور شیخ‌الاسلامی مدیر حوزه مدیر روابط‌عمومی صندوق کارآفرینی امید شد
  تنزل جایگاه روابط‌عمومی: مشکلی دیرینه و فراتر از دولت‌ها
  ۲۷ اردیبهشت، روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  در روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی چه باید کرد؟
  عذرخواهی و گلایه‌های عضو باسابقه شورای روابط‌عمومی استان مازندران
  مدیرکل روابط‌عمومی‌ و امور بین الملل استانداری فارس: آموزش، پیش نیاز عملکرد مطلوب روابط عمومی‌هاست
  روز ملی روابط‌عمومی: بازگشایی پارادایم جدید روابط‌عمومی
  چگونه روابط‌عمومی دیجیتال را با موفقیت با روابط‌عمومی داخلی ادغام کنیم
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 10555صفحه نخست » دوشنبه، 22 اردیبهشت 1393 - 05:42
مدیریت انتخاب کانال های توزیع
بازار قدیمی ترین سیستم توزیع بوده وبسیاری از تولید کنندگان به طور سنتی محصولات خود را به توزیع کنندگان ودلالان خارج از سازمان می دادند. وآنها را مشتری تلقی می کردند واصلاً به اینکه چه بر سر محصول آنها پس از خروج از درب کارخانه تا رسیدن به مصرف کننده می آمد نمی اندیشیدند ، اما امروزه شرکتها وتولید کنندگان کالاها وخدمات به مسیرها وکانال های توزیع کالا تا مصرف کننده وتامین کنندگان مواد اولیه نگاهی متفاوت بر گذشته دارند و به اهمیت زنجیره های تامین وتوزیع در کسب وکار پی برده اند .
  

دانلود فایل کامل مقاله

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران(شارا)، بازار قدیمی ترین سیستم توزیع بوده وبسیاری از تولید کنندگان به  طور سنتی محصولات خود را به توزیع کنندگان ودلالان خارج از سازمان می دادند. وآنها را مشتری تلقی می کردند واصلاً به اینکه چه بر سر محصول آنها پس از خروج از درب کارخانه تا رسیدن به مصرف کننده می آمد نمی اندیشیدند ، اما امروزه شرکتها وتولید کنندگان کالاها وخدمات به مسیرها وکانال های توزیع کالا تا مصرف کننده وتامین کنندگان مواد اولیه نگاهی متفاوت  بر گذشته دارند.وبه اهمیت زنجیره های تامین وتوزیع در کسب وکار پی برده اند . کانال توزیع مسیری است که از آن برای انتقال کالا از تولید کننده به مصرف کننده نهایی استفاده می شود ویک کانال توزیع همیشه شامل تولید کننده ومصرف کننده نهایی است ومهمترین وظیفه سیستم توزیع این است که کالا رادر زمان ومکان مناسب در دسترس مشتریان بالقوه قرار دهد . تصمیم درباره کانال توزیع وفروش کالا از مهمترین تصمیماتی است که مدیران بازاریابی با آن روبرو هستند . زیرا برای بسیاری از شرکت ها مزیت رقابتی در دست یافتن به سیستم های توزیع خلاق است .

  

مقدمه:
تولید کنندگان انجام بعضی از امور مربوط به فروش کالاهای خود را به واسطه های توزیع واگذار می کنند . وقسمتی از نظارت وکنترل خود بر نحوه فروش کالا را از دست می دهند اما با توجه به اینکه بسیاری از تولید کنندگان توانایی مالی لازم برای بازاریابی  مستقیم را ندارند وبرای صرفه جویی های ناشی از توزیع کالا وایجاد بازده بیشتر از اینکه منابع مالی خود را صرف حرفه اصلی خود کرده وعایدی بیشتری را نصیب خود کنند زیر بار خرده فروشی کالاهای خود نخواهند رفت واستفاده از واسطه ها باعث افزایش بهروری در امر رساندن کالاها به بازارهای مصرف کننده می شود و واسطه های توزیع با ارتباطاتی که با یکدیگر دارند واستفاده از تجربیات وتخصص خود وحجم عملیات قابل ملاحظه ، معمولاً بهتر از خود شرکت ها برای آنها  مفید واقع می شوند . واز

سوی دیگر مصرف کنندگان خواهان تنوع زیاد در کالاها اما در مقادیر اندک هستند . که توزیع کنندگان باعقد قرارداد با تولیدکنندگان بسیاری کالاهای متنوع در مقیاس زیاد خریداری کرده واز منافع تخفیفات خرید عمده بهره می برند و آنها را در مقادیر کم اما با تنوعی که مورد نیاز مصرف کنندگان است عرضه می کنند وفواصل زمانی ومکانی ومالکیتی میان کالاها وکسانی که به انها نیاز دارند را از میان بر می دارند وبرای اینکار نسبت به جمع آوری اطلاعات درباره مشتریان فعلی وبالقوه وجلب نظر مشتریان نسبت به کالا ومذاکره بر سر قیمت ودیگر شرایط انجام معامله پرداخته ووجوه مورد نیاز برای تامین مالی موجودی محصول را انجام داده ومخاطرات انجام کار را می پذیرند.

 

نویسندگان : حسین رنجبر گلشواری -  دکتر شهباز براهویی

 

منبع: TMBA

 

 

 

   
  

فايل ها الصاقي:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی از حقوق بشر تا بخش کشاورزی


  ۷ اصل حمایتی در روابط


  4 نکته برای ایجاد برندسازی کارفرمایی استارتاپ شما


  روابط‌عمومی ایدیولوژیک؛ اثرهای مثبت و منفی


  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن


  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن


  ایران قوی با روابط عمومی قوی


  پرورش صحیح، در گروی آموزش مناسب


  خبرنگاری توسعه


  چند نکته در مورد بهترین راه برای نوشتن بیانیه مطبوعاتی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد