درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 12 خرداد 1403 - 01:21   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟

  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


ادامه ادامه مطلب دو

نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه

  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


ادامه ادامه مطلب سه

5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند

  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نشت اسناد داخلی گوگل جزئیات عملکرد الگوریتم رتبه‌بندی را آشکار می‌کند
  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند
  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه
  جلسه فوق محرمانه ای در مادرید با حضور مدیران اجرایی گوگل دیپ مایند، آنتروپیک و هوش مصنوعی مایکروسافت آغاز می‌شود
  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟
  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟
  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم
  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید
  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟
  استراتژی‌های روابط‌عمومی برای رسیدن به نسل Z
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 12583صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیسه شنبه، 21 مرداد 1393 - 11:52
رسانه‌ها و نظام بانکی دو روح در یک کالبد
حسن جعفری طاهری-کارشناس نظام بانکی - بانک‌ها یکی از شریان‌های اقتصادی و اجتماعی جوامع مدرن هستند که بخش عمده‌ای از امور زندگی روزمره مردم را به دست گرفته‌اند و با عملکرد خود می‌توانند به ارتقای سطح زندگی و ایجاد جو سالم اجتماعی و اقتصادی کمک کنند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- ارائه خدمات مطلوب بانکی از جمله دریافت و پرداخت از انواع حساب‌های بانکی، انتقال وجه، انواع خدمات ارزی و پرداخت انواع تسهیلات، بخشی از نیازهای روزمره است که با رفاه اجتماعی و اقتصادی شهروندان رابطه تنگاتنگ دارد و در صورت هرگونه اختلال در ارائه این خدمات، می‌تواند آسیب‌های جدی اجتماعی و اقتصادی ایجاد کند و مشکلاتی را فراهم آورد.

با این حال به رغم گسترش خدمات مذکور و توسعه تدابیر مدیریتی لازم، از جمله آموزش نیروی انسانی، بازنگری مستمر فرایندها، فراهم کردن امکانات پاسخگویی و اطلاع‌رسانی شبانه‌روزی از طرق مختلف، بعضاً شاهد عدم انطباق کامل خدمات بانک‌ها با انتظارات و خواسته‌های مردم و در نتیجه نارضایتی و ایجاد مشکل در خدمات‌رسانی بانکی هستیم که نباید از آن غافل شد؛ به این منظور همواره باید با بررسی‌های لازم، آسیب‌های تنش‌زای خدمات بانکی را شناسایی و با رفع آن در راستای ایجاد تعادل بین انتظارات مردم از شبکه بانکی و واقعیت‌های خدمات‌رسانی تلاش بیشتری کرد. با توجه به نقشی که برای رسانه‌ها متصور است، شاید یکی از بهترین راه‌های برقراری تعادل بین انتظارات مردم و خدمات بانکی، ایجاد رابطه مناسب بین نظام بانکی و رسانه‌ها برای آگاهی‌بخشی در جامعه و هدایت منطقی انتظارات مردم از سیستم بانکی است تا خلأهای موجود در این بخش را که شاید عمدتاً جنبه روانی و احساسی دارند، پر کند.

رسانه‌ها با توجه به گستره حضور، قدرت نفوذپذیری، تکثر و تکرار پیام می‌توانند ضمن انتقال سریع اطلاعات و پیام در کمترین زمان ممکن، دست کم مقداری از حجم روانی تنش‌های موجود در این زمینه را کاهش دهند و از سوی دیگر، با هدایت افکار عمومی، انتظارات جامعه را با واقعیت‌های موجود نظام بانکی کشور انطباق دهند و با آگاهی‌رسانی در زمینه خدمات‌رسانی بانکی از تعمیق شکاف بین انتظارات و امکانات جلوگیری کنند.

رسانه‌ها- به ویژه در زمان‌های بحرانی و رویدادهای خاص بانکی- با اطلاع‌رسانی به هنگام و انتقال درست و منطقی اطلاعات می‌توانند به رفع دغدغه‌های موجود در این زمینه کمک کنند.
با عنایت به آنچه بیان شد، می‌توان بر ضرورت ایجاد رابطه مناسب با رسانه‌ها در انتقال درست و کامل اطلاعات و جلوگیری از تنش اقتصادی و اجتماعی صحه گذاشت تا از این رهگذر با کمترین هزینه، خدمات مطلوبی را به مردم ارائه کرد. بدیهی است، وظیفه اصلی این بخش در بانک‌ها بر عهده روابط عمومی‌هاست و آن‌ها می‌توانند با نگاه حرفه‌ای و عملی به این مهم جامه عمل بپوشانند.


منبع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  آنچه در مورد اطلاعات نادرست به شما می‌گویند را باور نکنید


  چگونه یک برند شخصی قوی بسازیم: نکات کلیدی از کارشناسان


  استراتژی‌های روابط‌عمومی برای رسیدن به نسل Z


  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟


  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید


  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم


  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟


  جلسه فوق محرمانه ای در مادرید با حضور مدیران اجرایی گوگل دیپ مایند، آنتروپیک و هوش مصنوعی مایکروسافت آغاز می‌شود


  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد