درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 26 اردیبهشت 1403 - 14:52   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ضرورت گذر از ارتباطات سنتی و حرکت به سمت اطلاع‌رسانی نوین
  چشم‌انداز روابط‌عمومی در ایران: امید یا چالش؟
  پایگاه و جایگاه روابط‌عمومی در ایران
  ۲۷ اردیبهشت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  نقش روابط‌عمومی در جهش تولید با مشارکت مردم
  بیانیه انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن
  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم
  هفت اشتباه زبان بدن
  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 2764صفحه نخست » گفتگوپنجشنبه، 1 فروردین 1392 - 05:13
روابط عمومی متولد شد
محمود مختاریان- روزنامه نگار- استاد دانشگاه - ارتباطات را جدی بگیریم که ما دموکراسی نداریم، ما مدیاکراسی داریم. اندیشه بکاریم، عادت درو کنیم، عادت بکاریم، فرهنگ درو کنیم.
  

شارا، محمود مختاریان- همه می دانیم که امروز در جهان حرف اول را کسی می زند که اطلاعات بیشتری داشته باشد. در روزهای پایان سال 91 موسسه «مارس وان» دعوت به ثبت نام برای سفر به مریخ کرد. «باس لنسد روپ» مدیر این موسسه اعلام کرد 70 ایرانی ثبت نام کرده اند و شهامت و اشتیاق ایرانی ها برای سفر به کرات دیگر را تحسین کرد. جوانان ما لحظه به لحظه تمامی رسانه های جهان را رصد می کنند و اطلاعات ریز آن ها را دارند.
 هم اکنون 3500 شبکه ماهواره قابل رویت در ایران، برنامه پخش می کنند که 600 شبکه برای پخش برنامه های خود از ایران آگهی می گیرند و یک شبکه تجاری اروپایی چون روزانه 700 ایمیل از ایران داشته مجری ایرانی استخدام کرده است. فراموش نکنیم ایران پس از چین دومین کشور وبلاگ جهان است. هم اکنون یک میلیون ایرانی وبلاگ دارند و شگفت آور این که 50 هزار بچه زیر 10 سال ایرانی صاحب وبلاگ هستند. ناگفته نماند روابط عمومی ها باید بدانند رسانه ها چشم و گوش مردم هستند. وظیفه رسانه مکتوب تولید فکر و آوردن اندیشه های نو است. در 22 بهمن امسال شایع شد که هر کس شماره اتومبیلش را به راهنمایی و رانندگی پیامک کند جریمه اش بخشیده می شود. میلیون ها نفر در سراسر ایران شماره های اتومبیل خود را پیامک کردند در حالی که اصلا چنین خبری وجود نداشت. وظیفه اصلی هر روابط عمومی جلب اعتماد مخاطبان است. زمانی که در المپیک مدال کشتی قهرمان ما را به ناحق ندادند اتفاق عجیبی افتاد. روابط عمومی این فدراسیون از مردم ایران و جهان خواست پیام اعتراض خود را به گوش جهانیان برسانند. 300 هزار نفر از سراسر جهان به فدراسیون جهانی کشتی ایمیل فرستادند و آن ها را نکوهش کردند که چرا حق این قهرمان را ندادید. فدراسیون جهانی کشتی رسما عذرخواهی و ضمن پوزش خواهش کرد که دیگر پیام نفرستند.
 روابط عمومی های ما به خوبی رسانه ها را می شناسند، وظایف و نقش خودشان را در این تعامل بلدند. آن ها می دانند با رفتار و کردار سنتی نمی توان به جنگ مشکلات امروز رفت و گفته یورگن هابرماس استاد ارتباطات را جدی بگیریم که ما دموکراسی نداریم، ما مدیاکراسی داریم. اندیشه بکاریم، عادت درو کنیم، عادت بکاریم، فرهنگ درو کنیم.

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ۷ اصل حمایتی در روابط


  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن


  4 نکته برای ایجاد برندسازی کارفرمایی استارتاپ شما


  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن


  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن


  هفت اشتباه زبان بدن


  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم


  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها


  چند نکته در مورد بهترین راه برای نوشتن بیانیه مطبوعاتی


  چرا «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» و «روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی» از تقویم رسمی کشور حذف شد؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد