درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 27 اردیبهشت 1403 - 02:56   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ضرورت گذر از ارتباطات سنتی و حرکت به سمت اطلاع‌رسانی نوین
  چشم‌انداز روابط‌عمومی در ایران: امید یا چالش؟
  پایگاه و جایگاه روابط‌عمومی در ایران
  ۲۷ اردیبهشت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  نقش روابط‌عمومی در جهش تولید با مشارکت مردم
  بیانیه انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن
  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم
  هفت اشتباه زبان بدن
  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 4601صفحه نخست » چهارشنبه، 23 مرداد 1392 - 17:18
بانک‌ها با شعارهای تبلیغاتی شان چه می‌گویند
  

شارا- شعارهای تبلیغاتی را می‌توان کوتاه‌ترین و ظریف‌ترین شکل از بزرگترین ادعاها در مورد موضوعی خاص دانست.
 به گزارش پایگاه تحلیلی خبری دنیای صنعت، شعار سازمانی یکی از ابزارهای قدرتمند در راستای ایجاد و تداعی معنا و تصورات مطلوب در ذهن مشتری است که بانک‌ها باید برای ساختن یک شعار تبلیغاتی مناسب به آن توجه لازم را داشته باشند.
 
 تحقیقات نشان داده‌است که شعار یک برند، با ذهن ناخودآگاه مخاطبان ارتباط نزدیک داردو شعار‌ها می‌تواند از طیق برقراری ارتباط مستحکم با ذهن مخاطبان معنای بسیار مطلوبی برجای گذارد.
 
 متاسفانه بسیاری از سازمان‌ها که در میان آنها بانک‌ها کم نیستند توانایی شعار در خلق ارزش افزوده را فراموش کرده‌اند، در ایران اگرچه موسساتی که خدمات مربوط به پول را ارئه می‌دهند سعی در انتخاب شعاری مناسب را دارند اما در واقع ویژه گی‌های اصلی شعار مناسب را در خود ندارند.
 
 در واقع شعار بانک‌ها فاقد نوآوری، تفکربلند مدت و ارزش آفرین می‌اشند که باید بیش از پیش بانک‌ها و موسسات مالی بدان توجه کنند.
 
 مشخصات شعارهای تبلیغاتی
 شعارهای تبلیغاتی دارای مشخصاتی هستند که متخصصان در هنگام بکارگیری آنها توجه خاصی به شاخص‌ها و معیارهای تعیین آن دارند تا هرچه بیشتر بتوانند در راستای تاثیر گذاری بیشتر و جلب مخاطبان بیشتر گام بردارند.
 
 با رعایت این معیارها و شاخص‌ها است که شعار می‌تواند کارکرد اصلی خود را داشته باشدو شرکت یا موسسات را در تحقق اهدافشان یاری کند.
 
 به همین منظور بهتر آنست که شعار تبلیغاتی متفاوت از آنچه که رغیب یا رغیبان ادعا می‌کنند باشد تا قابل کپی برداری نیز نشود، چراکه فلسفه وجودی شرکت‌ها و سازمان‌ها منحصر به فرد است و شعاری که آنها را ترویج و یاداوری می‌کند نیز باید متفاوت باشد.
 
 شعارها باید به گونه‌ای تهیه شوند که دارای وزن مناسب بوده و در عین حال ساده و روان باشند تا مخاطبان با کمی کمک قادر به یاداوری آن باشند.
 
 طراحان این شعارها نه تنها باید در زمینه حرفه شان متخصص باشند، بلکه مهمتر از آن باید افراد جامعه را خوب بشناسند.
 
 در واقع این نکته بسیار حائز اهمیت است که باورپذیری، به خاطر سپاری و به یادآوردن یک شعار تبلیغاتی به شدت به باورها، خاطرات، سطح سواد و اگاهی مردم و حتی تکیه کلام‌های رایج در میان مردم بستگی تام دارد به همین منظور نوشتن یک آگهی و مخصوصا شعار تبلیغاتی در اغلب موارد فقط از دست کارشناسان آن حوزه که اشراف کامل به مردمی که مخاطب این شعار هستند مربوط می‌شودو از دست آنها بر می‌آید.
 
 شعاری مناسب خواهد بود که سطح معقولی از باورپذیری را با خود به همراه داشته باشد.
 
 در اینجا به برخی از خصوصیات یک شعار تبلیغاتی مناسب اشاره می‌کنیم:
 
 اول اینکه دارای توانایی و قابلیت ماندگاری در اذهان مشتریان را دارا بوده و به سختی فراموش گردد.
 
 تداعی کننده نام برند بوده و بتواند مزایای اصلی یک محصول یا برند را برای مشتریان بالقوه بیان کند.
 
 از جمله ویژه گی‌های دیگری که یک شعار مناسب تبلیغاتی باید داشته باشد این است که نیاز و خواسته در مشتری ایجاد کرده و بازگو کننده مزایای کلیدی برند باشد.
 
 انعکاس دهنده هویت برند بوده و القا کننده احساس مثبت در قبال برند مربوطه باشد.
 
 در اینجا به برخی از شعار‌های تبلیغاتی بانک‌های خارجی اشاره می‌کنیم.
 
 ، ABBEY Natianal Bank بیشترین ایده برای پول و سرمایه شما،
 
 AIG ماپول را می‌شناسیم، U.S Bank بله، آینده با ما درخشان‌تر خواهد بود.
 منبع: دنیای صنعت

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ۷ اصل حمایتی در روابط


  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن


  4 نکته برای ایجاد برندسازی کارفرمایی استارتاپ شما


  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن


  هفت اشتباه زبان بدن


  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن


  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم


  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها


  چند نکته در مورد بهترین راه برای نوشتن بیانیه مطبوعاتی


  چرا «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» و «روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی» از تقویم رسمی کشور حذف شد؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد