درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 8 اردیبهشت 1403 - 07:37   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدل قدرتمند هوش مصنوعی جدید، گفتار را به متن، حتی اصطلاحات تخصصی شرکت شما، به دقت تبدیل می‌کند
  چگونه مخاطبان خود را تعریف کنید: راهنمای گام به گام
  روزنامه‌نگاران نگاه انتقادی خود را به سمت کارفرمایان خود معطوف می‌کنند
  آستری‌بات اس وان: ربات انسان‌نمای سریع و دقیق
  سرپرست مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت منصوب شد
  سهام متا به دلیل نگرانی‌های مربوط به هزینه‌های هوش مصنوعی و کاهش رشد سقوط کرد
  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری
  عملکرد آژانس‌های روابط‌عمومی WPP در سه ماهه اول ۲۰۲۴ چگونه بود؟
  آینده روابط‌عمومی مستقل
  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 4732صفحه نخست » جهان روابط عمومیچهارشنبه، 30 مرداد 1392 - 21:11
روابط عمومی کارآمد و تاثیرگذار
فاطمعه پورمعصوم - علم روابط عمومی و بازاریابی امروز جهان درگیر یک مفهوم است و آن محتواست! امروز روابط عمومی‌ها و بازاریابان نه با سخنوری و نه با تبلیغ به دنبال جذب مخاطب هستند.
  

شارا- علم روابط عمومی و بازاریابی امروز جهان درگیر یک مفهوم است و آن محتواست! امروز روابط عمومی‌ها و بازاریابان نه با سخنوری و نه با تبلیغ به دنبال جذب مخاطب هستند بلکه جهان متصل امروز تنها با محتوا درگیر می‌شود.

بنابراین، برای داشتن یک روابط عمومی و بازاریابی حرفه‌ای، نیاز هست تا پیام‌ها به موفق‌ترین صورت هدایت شده و قابل درک باشند که در بیشتر اوقات برای تجزیه‌ و تحلیل این موفقیت و سنجش تاثیرگذاری نقطه‌ اوج یک کسب‌وکار، علومی چون جامعه‌شناسی و فناوری به کمک کارشناسان برای بررسی نوع رفتار برخط افراد می‌آیند تا برآیند قابل استفاده‌ای را رقم زنند.

در این زمینه، «جونی بن‌تُود” یادداشتی را با عنوان «تاثیر نکته‌ اوج» به نگارش درآورده است که سه کلید طلایی موثر در ارائه‌ی پیام تایرگذار را معرفی‌می‌کند؛ کلید‌هایی که محتوا، زمان و نوع تاثیرگذاری را به دنبال دارند.

  • محتوا: مطمئن شوید که بحث و گفتگو در مورد موضوعی خاص، مفید و قابل انتفاع برای دیگران باشد.

  • زمان: زمانی که دیگران به موضوع علاقه مند شدند و بحث را پذیرا شدند، حتما بحث و گفتگو را ادامه دهید ( چراکه دیگران هشیار شده‌اند)

  • نوع تاثیرگذاری: در این راه، سعی کنید بیشترین نزدیکی را به رفتار شخصیت‌ها و مخاطبانتان داشته باشید.

هم چنین، جونی در ادامه به سایت «ادلمن» اشاره دارد که از روش‌های خاصی  برای تجزیه و تحلیل رفتار افراد استفاده می‌کند تا بتواند نوع تاثیرگذاری‌ها و انتفاع آن‌ها را تشخیص دهد.

البته ادلمن، پنج نوع تاثیرگذاری را برای خود تعریف کرده است.

 

Influence

  1. تقویت‌کننده: این نوع از افراد دارای مخاطبان وسیع و دنبال کنندگان بسیاری هستند و سعی‌ می‌کنند با داشتن عمق نگاه و حرفه‌ای‌گرایی، نظرات خوانندگان خود را نیز درنظر بگیرند و بکار بگیرند. هر چند که این نوع از رفتار دارای انگیزه‌های تجاری و حرفه‌ای بسیار قوی است ولی سعی می‌کند تا اولین اولویت خود را حفظ تعداد انبوه دنبال‌کنندگان را حفظ کند. چنان‌که، برای بسته‌های رسانه‌ای که امکان اشتراک مطلب، بازتوییت و درج نظر را افزایش می دهند، توجه بیشتری را نشان می‌دهند. از این روی، تقویت‌کننده‌ها رابطه‌ی خوبی با محتوای ایده پردازان برای کسب ایده دارند.

  2. ایده‌پرداز: این دسته از افراد دارای ذهن‌های خلاق و مستعدی برای ایجاد مفاهیمی هستند که شاید دیگران براحتی در مورد آن‌ها صحبت می‌کنند؛ آن‌ها به تعداد زیادی از مخاطب نیاز ندارند، در واقع نظرات روشنفکرانه‌ی آن‌ها به خودی خود ،حالت سیال پیدا کرده و در گفتگوهای دیگران منتشر می‌شود. هم چنین این دسته از افراد ارتباط خوبی می‌توانند با تقویت‌کننده‌ها و نگه‌بانان داشته باشند.

  3. نگهبانان: نگهبانان آن دسته از افرادی هستند که دارای مخاطبان بسیار کمتری نسبت به دو گروه قبلی هستند؛ آن‌ها علاقه دارند تا بعد از ترک دو گروه تقویت‌کننده و ایده‌پرداز در پای بحث نشسته و در مورد یک موضوع خاص به جمع‌آوری اطلاعات بپردازند. این گروه بیشتر با ایده‌پردازان دم‌خور بوده و با آن‌ها در موضوع و بحث خاصی شرکت می‌کنند.

  4. تفسیرگر: مفسران به صورت جداگانه دارای نفوذ کمی هستند، چنان که رفتار آن‌ها بیشتر از دادن یک نظر است؛ سعی می‌کنند تا جوانب مختلف موضوع بحث را بشکافند و آن را تعدیل کنند. ( به خصوص زمانی که نظرات منفی در پست‌ها مطرح می‌شود، این دسته برای اصلاح اشتباهات وارد عمل می‌شوند.)

  5. مشاهده‌گر: این دسته ردپایی جز در موتورهای جستجو از خود به جا نمی‌گذارند و بر اساس نتایج این موتورها قابل لمس بوده و دیده می‌شوند.

بر اساس  پنج گروهی که ادلمن برای تجزیه وتحلیل افراد در محیط آن‌لاین تقسیم‌بندی کرده است شاید روابط‌عمومی‌ها و بازاریابان حرفه‌ای به صورت آسان‌تری بتوانند نقش خود را در دست‌یابی به موفقیت ایفا کنند، موفقیتی که بی‌شک در محدوده‌ی مالی و زمانی مشخصی قابل دسترسی خواهد بود و با تعامل بدست خواهد آمد.

منبع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران(شارا)
برگرفته از:
http://socialmedia.ir/online-communication/online-public-relations/influence-pr.html

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  هرگز کسی را آزار نده


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد