درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 26 اردیبهشت 1403 - 00:42   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ما دقیقاً چه‌کاره‌ایم؟
  چرا «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» و «روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی» از تقویم رسمی کشور حذف شد؟
  منصور شیخ‌الاسلامی مدیر حوزه مدیر روابط‌عمومی صندوق کارآفرینی امید شد
  تنزل جایگاه روابط‌عمومی: مشکلی دیرینه و فراتر از دولت‌ها
  ۲۷ اردیبهشت، روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  در روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی چه باید کرد؟
  عذرخواهی و گلایه‌های عضو باسابقه شورای روابط‌عمومی استان مازندران
  مدیرکل روابط‌عمومی‌ و امور بین الملل استانداری فارس: آموزش، پیش نیاز عملکرد مطلوب روابط عمومی‌هاست
  روز ملی روابط‌عمومی: بازگشایی پارادایم جدید روابط‌عمومی
  چگونه روابط‌عمومی دیجیتال را با موفقیت با روابط‌عمومی داخلی ادغام کنیم
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 52583صفحه نخست » گفتگوسه شنبه، 30 خرداد 1402 - 15:30
نقش کارگروه روابط‌عمومی‌ سندیکا در توسعه‌ و ترویج فرهنگ بیمه
نقش کارگروه روابط‌عمومی‌ سندیکا در توسعه‌ و ترویج فرهنگ بیمه را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
سیدفرید میرموسوی، مدیر روابط‌عمومی و تبلیغات شرکت بیمه دی بار دیگر به عنوان دبیر اول کارگروه روابط‌عمومی‌ سندیکای بیمه‌گران ایران انتخاب شد. کارگروه روابط‌عمومی‌ به دلیل ماهیت فعالیت این واحد، همیشه کارکردی متفاوت و محوری در سندیکای بیمه‌گران ایران برعهده داشته و درخشش کسانی چون مهدی شمسایی، بهروز میرزایی و داود شکری دبیران سابق این کارگروه، انتظارات ویژه‌ای را در اذهان پدید آورده و بار مسؤلیت میرموسوی را نیز سنگین‌تر ساخته است.
  

 شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || سیدفرید میرموسوی، مدیر روابط‌عمومی و تبلیغات شرکت بیمه دی بار دیگر به عنوان دبیر اول کارگروه روابط‌عمومی‌ سندیکای بیمه‌گران ایران انتخاب شد. کارگروه روابط‌عمومی‌ به دلیل ماهیت فعالیت این واحد، همیشه کارکردی متفاوت و محوری در سندیکای بیمه‌گران ایران برعهده داشته و درخشش کسانی چون مهدی شمسایی، بهروز میرزایی و داود شکری دبیران سابق این کارگروه، انتظارات ویژه‌ای را در اذهان پدید آورده و بار مسؤلیت میرموسوی را نیز سنگین‌تر ساخته است.

در همین رابطه‌ با ایشان گفت‌وگویی داشتیم که ماحصل آن را در زیر می‌خوانید:
 
 آقای میرموسوی جنابعالی نقش روابط‌عمومی‌ها‌ی صنعت بیمه در افزایش ضریب نفوذ بیمه را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
 
 _ افزایش ضریب نفوذ بیمه در میان عموم مردم، ناشی از متغیرهایی است که یکی از مهم‌ترین آنها، توسعه‌ی فرهنگ بیمه بوده و بدیهی است متولی این موضوع نیز، روابط‌عمومی‌ها‌ی شرکت‌های بیمه‌ای هستند. در این خصوص هر چه روابط‌عمومی‌ها‌ عملکرد بهتری داشته و در راستای توسعه و ترویج فرهنگ بیمه نقش مؤثرتری ایفا نمایند، ضریب نفوذ بیمه در جامعه نیز، ارتقاء خواهد یافت.
 
 تعامل روابط‌عمومی‌ها‌ در ارتباط با شبکه‌‌های اجتماعی چگونه باید باشد؟ آیا شرکت‌‌های بیمه در این زمینه توانسته‌اند موفق عمل کنند؟
 
 _با استقبال جوامع از شبکه‌های اجتماعی، این راه‌های ارتباطی نوظهور توانسته‌اند خود را به عنوان یکی از اجزاء اکوسیستم ارتباطی شناسانده و نقش تعیین کننده‌ای در انتقال پیام و محتوا و همچنین، شکل‌گیری و جهت‌دهی به افکار عمومی داشته باشند. در چنین شرایطی، حضور روابط‌عمومی‌ها‌ در شبکه‌های اجتماعی، دیگر نَه یک انتخاب، بلکه یک ضرورت به نظر می‌رسد تا بتوانند از امکانات موجود در چنین پلتفرم‌هایی در جهت تقویت برند خود بهره‌مند شوند. در خصوص موفقیت یا عدم موفقیت حضور شرکت‌های بیمه در این رسانه‌ها تاکنون، مطالعه و ارزیابی دقیقی در این خصوص صورت نگرفته است که بتوان در مورد آن قضاوت کرد. از دیگر سو، می‌بایست به این نکته نیز اشاره نمود که روابط‌عمومی‌ها‌ی بیمه‌ها، عموما دارای لحن و بیانی رسمی بوده و به طور سنتی، روشی یک سویه و تک صدایی را برای اطلاع‌رسانی یا انتقال پیام و محتوای خود به مخاطبان دنبال می‌کنند. این در حالی است که از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های شبکه‌های اجتماعی، لحن صمیمی و غیررسمی جاری در آن‌ها، در کنار رویکرد تعاملی، چند سویه و اغنائی آن‌هاست. این موضوع، چالشی است که روابط‌عمومی‌ها‌ی برندهای بیمه‌ای می‌بایست با آن مواجه شده و در راستای نزدیکی و قرابت هرچه بیشتر به زبان موجود در این پلتفرم‌ها کوشش نمایند.
 
 جایگاه روابط‌عمومی‌ در شرکت‌های بیمه چگونه است؟ آیا تحول سازمانی حوزه‌ی روابط‌عمومی‌ از«مدیریت» به «معاونت» در شرکت‌های بیمه‌ای امکان‌پذیر است؟
 
 _ مدیریت روابط‌عمومی‌ در شرکت‌های بیمه‌ای، عموما با مدیریت‌های «بازاریابی و فروش»، «امور مشتریان» و حتی «منابع انسانی و امور نمایندگان» فعالیت‌های مشترکی دارند. این در حالی است که امروزه در ادبیات مدرن مدیریتی از «یکپارچگی ارتباطات سازمانی» به عنوان یک ضرورت برای ساخت هویت برند که لازمه بقا در فضای کسب و کار در جامعه اطلاعاتی است، یاد می‌شود. در این مدل، سازمان‌ها باید، بتوانند به اذهان مخاطبین خود، محتوایی یکپارچه و پیامی منسجم را، مخابره نمایند. در این رویکرد، اقدامات بازاریابی، شرط لازم و فعالیت‌های برند سازی، شرط کافی برای رسیدن به اهداف شرکت قلمداد می‌شود که قطعا یکی از مهم‌ترین نتایج آن، تثبیت و تقویت برند است. با در نظر داشتن چنین رویکردی است که امکان تحول‌یابی مدیریت‌های روابط‌عمومی‌ به سطح معاونت ارتباطات، قابل طرح خواهد بود.
 
 نقش رسانه‌های تخصصی و روابط‌عمومی‌ها‌ در توسعه‌ی فرهنگ بیمه را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
 
 _ بی‌تردید رسانه‌هایی که به طور تخصصی در حوزه‌های مالی و بیمه‌ای مشغول فعالیت هستند، نقش به‌سزایی در بهبود عملکرد بنگاه‌های اقتصادی و برندهای بیمه‌ای دارند. بدیهی است این بهبوددهی و ارتقاء سطح کیفی در صنعت بیمه، نهایتا منتج به اعتماد و اقبال عمومی خواهد شد. از این رو، رسانه‌های تخصصی دارای نقشی مؤثر در توسعه‌ و ترویج فرهنگ بیمه در میان آحاد جامعه هستند.
 
 برنامه‌های کار گروه روابط‌عمومی‌ سندیکای بیمه گران در دوره جدید چیست؟
 
 _ برنامه‌هایی که در نظر گرفته شده را در سه بخش می‌توان تقسیم بندی کرد که شامل ارتقاء دانش، توسعه و تقویت فرهنگ بیمه و تدوین دستورالعمل‌ها و برنامه‌هاست که این اهداف در راستای هم‌افزایی و همکاری بیشتر اعضای سندیکا و به طبع هم‌راستا شدن تمامی شرکت های بیمه در جهت اهداف کلان صنعت و ترویج فرهنگ بیمه می‌باشد.
 
 منبع: باشگاه بیمه گران
 انتهای پیام/
 

 

 
 

 
 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی از حقوق بشر تا بخش کشاورزی


  ۷ اصل حمایتی در روابط


  ایران قوی با روابط عمومی قوی


  4 نکته برای ایجاد برندسازی کارفرمایی استارتاپ شما


  روابط‌عمومی ایدیولوژیک؛ اثرهای مثبت و منفی


  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن


  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن


  پرورش صحیح، در گروی آموزش مناسب


  خبرنگاری توسعه


  چند نکته در مورد بهترین راه برای نوشتن بیانیه مطبوعاتی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد