درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 8 اردیبهشت 1403 - 12:33   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت
  مزایای استفاده از دیوار رسانه‌ای در یک رویداد روابط‌عمومی
  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید
  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی
  تبلیغات فریبنده: تقویت روابط‌عمومی دیجیتال و امنیت تبلیغات حیاتی است
  پایان وب؟ چه خبر است؟
  عصر جمینی
  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی
  مدل قدرتمند هوش مصنوعی جدید، گفتار را به متن، حتی اصطلاحات تخصصی شرکت شما، به دقت تبدیل می‌کند
  چگونه مخاطبان خود را تعریف کنید: راهنمای گام به گام
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 5440صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیچهارشنبه، 3 مهر 1392 - 19:11
سومین گردهمایی آموزشی روابط عمومی های نظام مهندسی آغاز شد
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
  

 
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- نخستین روز سومین گردهمایی آموزشی مدیران و کارشناسان روابط عمومی با حضور اعضای هیئت رئیسه شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان ،مدیران وکارشناسان روابط عمومی استان ها در مرکز پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد.

به گزارش شارا به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور ، مهندس اخوان عبدالهیان رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی ضمن خوش امدگویی به میهمانان، بر اعتمادسازی بین سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان، اعضا و مسوولان تاکید کرد.

وی افزود: اگر هدف ما ارتقای جایگاه مهندسان و تاثیرگذاری در کیفیت پروژه‌ها است، هر نظام مهندسی برای رسیدن به این اهداف باید برنامه‌هایی داشته باشد و در این راستا نقش روابط عمومی در تجلی و رسیدن به غایت اهداف بسیار مهم است و برای نیل به این اهداف، هیات مدیره‌ها و روسای سازمان‌ها باید به این موضوع باور داشته باشند که روباط عمومی با ایجاد تعامل و رابطه با اعضا و کارکنان، می‌تواند بسیار موثر باشد.

وی بر این نکته تاکید کرد که مسوولان از ما خدمات مناسب می‌خواهند و مردم از ما امنیت و کیفیت ساخت و ساز و اعضا نیز شفافیت در اطلاع‌رسانی، صداقت در گفتار و عمل و دفاع از حقوقشان به شکلی مناسب را خواستارند و همه‌ی اینها نشان می‌دهد که روابط عمومی نقش بسیار مهمی در اطلاع‌یابی و اطلاع‌رسانی دارد.

اخوان عبدالهیان تصریح کرد: طبق مصوبه‌ای در هیات مدیره شورای مرکزی، هر روابط عمومی بودجه مشخصی دارد و برای تمام استان‌ها رابط مشخص شده تا با روابط عمومی و بین‌الملل شورای مرکزی در ارتباط باشند.

نمونه فعالیت روابط عمومی سازمان نظام مهندسی

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی برای نشان دادن اهمیت روابط عمومی به حادثه‌ای که حدود سه سال پیش در گلبهار شهرکی در 30 کیلومتری مشهد روی داد اشاره کرد و گفت: چهل هزار واحد مسکونی مسکن مهر در این شهرک ساخته شده و ساختمانی در مرحله اسکلت در آنجا فروریخت که در اثر آن دو نفر از کارگران جان خود را از دست دادند و مثل همیشه بدون درنگ، مهندس ناظر مقصر اصلی اعلام شد.

حتی یکی از نمایندگان مجلس نیز گفته بود که مهندس ناظر مقصر اصلی این حادثه است اما روابط عمومی سازمان با تلاش خود این تهدید را به فرصت تبدیل کرد. در این راستا سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی پس از بررسی متوجه شد که مهندسان و مجری خارج از ضوابط سازمان انتخاب شده و سازمان هیچ نقشی در حادثه نداشته است. ب

نابراین سازمان با ارایه گزارش دقیق از مراحل مختلف ساخت و ساز، نماینده مجلس را متقاعد کرد که علل واقعی حادثه کاملاً بررسی شده و پرونده در مسیر مناسب قرار گیرد و حتی دو روز بعد، نماینده مجلس اصلاحیه‌ای فرستاد و به این ترتیب سازمان در نقش مدعی‌العموم ظاهر شده و توانست به خوبی از مهندس ناظر دفاع کند.

اخوان در پایان سخنان خود بر داشتن رابطه مناسب و تعامل با قوه قضاییه، نمایندگان مجلس و مسوولان در جهت دفاع از حقوق مهندسان بویژه مهندسان ناظر تاکید کرد.

نقش آموزش در توسعه روابط عمومی سازمان نظام مهندسی

دکتر مهدی اژدری مقدم عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور نیز بر نقش کلیدی روابط عمومی‌ها تاکید کرد و نقش آموزش و پژوهش و ارتباط آن با روابط عمومی‌ها را پررنگ دانست.

وی به رشد تکنولوژی، وسایل ارتباط جمعی و شبکه‌های اجتماعی اشاره و اظهار کرد: کمتر سازمانی وجود دارد که به روابط عمومی و ارایه نقطه نظرات نیاز نداشته باشد.

نقش روابط عمومی در سازمان نظام مهندسی کشور

وی گفت: 250 هزار نفر مهندس، عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان هستند که در امر ساخت و ساز، خدمات زیادی به مردم ارایه می‌کنند ولی یکی از مظلوم‌ترین سازمان‌های متولی امر ساختمان است و این مساله بیانگر نیاز به فعالیت مستمر و فرهنگی مسوولان روابط عمومی است که برای این مظلومیت‌زدایی فکری اساسی کنند و با تعامل و اطلاع‌رسانی درست، تهدیدها را به فرصت تبدیل کنند.

روابط عمومی در سند چشم انداز کشور

دکتر ژدری مقدم با اشاره به اینکه در دنیای امروز، روابط عمومی، صرفاً ارایه خبر نیست، افزود: امروزه دامنه فعالیت‌های روابط عمومی بسیار وسیع و گسترده است و نمود آن در سند چشم‌انداز سازمان و به تبع آن در پیش‌نویس سند چشم‌انداز روابط عمومی سازمان‌های استان‌ها دیده شده است.

وی قانون را راهنما و کتاب اصلی برای فعالیت روابط عمومی‌ها دانست و گفت: مواد 2، 15 و 21 قانون عملاً بیانگر نقش و وظایف هیات مدیره‌ها است و نقش آموزش و پژوهش در همه‌ی این مواد بسیار پررنگ و اساسی است.
 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی


  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت


  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


  مزایای استفاده از دیوار رسانه‌ای در یک رویداد روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد