درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 21 خرداد 1403 - 01:23   

برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد


ادامه ادامه مطلب یک

چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است

  چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است


ادامه ادامه مطلب دو

60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است

  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


ادامه ادامه مطلب سه

اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی

  اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  شماره 67 فصلنامه کارگزار روابط‌عمومی منتشر می‌شود
  پایان عصر جستجوی سنتی؟ رسانه‌های اجتماعی به دروازه اصلی اطلاعات تبدیل می‌شوند
  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد
  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد
  نگاهی به بحث داغ در اجلاس هوش مصنوعی نیویورک
  استراتژی‌هایی برای ایجاد توسعه رهبری با بودجه محدود
  چالش روابط‌عمومی: غلبه بر چالش‌های بودجه
  واشنگتن پست در آستانه پذیرش تاریکی است
  تعامل و روابط انسانی در دنیای هوش مصنوعی: اصالت در روابط‌عمومی
  ۸ نشانه زبان بدن که نشان می‌دهد کسی همیشه نیاز به کنترل دارد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 54987صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعیپنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 10:52
گوگل متوجه می‌شود که عوامل هوش مصنوعی چالش‌های اخلاقی جدیدی ایجاد می‌کنند
محققان Google DeepMind در مقاله جدیدی که ابتدا با آکسیوس به اشتراک گذاشته شده است، می‌گویند: اعطای استقلال بیشتر به دستیارهای مجهز به هوش مصنوعی، مزایای وسوسه‌انگیزی را به همراه دارد - همراه با معضلات اخلاقی جدیدی که تازه شروع به بررسی آنها کرده‌ایم.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || محققان Google DeepMind در مقاله جدیدی که ابتدا با آکسیوس به اشتراک گذاشته شده است، می‌گویند: اعطای استقلال بیشتر به دستیارهای مجهز به هوش مصنوعی، مزایای وسوسه‌انگیزی را به همراه دارد - همراه با معضلات اخلاقی جدیدی که تازه شروع به بررسی آنها کرده‌ایم.

چرا مهم است

عوامل هوش مصنوعی پیشرفته که به عنوان دستیار، مشاور و همراه عمل می‌کنند، می‌توانند تکرار بعدی هوش مصنوعی باشند که مردم به صورت روزانه با آن مواجه می‌شوند.

ابزارهایی که در حال حاضر ساخته می‌شوند - اما عموماً هنوز مستقر نشده‌اند - می‌توانند پروز روابط‌عمومی را رزرو کنند، تقویم‌ها را مدیریت کنند، اطلاعات ارائه دهند و وظایف دیگری را انجام دهند.
این عوامل پیشرفته هوش مصنوعی ممکن است در نهایت با یکدیگر نیز تعامل داشته باشند.

محققان دیپ‌مایند در مقاله خود می‌نویسند: آنها می‌توانند ماهیت کار، تحصیل و فعالیت‌های خلاقانه و همچنین نحوه برقراری ارتباط، هماهنگی و مذاکره با یکدیگر را به طور اساسی تغییر دهند و در نهایت بر اینکه چه کسی هستیم و به چه کسی تبدیل می‌شویم، تأثیر بگذارند.

نحوه عملکرد

محققان، دستیارهای هوش مصنوعی را به عنوان "عوامل مصنوعی با رابط‌های زبان طبیعی که وظیفه آنها برنامه‌ریزی و اجرای دنباله‌ای از اقدامات از طرف یک کاربر - در یک یا چند دامنه - مطابق با انتظارات کاربر است" تعریف می‌کنند.

نویسندگان می‌نویسند که کار از جانب کسی مستلزم نمایندگی ارزش‌ها و علایق آنها و همچنین پایبندی به هنجارها و استانداردهای اجتماعی گسترده‌تر است.

اقدام مستقل همچنین خطر تصادف یا انتشار اطلاعات نادرست را به همراه دارد و تیم دیپ‌مایند استدلال می‌کند که این عوامل به محدودیت‌هایی نیاز دارند.

نویسندگان می‌نویسند: همانطور که عوامل هوش مصنوعی شبیه انسان و شخصی می‌شوند، مفیدتر می‌شوند، اما همچنین افراد را در برابر نفوذ نامناسب آسیب‌پذیر می‌کنند. این موضوع مسائل جدیدی را در مورد اعتماد، حریم خصوصی و هوش مصنوعی انسان‌سازی شده ایجاد می‌کند.

بزرگنمایی

مشاوران هوش مصنوعی به دانش زیادی در مورد کسی نیاز دارند تا آنچه را که توصیه خوبی تلقی می‌شود، ارائه دهند.

ایسون گابریل، دانشمند پژوهشی در تیم تحقیقات اخلاق در دیپ‌مایند و یکی از نویسندگان مقاله، می‌گوید: یک مشکل این است که یک نماینده می‌تواند به جای توصیه‌های خوب، به کسی که دوست دارد توصیه‌هایی بدهد.

او می‌گوید: "این به سؤال بسیار عمیق‌تری منتهی می‌شود، که این است، «از کجا می‌دانی چه چیزی برای یک فرد خوب است؟»

بین خطوط

فناوران درباره اهمیت همسویی، یا اینکه چقدر اهداف و رفتار هوش مصنوعی با ترجیحات افرادی که از آن استفاده می‌کنند مطابقت دارد، صحبت می‌کنند.

محققان دیپ‌مایند یک مفهوم به روز شده و چهاروجهی از همسویی را برای عوامل هوش مصنوعی پیشنهاد می‌کنند که خود دستیار هوش مصنوعی، کاربر، توسعه‌دهنده و جامعه را در نظر می‌گیرد.
یک دستیار هوش مصنوعی زمانی که به طور نامتناسبی یکی از این ذینفعان را بر دیگری ترجیح می‌دهد، نادرست است.

به عنوان مثال، اگر یک هوش مصنوعی اهداف خود را به قیمت کاربر یا جامعه دنبال کند - یا اگر برای سود نامتناسبی برای شرکت سازنده آن طراحی شده باشد، ممکن است دچار اشتباه شود.

 فتنه

اگر عوامل هوش مصنوعی به طور گسترده مورد استفاده قرار گیرند، با یکدیگر مواجه خواهند شد و سؤالاتی را در مورد نحوه همکاری و هماهنگی - و همچنین آنچه در هنگام تضاد اتفاق می‌افتد، ایجاد می‌کنند.

گابریل می‌گوید: "اگر آنها صرفاً به دنبال منافع کاربران خود به شیوه‌ای رقابتی یا آشفته باشند، به وضوح می‌تواند منجر به شکست هماهنگی شود."

نکته مثبت

محققان می‌گویند دستیاران هوش مصنوعی می‌توانند به سهولت دسترسی به خدمات عمومی یا افزایش بهره‌وری کمک کنند.

اما آنها همچنین می‌توانند نابرابری‌ها را عمیق‌تر کنند و تعیین کنند که "چه کسانی می‌توانند چه کاری را، در چه زمانی و به چه ترتیبی انجام دهند.
 

آلیسون اسنایدر، نویسنده Axios Science
منبع انگلیسی: آکسیوس
منبع فارسی: شارا - شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران

با کلیک روی لینک زیر به کانال تلگرام ما بپیوندید:
https://telegram.me/sharaPR

 

انتهای پیام/

 

 


 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد


  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد


  تحریم: یک توافق، نه یک تاکتیک تبلیغاتی در روابط‌عمومی دیجیتال


  چرا دیده شدن مدیر عامل هنوز مهم است؟


  متاورس مک دونالد در سنگاپور به نمایش درآمد


  دهمین کنفرانس روابط‌عمومی و صنعت برگزار می‌شود


  چرا رهبران بزرگ همیشه مهربان هستند - اما همیشه خوب نیستند


  اینفلوئنسر نیجریه‌ای: «آفریقا در غرب روابط‌عمومی ندارد»


  برنامه تقدیر از 3 استاد پیشکسوت علوم انسانی


  دولت بایدن به دنبال اطلاعاتی در مورد نحوه استفاده وال استریت از هوش مصنوعی است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد