شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || مخاطبان شما گروهی از افراد هستند که به احتمال زیاد به برند شما علاقهمند هستند و با آن افراد هستند. کلید موفقیت هر کمپین آنها را نشان میدهد یا روابطعمومی هستند. با این حال، تعریف دقیق مخاطبان شما همیشه آسان نیست.
در این راهنما، گامهای لازم برای تعریف مخاطبان خود و ایجاد پرسوناهای مخاطب را میتوان برای هدایت استراتژیها و اهداف خود از آنها استفاده کرد، به شما آموزش میدهیم.
گام 1: اهداف خود را مشخص کنید
اولین قدم برای تعریف مخاطبان خود، تعیین هدفی است که می تواند با روابطعمومی و روابطعمومی خود به دست آورید. آیا می دانید از برند را افزایش دهید؟ وبسایت ترافیک خود را افزایش دهید؟ یا به دنبال فروش بیشتر محصولات یا خدمات خود هستید؟
زمانی که واقعاً خود را بدانید، میدانید که میتوانید شناسایی کنید که میتوانید به دستیابی به آنها کمک کنند.
گام 2: مخاطبان فعلی خود را تحلیل و تحلیل کنید
اگر قبلاً در حال بازاریابی یا روابطعمومی هستید، احتمالاً مخاطبان فعلی هستید. وقت بگذارید تا آنها را تجزیه و تحلیل کنید و ببینید چه کسانی هستند و چگونه با برند شما دارند.
میتوان این کار را با بررسی و تحلیل وبسایت خود، نظرسنجی از مشتریان یا انجام گروههای بررسی انجام دهید.
گام 3: تحقیقات بازار انجام دهید
پس از درک مخاطبان خود، باید در مورد هدف خود تحقیق کنید. این شامل اطلاعات جمعیت شناسی آنها، علایق، نیازها و رفتارهای آنها است.
منابع زیادی برای انجام تحقیقات بازار وجود دارد، از جمله:
نظرسنجیها: نظرسنجیها راهی عالی برای جمعآوری دادههای مستقیم از مخاطبان هدف شما هستند.
مصاحبهها: مصاحبهها به شما امکان میدهد تا درک تری از مخاطبان خود را به دست آورید.
گروههای مختلف: گروههای مختلف به شما امکان میدهد تا مخاطبان شما را در مورد برند یا محصولات شما چه احساسی دارند ببینید.
تحقیق ثانویه: تحقیق ثانویه قبلاً توسط دیگران انجام شده است. این میتواند شامل گزارشهای صنعت، مقالات و دادههای دولتی باشد.
گام 4: رقبا را بررسی کنید
رقبای شما چه کسانی هستند؟ آنها با چه ارتباطی ارتباط دارند؟ چگونه این کار را انجام میدهند؟
با بررسی رقبا میتوانید در مورد مخاطبان خود و نحوه ارتباط با آنها اطلاعات بیشتری کسب کنید.
گام 5: پرسونای مخاطب ایجاد کنید
پس از انجام تحقیقات خود، باید پرسونای مخاطب را برای مخاطبان هدف خود ایجاد کنید.
پرسوناها کلید درک درست مخاطبان و برقراری ارتباطی صمیمی با آنها هستند. با استفاده از پرسونا، میتوانید محتوایی جذاب و روابطعمومی موثری خلق کنید که مستقیماً با علایق و نیازهای مخاطبانتان همسو باشد.
گام ششم: کانالهای مناسب را انتخاب کنید
از چه کانالی میتوانید برای دسترسی به مخاطبان استفاده کنید؟ این شامل رسانههای اجتماعی، ایمیل، بازاریابی رسانه یا تبلیغات پولی است.
بهترین کانالها شما به مخاطبان و اهداف شما برای شما اختصاص دارد.
گام هفتم: پیام خود را تدوین کنید
اکنون که مخاطبان خود را میفهمند، باید پیامی ایجاد کنید که با آنها طنین شود. پیام شما باید واضح، مختصر و قانعکننده باشد.
گام 8: ایجاد ایجاد کنید
ایجاد کنید که برای مخاطبان شما جذاب باشد. این میتواند شامل مقالات، اینفوگرافیک، ویدیوها یا پستهای رسانههای اجتماعی باشد.
گام 9: عملکرد خود را اندازهگیری کنید
نتایج خود را ردیابی کنید و در صورت نیاز استراتژی خود را تنظیم کنید.
تعریف مخاطبان شما روندی مداوم است. شما به طور خود به طور مداوم تحقیقات انجام دهید و باید بر اساس نیاز مخاطبان خود تنظیم کنید.
منبع انگلیسی: prnewsonline
منبع فارسی: شارا - شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران
با کلیک روی لینک زیر به کانال تلگرام ما بپیوندید:
https://telegram.me/sharaPR
انتهای پیام/
|