درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 25 اردیبهشت 1403 - 16:16   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ما دقیقاً چه‌کاره‌ایم؟
  چرا «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» و «روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی» از تقویم رسمی کشور حذف شد؟
  منصور شیخ‌الاسلامی مدیر حوزه مدیر روابط‌عمومی صندوق کارآفرینی امید شد
  تنزل جایگاه روابط‌عمومی: مشکلی دیرینه و فراتر از دولت‌ها
  ۲۷ اردیبهشت، روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  در روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی چه باید کرد؟
  عذرخواهی و گلایه‌های عضو باسابقه شورای روابط‌عمومی استان مازندران
  مدیرکل روابط‌عمومی‌ و امور بین الملل استانداری فارس: آموزش، پیش نیاز عملکرد مطلوب روابط عمومی‌هاست
  روز ملی روابط‌عمومی: بازگشایی پارادایم جدید روابط‌عمومی
  چگونه روابط‌عمومی دیجیتال را با موفقیت با روابط‌عمومی داخلی ادغام کنیم
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 55010صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریجمعه، 7 اردیبهشت 1403 - 09:03
چگونه مخاطبان خود را تعریف کنید: راهنمای گام به گام
مخاطبان شما گروهی از افراد هستند که به احتمال زیاد به برند شما علاقه‌مند هستند و با آن افراد هستند. کلید موفقیت هر کمپین آنها را نشان می‌دهد یا روابط‌عمومی هستند. با این حال، تعریف دقیق مخاطبان شما همیشه آسان نیست.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || مخاطبان شما گروهی از افراد هستند که به احتمال زیاد به برند شما علاقه‌مند هستند و با آن افراد هستند. کلید موفقیت هر کمپین آنها را نشان می‌دهد یا روابط‌عمومی هستند. با این حال، تعریف دقیق مخاطبان شما همیشه آسان نیست.

در این راهنما، گام‌های لازم برای تعریف مخاطبان خود و ایجاد پرسوناهای مخاطب را می‌توان برای هدایت استراتژی‌ها و اهداف خود از آنها استفاده کرد، به شما آموزش می‌دهیم.

 گام 1: اهداف خود را مشخص کنید
اولین قدم برای تعریف مخاطبان خود، تعیین هدفی است که می تواند با روابط‌عمومی و روابط‌عمومی خود به دست آورید. آیا می دانید از برند را افزایش دهید؟ وب‌سایت ترافیک خود را افزایش دهید؟ یا به دنبال فروش بیشتر محصولات یا خدمات خود هستید؟

زمانی که واقعاً خود را بدانید، می‌دانید که می‌توانید شناسایی کنید که می‌توانید به دستیابی به آنها کمک کنند.

 گام 2: مخاطبان فعلی خود را تحلیل و تحلیل کنید
اگر قبلاً در حال بازاریابی یا روابط‌عمومی هستید، احتمالاً مخاطبان فعلی هستید. وقت بگذارید تا آنها را تجزیه و تحلیل کنید و ببینید چه کسانی هستند و چگونه با برند شما دارند.

می‌توان این کار را با بررسی و تحلیل وب‌سایت خود، نظرسنجی از مشتریان یا انجام گروه‌های بررسی انجام دهید.

 گام 3: تحقیقات بازار انجام دهید
پس از درک مخاطبان خود، باید در مورد هدف خود تحقیق کنید. این شامل اطلاعات جمعیت شناسی آنها، علایق، نیازها و رفتارهای آنها است.
منابع زیادی برای انجام تحقیقات بازار وجود دارد، از جمله:

نظرسنجی‌ها: نظرسنجی‌ها راهی عالی برای جمع‌آوری داده‌های مستقیم از مخاطبان هدف شما هستند.

مصاحبه‌ها: مصاحبه‌ها به شما امکان می‌دهد تا درک تری از مخاطبان خود را به دست آورید.

گروه‌های مختلف: گروه‌های مختلف به شما امکان می‌دهد تا مخاطبان شما را در مورد برند یا محصولات شما چه احساسی دارند ببینید.

تحقیق ثانویه: تحقیق ثانویه قبلاً توسط دیگران انجام شده است. این می‌تواند شامل گزارش‌های صنعت، مقالات و داده‌های دولتی باشد.

 گام 4: رقبا را بررسی کنید
رقبای شما چه کسانی هستند؟ آنها با چه ارتباطی ارتباط دارند؟ چگونه این کار را انجام می‌دهند؟

با بررسی رقبا می‌توانید در مورد مخاطبان خود و نحوه ارتباط با آنها اطلاعات بیشتری کسب کنید.

 گام 5: پرسونای مخاطب ایجاد کنید
پس از انجام تحقیقات خود، باید پرسونای مخاطب را برای مخاطبان هدف خود ایجاد کنید.

پرسوناها کلید درک درست مخاطبان و برقراری ارتباطی صمیمی با آنها هستند. با استفاده از پرسونا، می‌توانید محتوایی جذاب و روابط‌عمومی موثری خلق کنید که مستقیماً با علایق و نیازهای مخاطبانتان همسو باشد.

 گام ششم: کانال‌های مناسب را انتخاب کنید
از چه کانالی می‌توانید برای دسترسی به مخاطبان استفاده کنید؟ این شامل رسانه‌های اجتماعی، ایمیل، بازاریابی رسانه یا تبلیغات پولی است.

بهترین کانال‌ها شما به مخاطبان و اهداف شما برای شما اختصاص دارد.

 گام هفتم: پیام خود را تدوین کنید
اکنون که مخاطبان خود را می‌فهمند، باید پیامی ایجاد کنید که با آنها طنین شود. پیام شما باید واضح، مختصر و قانع‌کننده باشد.

 گام 8: ایجاد ایجاد کنید
ایجاد کنید که برای مخاطبان شما جذاب باشد. این می‌تواند شامل مقالات، اینفوگرافیک، ویدیوها یا پست‌های رسانه‌های اجتماعی باشد.

 گام 9: عملکرد خود را اندازه‌گیری کنید
نتایج خود را ردیابی کنید و در صورت نیاز استراتژی خود را تنظیم کنید.

تعریف مخاطبان شما روندی مداوم است. شما به طور خود به طور مداوم تحقیقات انجام دهید و باید بر اساس نیاز مخاطبان خود تنظیم کنید.

منبع انگلیسی:  prnewsonline
منبع فارسی: شارا - شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران

با کلیک روی لینک زیر به کانال تلگرام ما بپیوندید:
https://telegram.me/sharaPR
 

انتهای پیام/

 

 


 

 


 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی از حقوق بشر تا بخش کشاورزی


  ۷ اصل حمایتی در روابط


  4 نکته برای ایجاد برندسازی کارفرمایی استارتاپ شما


  روابط‌عمومی ایدیولوژیک؛ اثرهای مثبت و منفی


  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن


  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن


  ایران قوی با روابط عمومی قوی


  پرورش صحیح، در گروی آموزش مناسب


  خبرنگاری توسعه


  چند نکته در مورد بهترین راه برای نوشتن بیانیه مطبوعاتی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد