درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 26 اردیبهشت 1403 - 17:29   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ضرورت گذر از ارتباطات سنتی و حرکت به سمت اطلاع‌رسانی نوین
  چشم‌انداز روابط‌عمومی در ایران: امید یا چالش؟
  پایگاه و جایگاه روابط‌عمومی در ایران
  ۲۷ اردیبهشت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  نقش روابط‌عمومی در جهش تولید با مشارکت مردم
  بیانیه انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن
  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم
  هفت اشتباه زبان بدن
  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 8569صفحه نخست » پنجشنبه، 3 بهمن 1392 - 18:31
بررسی تاثیرنقش واسطه ای تعهدسازمانی درارتباط بین بازاریابی داخلی و بازارمداری بانک ها
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- کارکنان تاثیربسزایی درارائه خدمات ومحصولات دارند واین امر درسازمانهای خدماتی تاثیر بسزایی دارنددر راستای توسعه استراتژی های بازاریابی، بازاریابان بانک ها، نیاز دارند بدانند ویژگی هایی که مصرف کنندگان در انتخاب بانک استفاده می کنند، کدامند اگر بازاریابان بتوانند درک کنند که چه ویژگی هایی در ارزیابی خدمت از سوی مشتریان آنان مورد استفاده قرار می گیرد
  

بررسی تاثیرنقش واسطه ای تعهدسازمانی درارتباط بین بازاریابی داخلی و بازارمداری بانک ها

(مطالعه موردی:بانکهای دولتی وخصوصی شهرستان بهشهر)
 

نویسندگان:

مریم سازواری
کارشناس ارشد مدیریت اجرایی (بازاریابی وصادرات)،دانشگاه پیام نور بابل
M.sazvari@yahoo.com

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- کارکنان تاثیربسزایی درارائه خدمات ومحصولات دارند واین امر درسازمانهای خدماتی تاثیر بسزایی دارنددر راستای توسعه استراتژی های بازاریابی، بازاریابان بانک ها، نیاز دارند بدانند ویژگی هایی که مصرف کنندگان در انتخاب بانک استفاده می کنند، کدامند اگر بازاریابان بتوانند درک کنند که چه ویژگی هایی در ارزیابی خدمت از سوی مشتریان آنان مورد استفاده قرار می گیرد بهتر می توانند آن را مدیریت کنند و بر ارزیابی ها و ادراکات مشتریانشان، تاثیرگذار باشند.در این پژوهش نحوه ارتباط بین بازاریابی داخلی، بازار‌مداری وتعهدسازمانی بانکها با استفاده از مدل معادلات ساختاری و کاربرد نرم‌افزار لیزرل 50/8 مورد بررسی قرار گرفته است. این تحقیق در بین 161نفراز مدیران و کارمندان بانکها ی دولتی وخصوصی شهرستان بهشهرانجام شد. نتایج نشان داد که بازاریابی داخلی هم بربازارمداری وهم تعهدسازمانی تاثیرمثبت دارد.  هم چنین مشخص شد که بازاریابی داخلی ازطریق تعهدسازمانی بربازارمداری بانکها تأثیر مثبت دارد. تأثیر بازاریابی داخلی بربازارمداری بیشتر ازتعهدسازمانی است این نشان دهنده اهمیت بازاریابی داخلی برای سازمانهاست. تعهدسازمانی نیز به طورمستقیم بربازارمداری سازمانها تاثیرمثبت دارد.

واژگان کلیدی : بازاریابی داخلی،بازارمداری و تعهد سازمانی

 

 مقدمه :
درفضای رقابتی امروز بازاریابی داخلی وتعهدسازمانی بعنوان عوامل موثر بربازارمداری سازمانها موردتوجه بسیاری قرارگرفته است .کارکنان تاثیربسزایی درارائه خدمات ومحصولات دارند واین امر درسازمانهای خدماتی تاثیر بسزایی دارندلذاتوجه به بازاریابی داخلی که نگاه ویژه ای به کارکنان داردضروری به نظر می رسد تا به تعهد سازمانی وبه تبع آن بازارمداری دست یابیم. باتوجه به وضع قانون خصوصی سازی درکشور واهمیت تلاش سازمانها برجذب روزافزون مشتریان ازسویی دیگر،بازارمداری وتوجه بیش ازپیش به مشتری باید در تصمیمات وبرنامه های سازمانها مدنظر قرارگیرد باتوجه به این موضوع ، تحقیقات موثر وگسترده درموردآن ضروری به نظر می رسد. تحقیقات مختلفی درزمینه ارتباط بین بازاریابی داخلی وهریک از متغیرهای تحقیق به طورجداگانه انجام شده است .اما نکته ای که وجود دارد این است که بازاریابی داخلی هم به طورمستقیم وهم به طور غیرمستقیم بر بازارمداری تاثیر دارد در نتیجه این تحقیق به دنبال تعیین جهت و نوع ارتباط بین بازاریابی داخلی ،بازارمداری وتعهدسازمانی است. در بخش بعدی، برای آشنایی با متغیرهای مورد بررسی در تحقیق ، هر یک از آنها تعریف و ابعاد آنها مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد. 

 

دریافت فایل کامل مقاله

 

 

 

   
  

فايل ها الصاقي:

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ۷ اصل حمایتی در روابط


  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن


  4 نکته برای ایجاد برندسازی کارفرمایی استارتاپ شما


  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن


  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن


  هفت اشتباه زبان بدن


  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم


  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها


  چند نکته در مورد بهترین راه برای نوشتن بیانیه مطبوعاتی


  چرا «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» و «روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی» از تقویم رسمی کشور حذف شد؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد